Normaalipainoisen laihdutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja porkkana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

porkkana

Vieras
Olen "normaalipainoinen" syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti. Miten saisin pudotettua painoa? Lopettamalla syömisen?! <- siihen hommaan kun en halua lähteä :/
Aika tyhjentävä kysymys, mut jos joku (ja onkin varmasti) pudottanut painoa jo ollessaan norm.painoinen niin kertoisi minullekkin?
Kiitos :D

Häh? Miks pitää painoa pudottaa?!

Mutta syötkö säännöllisesti? Mulla nousee paino heti, jos menee siihen, että vasta illalla ehtii ensimmäisen kerran syömään. Ja sitten niitä liikuntatapoja muuttamalla. Kiinteytystä saa pieniä painoja nostamalla, jos ei hirmusia lihaksia halua. Ja paino putoaa kunnon hikiliikunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh? Miks pitää painoa pudottaa?!

Mutta syötkö säännöllisesti? Mulla nousee paino heti, jos menee siihen, että vasta illalla ehtii ensimmäisen kerran syömään. Ja sitten niitä liikuntatapoja muuttamalla. Kiinteytystä saa pieniä painoja nostamalla, jos ei hirmusia lihaksia halua. Ja paino putoaa kunnon hikiliikunnalla.

No voit kyllä nostella ihan rauhassa niitä isojakin painoja, jos haluat, ei ne lihakset vahingossa mihinkään kasva. Lihaskasvua tavoitellessa pitää syödä yli kulutuksen, myös lepopäivinä.

Niin, syön max.1000kcal/pv, liikun n.(keskimäärin) 1,5tuntia/päivä. Sen myönnän että syöminen painottuu ennemmin iltaa (paha,paha). Tuntuu paino vain jumahtaneen paikoilleen... ollut jo moonta kuukautta sama.

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:
Niin, syön max.1000kcal/pv, liikun n.(keskimäärin) 1,5tuntia/päivä. Sen myönnän että syöminen painottuu ennemmin iltaa (paha,paha). Tuntuu paino vain jumahtaneen paikoilleen... ollut jo moonta kuukautta sama.

syöt liian vähän. ei ihme että paino junnaa.

Taitaa edelliset kirjoittajat olla oikeassa. Kalorilaskurin sivuilta poimittua:
Koko laihduttaminen perustuu energiatasapainoon; jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihtuminen tapahtuu kuin itsestään. Kuulostaa helpolta eikö? Huonot uutiset ovat ne että tämä ei ole näin yksinkertaista miltä se kuulostaa. Koska sinun täytyy vähentämisestä huolimatta syödä riittävästi, mutta ei liikaa ja samalla pitää makroravinteiden (proteiini, hiilihydraatti ja rasva) suhteet kunnossa. laihdutus kannattaa toteuttaa hitaasti ja maltillisesti, koska oikotietä onneen ei ole olemassa, lukuunottamatta kirurgisia toimenpiteitä, joiden terveellisyydestä jokainen voi muodostaa oman näkemyksensä. Jos saat liian vähän energiaa päivän syömisistä, elimistösi vähentää automaattisesti kalorikulutustaan; tälle on annettu epävirallinen nimitys "säästöliekki".

Tämän takia ohjelma estää automaattisesti sinua asettamasta epäterveellisiä tavoitteita (alle 1200kcal) koska se on epäterveellistä, eikä edes edistä laihtumista vaan päinvastoin. "Laihtuminen" tapahtuu tällöin nopeasti, mutta painon putoaminen johtuu lähinnä nesteiden ja lihaskudoksen vähenemisestä elimistöstä. Tulokset toki voivat olla päätähuimaavia, koska ihmisessähän on yli puolet vettä! Lihasten vähenemisestä seuraa taas aineenvaihdunnan häiriintyminen, sillä juuri lihakset pitävät aineenvaihdunnan käynnissä.

Ok. Hei, kiitoksia teille! :) Tosiaan syön monipuolisesti.. mutta jos nyt ironisesti alan syömään enenpi että saisin muutaman kilon pois :D
Mukavaa loppukesää kaikille!

Kirjoitanpa tähän samaan ketjuun kun tämmöisen löysin... Olen siis minäkin normaalipainoinen ja tahtoisin laihtua muutaman kilon - tai kiinteytyä oikeastaan. Olen 165 cm pitkä ja painan nyt 57 kg, ennen lapsen saantia puntari näytti 52 kg ja siihen painoon olin paljon tyytyväisempi... Ylimääräinen tavara on kertynyt lantiolle ja vatsaan. Haluaisin saada pari kiloa (tai oikeastaan niitä senttejä ennemmin) pois ihan oman oloni vuoksi, tuntuu etten ole nykyään koskaan tyytyväinen itseeni. Olin ennen lapsen saantia paljon paremmassa kunnossa, lenkkeilin enemmän ja jaksoin paremmin (myös henkisesti).

Olen nyt aloittanut tämän urakkani korjailemalla ruokavaliotani uusiksi. Syön 5 ateriaa päivässä ja olen jättänyt pois perunan ja vaaleat leivät, riisiä ja pastaa syön harvoin. Tietysti olen luopunut myös herkuista ja mehuista. Koetan juoda vettä useamman litran päivässä. Normaalina päivänä syön aamulla puuron ja ehkä palan näkki- tai ruisleipää, lounaaksi wokkivihanneksia + kanaa, kalaa, jauhelihaa tai kananmunia + salaattia, välipalaksi jogurttia, rahkaa ja/tai hedelmiä tai marjoja. Päivällisellä syön samaa ruokaa mitä muukin perhe mutta korvaan esim. perunat kasviksilla ja pastan riisillä, tai koitan tehdä samoista aineksista itselleni kevytversion. Iltapalana syön rasvatonta jogurttia ja mysliä.

Lenkkeilen päivittäin työntäen vaunuja ja muutaman kerran viikossa käyn iltaisin pidemmän lenkin juoksemassa. Kun tiet sulavat aloitan pyöräilyn. Kuntosalille en ole päässyt mutta koetan kotona tehdä lihasjumppaa.

Vinkkejä saa heitellä, ja kokemuksia kuuntelisin mielellään tämmöisestä parin kilon/ senttien hävittämisestä. Kertokaa niistä onnistumisistanne niin jaksan yrittää... :D

Hei,

olen normaalijärkinen ihminen, käyn töissä ja harrastelen normaalisti. Tulen toimeen ihmisten kanssa. Miten saisin järkeäni vähennettyä, onko hyviä ideoita? Joisinko tärpättiä, haluaisin niin kovasti rumaksi vajakiksi.

Olen "normaalipainoinen" syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti. Miten saisin pudotettua painoa? Lopettamalla syömisen?! <- siihen hommaan kun en halua lähteä :/
Aika tyhjentävä kysymys, mut jos joku (ja onkin varmasti) pudottanut painoa jo ollessaan norm.painoinen niin kertoisi minullekkin?
Kiitos :D