Normimaidosta maha löysälle

Niin siis poika 11kk on nyt muutaman viikon saanu korvikkeen seassa normimaitoa. Vatsa menee sen pullollisen jälkeen aina löysälle, ei ripulille kuiteskaan. Eikä mahaansa valita. Ni haittaako tuo mitään? Et voinko jatkaa ihan normaalisti sen antamista? =)
 
Jaaha, onko tuo normaali menetetytapa? Ite olen reilu 4 kk vauvan äiti ja kaikki uus on uutta.. Totutteletko tuolla tapaa vauvan normimaitoon? Jos vauva ei kiukkua, itke tai ole muutenkaan millänsäkään tuosta, ni miksipä en jatkas.. Häirihtee vaan tuo mahan sekaisin meneminen.
 
Meidän maitoallergiselle koeajataan just maitoa sisään, ikää nyt 1v8kk.
Mun ymmärtääkseen lähes jokainen vauva reagoi ensikertoihin maitoja hetken ripulilla tai jopa mahakivuilla, ummetuksellakin, olematta sen kummemmin haitalista tai allergiaa tms. :) Onhan maito kuitenki aikamoisen "tujua tavaraa" kun sitä ensikertaa elämässään saa.
Kyl alkuun oli tollakin isolla likalla maha oli pehmeemmällä mut nopeesti tasottui. Jatkat vaan kokeilua, kyl mä uskon et tasottuu ajastaan :)
 
Meillä kanssa saman ikäinen ja korvikkeen sekaan olen nyt pari viikkoa laittanut tavallista maitoa. Noin kymmenen minuuttia ja vaipan vaihtoon. Ei kuraa, mutta löysää. Ei valita... mutta tosiaan joka pullon jälkeen kakka on housussa. Eiköhän se siitä tasoitu ja maha totu...
Esikoiselle ei tavallinen maito sopinut, ja kun sitä korvikkeen sekaan lisäsin, alkoi kitinät ja se haju... piereskeli ja kakkakin haisi tavallista pahemmalle.
 

Yhteistyössä