normaali määrä kipua vatsassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuelli

Vieras
Raskausaikana jotkut tuntee vatsassa jos jonkinmoisia kipuja mutta mikä on teidän mielestä raja sietämisessä?

Itselläni koko päivän ollut hulluja viiltäviä kipuja että kaksinkerroin pitää kulkea kun selän suoristaminen sattuu alavatsaan niin paljon. Myös esim aivastaminen tai yskäisy tuntuu todella kivuliaalta.. Tiedän että kivut voivat kuulua asiaan kun vatsa venyy ja kyseessä voi olla liitoskivut tms mutta koska kuuluu olla huolissaan?

Jos nyt aamusta iltaan pitää kulkeä kaksinkerroin, niin itse ottaisin ehkä yhteyttä neuvolaan ja kysäisisin... Eihän se mitään maksa, kuin ehkä se puhelinmaksun verran. Hetkittäiset repaisevät kivut taas useammankin kerran päivässä on luultavasti ihan normaaleja (minulla oli paljon), mutta siis jos ihan putkeen koko päivän on oltava kippurassa, niin kyllä siitä voisi soittaa neuvolaan... Osaavat sieltä varmasti ohjata eteenpäin.

kiitos kommentista.. onhan tää vähän hassu kysymys tietty kun jotenkin kaikki tuntuvat tietävän koska voi olla huolissaan ja soitella mutta ittelleni se on pikkasen sellanen häpeä jos vaikka turhaan tulee soitetuksi. En tiä onko se suomalaista vaatimattomuutta vai ihan vaan tyhmyyttä :D

Meillä ainakin sanottiin neuvolassa, että ihan mistä tahansa voi soittaa, mitä mieleen tulee. Parempi se on niin kuin pähkiä sitten itsekseen, onko joku normaalia vai ei.

Mulla oli rv 20 pintaan todella kipeä vatsa. Vihloi ja viilsi, en saanut edes sukkia/ kenkiä jalkaan. Menin lääkärille ja sieltä synnärin päivystykseen. Todettiin vatsalihaksen repeämä ja olin kaksi viikkoa saikulla. Sillä siitä selvisi :) Joten käy näyttämässä omalla lääkärillä tai neuvolassa. Ohjaavat kyllä synnärille jos tarvis.

Yhteistyössä