NORMAALIPAINOISET ja HOIKAT hoi! Viittittekö listata hiukan normaalia päivän aikana syömäänne :)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse olen ylipainoinen ja syön päivän aikana suunnilleen näin;

klo 08 2 kuppia kahvia maidolla, + 4 leivänpalaa kaikilla näytteillä (oivariini, juusto, leikkele, kurkku, tomaatti)

klo 12 päiväruoka + 1/2 litraa maitoa. Tänään oli ruokana makaroni, herkkusieni, kana, pekoni vuokaa

seuraavaksi syön luultavasti neljän-viiden maissa samaa ruokaa kuin lounaalla.
Iltaisin on lisäksi tosi kova nälkä ja syön vielä katsoessani bbtä päiväruokaa ja yleensä joka ilta menee pussi karkkia.

Miten te hoikat ja normaalipainoisetr syötte? Laittakaa hiukan listaa.

Minä olen n 177 cm pitkä ja painann reilut 80 kg. En kertakaikkiaan TULISI TOIMEEN MILLÄÄN puolikkaalla perunalla jasalaatilla päivää.

Olen normaalipainoinen (näytän hoikemmalta kuin vaaka kertoo). Voisin syödä samalla tavalla kuin sinäkin. Mulla nopea aineenvaihdunta, en tiedä, onko sillä merkitystä. LIikuntaa en liiemmin harrasta. Tuurijuttuja taitaa olla nämä syömiset.

Ihanaa, mikäli tää on provo, koska syökö joku noin? :D

No, sun ruokalistalta puuttuu kokonaan kasvikset ja sitten syöt tosi isoja annoksia, harvakseltaan. Mä olen 160 cm ja 50 kg ja syön:

-aamulla töihin lähtiessä vähän muroja, all braneja, maidolla. Vettä.
-aamupäivällä töissä jonkun hedelmän, tänään omenan, ja kahvia maidolla.
-lounaalla töissä yleensä ruisleivän (kaksi puoliskoa vastakkain), välissä kasvikset ja juustoa. Lisäksi jugurtin, vettä ja kahvia. Tänään söin kylläkin pussikeittoa kun unohdin eväät kotiin. :(
-iltapäivällä töissä jonkun hedelmän, tänään taitaa olla banaania vielä mukana, ja kahvia maidolla.
-töistä tullessa ruuan, tänään on muistaakseni eilistä perunamuusia, lohta, uunikasviksia. Lisäksi on aina tuoresalaattia. Juon vettä.
-illalla voileipää, jotain herkkua tms., mitä satun kaapista löytämään. Vaihtelee päivittäin aikalailla. Eilen illalla söin yhden ruisleivän tuorejuustolla sekä yhden viikonlopusta jääneen kuppikakun.

Ei oo mikään ihme että olet ylipainoinen. Tiesitkö että vatsalaukku venyy? Ja tuota vauhtii sun annokset eikun vaan lisääntyy. Kyllä jokainen terve ihminen pärjää ihan normi ruoka-annoksilla vaik alkuun tuntus kovin vähätlä ja pieneltä.
Ja miellätkö todella normaali annoksesksi puolikkaan perunan ja salaatin?

Itse olen ihan normaalipainoinen/hoikka ja syön ihan sitä mitä huvittaa - taika on nääs ne annokset ja säännölliset ruoka-ajat. Ja ennen kaikkea pitää syödä hitaasti! Ja iltasyöminen on pahasta, koska yöllä sä et enää kuluta.

Eli siis suomeksi: kun omaat terveen järjen ruokaan/ruokailuun ei ole ongelmaa

Pituus 165 ja painoa n.60kg(eli lievästi ylipainoa)....
Aamupalaksi töissä voileipä(voita, kurkkuviipaleita, juustoviipale), lounaaksi sitä mitä ruokalassa tarjotaan lisäksi salaattia, pari lasillista piimää ja leipää(tummaa), kotona iltapäivällä sitten jotain hedelmiä plus jogurtia, illemmalla sitten päivällinen aika samaa linjaa kuin työpaikan ruokalassa. Iltapalaksi sitten jotain pientä herkkua...
Kahvia parisen kuppia päivän aikana, ja janojuomaksi kivennäisvettä

Mä oon 157cm ja 51kg tällä hetkellä, itsekin haluaisin kyllä vielä pari kiloa pois. Tässä esim tän päivän syömingit:

Aamu: yksi ruisleipä, päällä margariinia, juustoa, kinkkua ja kurkkua

Lounas: 1-2 perunaa + lohifile ( n. 150g ), porkkanaa. Hapankorppu 1-2 margariinilla

Päivällinen: Cannelloneja 2-3 + hapankorppua margariinilla + salaattia

Iltapalaa en syö enkä välipalaa. Viikonloppuisin syön kahtena päivänä ihan urakalla herkkuja...

Esimerkiksi näin:

aamupalalla: leipä ja teekuppi

lounaalla: makaronilaatikkoa, kurkkua ja tomaattia, rasvatonta maitoa lasi

päiväkahvit: 1 muki kahvia ja pulla tms.herkku

päivällinen: nakkikeitto, ruisleipä, maitolasi

iltapala: pari ruisleipää, muki teetä ja jogurtti myslin kanssa. Joskus vähä karkkia, esim. vajaa kourallinen

Ap:lla muuten aika normaali ruokavalio mutta tuo jokailtainen karkkipussi niin eikö sitä voisi jättää vaikkapa pe/la illaksi? Ja iltapäivällä niin vähän kevyemmin kuin lounas? Esim. banaania tai voileipää plus jogurtia?

En ole provo ja tiedän että syön päin seiniä. RAKASTAN pastaa ja voisin elää pelkällä makaronilla :(.
Siksi kaipaankin vinkkejä teiltä muilta.
Vihreä salaatti ei maistu miltään. Joka muuta väittää, valehtelee.
Saahan siitä salaatinkastikkeita käyttämällä hyvää, mutta siihen se terveellisyys sitten kaatuikin...

Aamupala: Kuppi kahvia, vanukas/jogurtti/rahka

Lounas: Edellisen päivän ruokaa ja kasviksia. Ehkä noin puoli lautasellista, vähän reilu.

Päivällinen: Kotiruokaa, kasviksia ja salaattia. Kukkuralautasellinen

Iltapala: Salaattia kulhollinen, paistettu muna/pähkinöitä/tonnikalaa, paistettua porkkanaa/omena.

163cm, 51kg

[QUOTE="vieras";24986749]Pituus 165 ja painoa n.60kg(eli lievästi ylipainoa)....
Aamupalaksi töissä voileipä(voita, kurkkuviipaleita, juustoviipale), lounaaksi sitä mitä ruokalassa tarjotaan lisäksi salaattia, pari lasillista piimää ja leipää(tummaa), kotona iltapäivällä sitten jotain hedelmiä plus jogurtia, illemmalla sitten päivällinen aika samaa linjaa kuin työpaikan ruokalassa. Iltapalaksi sitten jotain pientä herkkua...
Kahvia parisen kuppia päivän aikana, ja janojuomaksi kivennäisvettä[/QUOTE]

Sun bmi on 22, ei todellakaan ole ylipainoa!

Itse olen 166/58 ja hoikaksi sanovat, lihastakin kyllä on, ylimääräiset lähinnä peffassa.

Aamulla ennen kahdeksaa 1 jogurtti, illalla töiden jälkeen muutama suklaapatukka tai muuta karkkia, jogurttia, ja 'päivällistä', esim eilen oli riisiä ja stroganoffia.
Olen 164 cm ja 50 kg.

Vajaa kourallinen karkkia :D:D:D

ei helvetti :D. Ei ole mun juttu. Ei tule kuin kiukkuiseksi tuosta määrästä karkkia :ashamed:

Eli tosiasia taitaa olla se, mitä olen pitkään miettinytkin, laihat pysyvät laihana syömällä vähän, liikunta toki tukee sitä, mutta pelkällä ruokavalion muutoksella pystyy pudottamaan painoa paljon paremmin kuin liikunnalla. Ei pelkästään liikkumalla kukaan itsestään hoikkaa saa, pitää myös syödä VÄHÄN.

Usein salaatissa raejuustoa tai fetajuustoa, ehkä yrttiliemessä olevia fetoja, käytän myös salaatinkastiketta joskus. En käytä tavallista lehtisalaattia, se on tylsää, yleensä jotain kiinankaalia, keräsalaattia tms.

[QUOTE="vieras";24986773]Ap:lla muuten aika normaali ruokavalio mutta tuo jokailtainen karkkipussi niin eikö sitä voisi jättää vaikkapa pe/la illaksi? Ja iltapäivällä niin vähän kevyemmin kuin lounas? Esim. banaania tai voileipää plus jogurtia?[/QUOTE]

No ei oo kyl kovin normaalia vetää neljää leipäpalasta kerralla KAIKILLA täytteillä.. ei oo minkään ihme et perse leviää

162cm 50 kg

Aamupala: Mysliä, maustamatonta jugurttia, kuppi kahvia kermalla.
Lounas: Leipää, Salaatti(tänään feta), maito lasillinen.
Välipala: Banaania, marjoja tms.
Päivällinen: Kotiruokaa(tänään lihapullia ja uunijuureksia)+ salaatti, maito
Iltapala: Leipää, rahkaa tai jotain muuta pientä.
Viikonloppusin menee karamellipussi tai muuta herkkua <3

[QUOTE="vieras ap";24986800]Vajaa kourallinen karkkia :D:D:D

ei helvetti :D. Ei ole mun juttu. Ei tule kuin kiukkuiseksi tuosta määrästä karkkia :ashamed:

Eli tosiasia taitaa olla se, mitä olen pitkään miettinytkin, laihat pysyvät laihana syömällä vähän, liikunta toki tukee sitä, mutta pelkällä ruokavalion muutoksella pystyy pudottamaan painoa paljon paremmin kuin liikunnalla. Ei pelkästään liikkumalla kukaan itsestään hoikkaa saa, pitää myös syödä VÄHÄN.[/QUOTE]

En ole samaa mieltä tuosta vähän syömisestä. Sillä tulee vain kiukkuiseksi, hyi. Mielummin syö paljon tai ainakin tarpeeksi mutta jotain muuta kuin pelkkää makaronia lautanen täyteen. Aamupalani on ehkä pieni mutta syön reilusti muina kolmena kertana enkä ainakaan itse ole sitä mieltä että söisin mitenkään vähän. Syön päivässä noin 1,2-1,7kg ruokaa...

mä esimerkiksi eilen söin

aamulla banaanin ja kahia maidolla ja yhdella sokerilla

lounaaksi perunamuusia ja lihapullia jossakin kastikkeessa. mitä oli siis ruokalassa. salaattia iso kasa ja yksi vaalea leipä, vettä.

iltapäivällä banaani, mandariini ja kahvia.

illalla patonkia margariinilla pari palaa.

165cm ja 110 kg.

Ei kai mikään muu voi maistua hyvältä kun olet päättänyt että pasta yksin maistuu hyvältä.

Kyllä - mä rakatan suklaata ja voisin vaikka elää sillä. Silti syön salaatteja, kevyitä keittoja ym kevyempää joka ei välttämättä ole aina ihan mieleen. Lauantaisin saan sitten syödä herkkuani eli suklaata. Ja olen normaalipainoinen.

Sä voit oppia tykkäämään monesta muustakin ruuasta kuin pastasta jos oikeasti haluat. Ja silti voit toisinaan sallia itsellesi herkkuhetken. Mutta jos sulla on herkuttelu päivä joka päivä niin mitäs iloa siitäkään sitten enää on?

Niin ja liiku. Älä istu tv:n ääressä ja mässää.

Eli tosiasia taitaa olla se, mitä olen pitkään miettinytkin, laihat pysyvät laihana syömällä vähän, liikunta toki tukee sitä, mutta pelkällä ruokavalion muutoksella pystyy pudottamaan painoa paljon paremmin kuin liikunnalla. Ei pelkästään liikkumalla kukaan itsestään hoikkaa saa, pitää myös syödä VÄHÄN.[/QUOTE]

Mikä on sinun mielestäsi vähän? Sinulla tuntuu olevan melkosen kieroon kasvaneet ruokailutottumukset.

esimerkki tältä päivältä..

aamupala: 2kuppiakahvia, 2palaa ruissaria (päällä maksamakkaraa ja useampi juusto)

lounas: kupillinen jukua seassa kokonainen banaani pilkottuna + 2palaa ruissaria samasella maksamakkaralla ja juustolla

päivällinen:nakkistroganofia + muusia + 2,5dl maitoa

iltapala: kenties jukua ja leipää paaljon hyviä vihanneksia (kurkkua, tomaattia,porkkanaa)

telkkua katsellessa vedän yleensä pähkinöitä, koska ne on hyviä

Tossa esimerkki siis tältä päivältä mitä tulen syömään. Ja tossa ei tod. ole vähän!!
Olen 161cm ja 56kg paljon lihaksia.

lounaaksi perunamuusia ja lihapullia jossakin kastikkeessa. mitä oli siis ruokalassa. salaattia iso kasa ja yksi vaalea leipä, vettä.

165cm ja 110 kg.
Ja välissä napsit nälissäsi kaikenlaista - mutta kun ne ei ollut virallisia ruokia niin niitä ei lasketa? Näinhän se usein menee...

ei helvetti :D. Ei ole mun juttu. Ei tule kuin kiukkuiseksi tuosta määrästä karkkia :ashamed:[/QUOTE]
No kai tulee kiukkuiseksi, kun on totuttanut itsensä syömään isoja määriä. Kyllä sinä totut siihenkin, että syöt vähemmän. Se vaatii vain enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä. Kyllä mäkin voisin syödä pussin karkkia heittämällä, mutta en minä sitä osta joka päivälle. Samankaltainen pahe tuo karkin syöminen kuin mikä tahansa muu riippuvuus.

Laihat pysyy laihana, koska syövät saman verran kuin kuluttavat. Jos kuluttaa paljon, saa syödä paljon. Jos ei kuluta paljon, ei sitä ruokaa niin paljon edes halua.

165cm ja 110 kg.

ja näin mä siis syön suurimman osan päivistä. on mulla joskus tyyliin kerta viikkon herrkupäivä jolloin voin syödä suklaaptukan tai ostan kiisseliä tai jotain muuta karkkia. että mikä tässä mättää? toki toi lounasruoka muuttuu sen mukaan mitä ruokalassa on. joskus jos olen kovin nälkäinen tai viikonloppuisin syön pääosin nuudeleita, kun ne on halpoja.

Yhteistyössä