Normaalipainoinen ja liikunnallinen ja silti huiman korkea verenpaine!! Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Itse olen normaalipainoinen, hoikahko. Harrastan sauvakävelyä, lenkkeilyä yms. lähes päivittäin. Alkoholin kulutus on kohtuudessa ja esim. saunakaljat tai viikonloppuna ruoan kanssa punaviinia, arkisin en ota koskaan.
Syön normaalia kotiruokaa, paljon kasviksia jne, jne. Toki herkuttelen ja muutenkin sallin itselleni ns. kulinaarisia nautintoja. Vietän kaikin puolin normaalia elämää.
Verenpaine on toistuvasti ollut puolen vuoden aikana luokkaa 140/90-100!! Yksi lääkityskokeilukin oli, mutta se lopetettiin liian alahaiseksi vievän sykkeen vuoksi.
Kahvia kuluu n. 3-4 kp päivässä.
Onko muita? Mistäköhän tuokin johtuu. Toki äidilläni on verenpainelääkitys, mutta sai sen huomattavasti vanhempana kuin minä nyt. Äiti myös hoikka ja liikkuvainen.

Joo, mun suvussa on montakin tällaista liikunnallista, hoikkaa ihmistä, joilla on jo nuorena ollut huiman korkea verenpaine. Osa on saanut lääkkeet ja diagnoosin vasta vanhempana, mutta esim mulla on kaks serkkua, molemmat hoikkia ja harrastaa liikuntaa jne, ja verenpainelääkitys on tullut jo alta 20-vuotiaana.

Tasan ei mee nallekarkit, mä olen ylipainoinen ja harrastan liian vähän liikuntaa, ja verenpaineet hyvät :ashamed:

Minun siskoni on aina ollut se meidän perheen laihis ja liikunnallinen. Ja niin vaan kolmikymppisenä joutui verenpainelääkitykselle, kun oli verenpaineet niin koholla. Muilla meidän perheessä ei ole ollut verenpaineongelmia, tai äidilläni on paremminkin ollut liian alhaiset paineet. Eli ei se laihuus ja liikunta aina tarkoita, että ei voisi tulla verenpainetautia tai diabetesta tai muuta. Isälläni on sepelvaltimotauti ja samoin kuin siskoni hän on aina ollut liikunnallinen ja laiha.
Eli vaikka nuo taudit onkin yleisimpiä lihavilla, niin ei niiltä aina valitettavasti laihatkaan säästy.

Tuosta kahvista lääkäri vain sanoi, että ei vielä vaikutusta. Suolan käyttö on kohtuullista ja ruokasuolana pan-suola. Kaipa se perinnöllisyys sitten minun kohdalla on se juttu. Toki helposti stressaava luonne olen ja aina joku pieni stressi päällä siis ihan turhastakin. Jotenkin kun oppisi relaamaan.

Ja hoitokeino on myös olemassa! Osta magnesiumia. Sitä ei voi ottaa yliannostusta, koska on vesiliukoinen. Mutta korkeanverenpaineen omaavan on syytä ottaa "iso annos". Mieluiten iltaisin, niin tulee unikin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä on kokemusta:
Ja hoitokeino on myös olemassa! Osta magnesiumia. Sitä ei voi ottaa yliannostusta, koska on vesiliukoinen. Mutta korkeanverenpaineen omaavan on syytä ottaa "iso annos". Mieluiten iltaisin, niin tulee unikin hyvin.
Siis ihan luontaistuotekaupastako?? Tehoaako kuinka nopeasti ja onko suositella jotain merkkiä?

Yhteistyössä