normaali lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jutta

Vieras
onko normaalia käytöstä teijän mielestä puolitoistavuotiaalta lapselta. On todella itkuinen kokoaika, raivoaa kaiken aikaan, ihan sama missä ollaan niin hirveät raivarit päällä, puree itseään kun suuttuu, heittelee tavaroita. mikään ei ole koskaan hyvin. välillä rauhoittuu pinnasänkyyn.

Meidän molemmat lapset olleet ajoittain tollaisia, milloin hampaat vaivas, milloin jokin kehitysvaihe (uhma). Mukulat nyt 1v9kk ja 5v

Toki sun pitää varmistaa, ettei ole kipeä (kuumetta.. korvat...virtsatieinfektio ym)
Jaksuja!

Kuullostaa meidän pojalta 1v4kk. On siis surinkoinen muuten, mutta suuttuu yht'äkkiä jostain pienestä "vastoinkäymisestä" ja tekee just tota kuvailemaasi (paitsi että itsensä sijasta puree mua). Välillä meinaa kyllä hermo palaa. Ja ihan selvästi kiusaa mua ihan tahallaan. Yrittää lyödä, nipistellä yms. Sit kun kielletään, niin kahea raivari päälle. Parhaiten kokeilemistani keinoista on tehonnut, kun poistun paikalta ja annan ihan rauhassa kieriskellä lattialla ja huutaa.. sillon leensä rauhoittuu melko pian.

voisko olla jotain mahavaivoja?

Onko sulla ollut jotain hiivatulehduksia, vatsavaivoja, paljon antibioottikuureja yms?

Mulla on auttanut KuplaStop-tipat ittelle, niissä on sellasta bakteeria joka tuottaa hyvää maitohappoa ja sit simetikonia joka estää kaasunmuodostusta. Kandee varmaan varmistaa mitä kandee ottaa? Mulla oli paljon suolisto-oireita, tuntu et oon joku koliikkivauva, niin hyvin voin nyt samaistua pieniin jotka itkee ja raivoaa koko ajan. Aloitin myös SCD-dieetin (specific carbohydrate diet, siin on vaan lyhytketjusia hiilihydraatteja--eli ei sokeria, pastaa, viljoja, perunaa, maissia, laktoosia, mutta kaikkia muita kasviksia ja lihaa ja rasvaa ja muuta voi syödä) ja on oireet menneet oikeestaan kokonaan pois.

Usein esim lehmänmaito voi aiheuttaa, ja ite en ainakaan esim sokeria syöttäis.
En usko että noin pienelle sitä lusikalla syötät, mutta esim mehuissa on usein paljon sokeria ja suoliston ikävät bakteerit pääsee jylläämään, ja sit tulee ilmaa ja epämukavia olotiloja.
Lisäks se helpottaa kaiken maailman tulehduksia, koska sokeri ottaa c-vitamiinin paikan solussa, niin että immuunipuolustus heikkenee. Lisäks tärkkelyspitoiset ruoat voi olla huonosti sulavia (peruna, maissi) ja ehkä viljat aiheuttaa ongelmia? En tosin tiedä, kannattaako niitä vältelläkään tai jättää ihan kokonaan pois, en tiedä onko se viisasta, onko siitä haittaa jos pieni ei syö noita. Ehkä joku perehtyneempi tietää?

Tsemppiä ja toivottavasti pienokainen rupee voimaan paremmin!

Niin ja jos onkin vaikka "erityislapsi", niin usein ei ainakaan haittaa jos pyrkii välttää lisäaineita (varsinkin E621 natriumglutamaatti) ja syö tosi laadukkaita rasvoja, esim luomuoliiviöljy ja luomuvoi, ja tietty jotkut kalan rasvat.

Ja tarpeeks antioksidantteja höyrytetyistä värikkäistä kasviksista : )
Maustaa voi esim yrteillä, ja mitä niitä on.

oon käyttäny viimeviikolla lääkärissäkin lapsen ettei oo mitään kipuja taikka muutakaan, kai tämä on vaan jokin vaihe, hankala kylläkin. saa hävetä kaupassakin silmät päästään kun toinen pitää kokoaika jotain showta yllä, joutuu kantaa sylissä että olisi hetken edes rauhallinen:)