Norjan Euroviisu

  • Viestiketjun aloittaja musiikkikorvaton
  • Ensimmäinen viesti
musiikkikorvaton
Huomenta,

Kertokaa mulle näin euroviisujen alla, että mikä tossa Norjan viuluviikarissa viehättää? Joka paikassa povataan että hän on ennakkosuosikki jne. Ja kun minä en ymmärrä... Mun korvaan kuulostaa ihan siltä, että poika laulaa epävireessä ja viulu-osuuksia lukuunottamatta melodia on kyllä tosi yksinkertainen ja ehkä jopa tylsä. Tiedän, että maku-asioista on turha kiistellä, mutta kertokaa te jotka olette poikasen faneja, että mikä siinä pitäis kolahtaa?
 
Tolla Norjan kappaleella yritetään kosiskella noita Itäblokin maita, kun siinä on tanssi ja kaikki muukin hyvin venäläistä, onhan laulajakin kotoisin Valko-Venäjältä.

Minuun ei iske tuo laulajan englanti, joka kuulostaa aika kököltä, kun siinä on toi aksentti niin vahva.
 
HelloShitty
se on erilainen. suurin osa noista edustajista on nättejä typyjä jotka heiluttaa pebaa mutta laulu ja biisi on ihan yök. mun mielestä toi on kiva katella ja kuunnella. mutta ilman sitä viulua ei ois mitenkään erikoinen. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
se on erilainen. suurin osa noista edustajista on nättejä typyjä jotka heiluttaa pebaa mutta laulu ja biisi on ihan yök. mun mielestä toi on kiva katella ja kuunnella. mutta ilman sitä viulua ei ois mitenkään erikoinen. :whistle:
Niin..naisethan monesti sanoo miesten olevan pinnallisia ja katselevan naisen pintaa, mutta mutta..harrastavat sitä aivan samaa itsekin. "Miehet ajattelevat vain ulkonäköä, mutta onpas se naapurin mikko komea ja niin ihana (ihana=hyvännäköinen)".

..valitettavasti sinun kirjoituksesi on hyvä esimerkki tuosta monen naisen kaksinaismoraalista: "nättejä typyjä jotka heiluttaa pebaa-mun mielestä toi on kiva katella" melko ristiriitaista, tosin ei siinä mitään, jos ulkonäköä katsoo, mutta silloin pitää olla rehellinen sen asian suhteen.

Ja mitä tuohon esitykseen tulee, niin siinä on monta asiaa, joista yksi tärkein on (vaikka naiset eivät suostu myöntämään) on esittäjän söpöys/komeus, esimerkiksi youtuubassa kun edes vilkaisee kommentteihin ajalta ennen äänestystä, niin tulee jotain tämän tyylistä tekstiä (englanniksi): toi laulaja on niiin söpö ja niiiin ihana, sen on pakko voittaa!

..Kertoo aika hyvin minkä takia tämä menestyi niin hyvin, lisäksi kuten "shihtzu" mainitsi, sillä kosiskellaan entisen neuvostoliiton maita. Myöskin soitin tuo pisteitä omalaatuisuudellaan.

Yhteenveto: vaihdetaan esittäjä epämielyttävän näköiseen (Länsi-Euroopassa syntyneeseen) mieheen, otetaan soitin pois ja tanssi pois sekä vielä vaihdetaan englannin kieli norjan kieleksi, niin kuinka monta pistettä luulette tämän saavan? Voin luvata, että tämä ei ainakaan siinä tapauksessa voittaisi. Tämä kappale, vaikka nyt onkin suosittu, melko varmasti unohdetaan muutaman vuoden päästä, eikä esimerkiksi tule menestymään rapakon toisella puolella. Tunnustus tosin tälle kappaleelle siitä, että se sentään oli paras mitä näistä vaihtoehdoista oli tällä kertaa tarjolla.
 
ap
Pakko se on vaan Norjaa onnitella! En edelleenkään liity faniklubiin, mutta sen myönnän, että ainakin voitti sellainen kappale, jonka voiton takana ei ole naapurimaiden toisilleen jakamat pisteet. Enkä myöskään usko, että pelkästään norjalaiset muualla euroopassa ovat voiton takana. (Esim. Serbian voitostahan spekuloitiin, että siirtolaiset äänesti...).

Silti olisi kiinnostavaa tietää miten viisuissa kävisi, jos jotenkin salaisesti ensin vaan olis ne biisit esittäjineen ja vasta tulosten ratkettua kerrottaisiin mikä maa esitti minkäkin kappaleen. Englanniksihan ne kuitenkin suurin osa laulaa ja tänäkin vuonna esim israelin biisissä laulettiin englanniksi, arabiaksi ja hepreaksi...

No joo...
 
Arvostan laulutaitoa
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
se on erilainen. suurin osa noista edustajista on nättejä typyjä jotka heiluttaa pebaa mutta laulu ja biisi on ihan yök. mun mielestä toi on kiva katella ja kuunnella. mutta ilman sitä viulua ei ois mitenkään erikoinen. :whistle:
Moni yrittäjä laulaa persellään. Joka akka osaa persettä ketkuttaa ja tissejä vilauttaa mutta laulutaito onkin sitten ihan eri asia... :D

 
Ihan kauheaa kuraa!
Itse juutuubasin sen vasta tänään ja yhden kuuntelun kerralta voin todeta, että melkoista tuubaa. |O
Ehkä sitten minun äly ei vaan riitä ymmärrykseen. :kieh:

Eikä sillä, että suomalaisten biisikään mikään huippu olisi ollut.
 

Yhteistyössä