normaaleja suppareita...

...vai onko pian tosi kyseessä?? Kyselee ensikertalainen. Kävin tossa kävelyllä ja rauhallisesti kävelinkin. Lopussa sitten tuli 7min sisällä 3 menkkamaista kipua..tai sellasta, että vatsa on sekaisin. No pääsin sisälle= suoli tyhjäksi ja hetken olin niin taas vessaan. Vatsa siis löysällä.

Oliko nämä nyt suppareita vai löysän vatsan oireita..Ettei tarvi pelätä, että suoli tyhjeni synnytystä varten... :ashamed:
viikkoja vasta 32+4
 
mussukka harmaana
Juo runsaasti vettä, voi rauhoittaa/estää alkavat supistukset. Jos ei mee ohi tai pahenee (= tulet kipeämmäksi, supistaa), niin soita synnytysvastaanottoon, joskus ihan hyvä käydä näytillä, niin tarkistavat tilanteen. Oisko mahatautia? Senkin kans saa olla varuillaan, voi joskus käynnistää supistukset. Paranemisia :hug:
 
Hei Assi! Olen kyllä jo synnyttänyt, joten sinänsä en kuulu tänne palstalle, mut jos yhtään lohduttaa, niin mulla oli muutaman kerran myös tuollaista viikolla 38 ja 40. Silti poika synty vasta tasan viikolla 42. Toivotaan, että sulla olis vähän sama juttu. Onnea tulevaan synnytykseen. Niin ja vielä semmonen juttu et mulla supisti jo viikolla 20 ja siitä eteenpäin niin vietävästi, et luulin, että lähtö tulee, mut yli meni ja reippaasti!!
 
Mulla on ilmavaivat/tulossa oleva suolentyhjennys aiheuttanut aina välillä näissä raskauksissa hyvinkin kipeitä mahan kiristymisiä, suunnilleen kuin supistuksia. Mutta ne loppuvat aina siihen, kun suolen on saanut tyhjäksi/ilmat pihalle. Uskoisin, että sulla oli kyseessä sama ilmiö, etenkin kun liikunta juuri saa sen raskauden hidastaman suoliston toimimaan vähän tehokkaammin :)
 
Uskompa et voit olla rauhassa. :hug: Mulla oli muutama päivä sitten vähän vastaava tapaus, tosin jatku vähän pidempään. Melkein tunnin ajan supisteli tasasesti 5min välein ja siis sillei ihan napakasti, jopa hieman kipeesti. ( Tää on mun toinen raskaus ja esikoisesta olin auki jo useemman sentin ennen kuin koin tän tuntusta supistusta mitä nää oli)
Siitä väli rauhottu 20 min ja sama jatku vielä seuraavanakin päivänä. Silloin täapahtu myös tää sun kuvaama mahan tyhjennys. Lepäilin vielä päivän ja eilen kävin sitten kuitenkin lääkärissä vaikka tilanne oli jo rauhottunu. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totes et kaikki kunnossa, eikä paikat yhtään pehmenny. Käski ottaa muutaman päivän iisimmin ja vähän lupaili et sen jälkeen voi asian unohtaa, harvoin kuulemma toistuu.
Viikkoja mulla nyt 32+2 Mukavaa loppuodotusta!
 

Yhteistyössä