Nordean joustolaina/autolaina.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain

Vieras
Auttakaa!! Olen naimisissa ja meillä kaksi lasta. Mies töissä ja vakityö. Onko kellään tietoa voinko saada joustoluottoa kun olen kotiäitinä? Mieheni kanssa en voi lainaa hakea kun sillä luottotiedot menny. Mulla on tänään pankkiin aika ja olis takaaja lainaan. Auto olis pakko saada kun mies reissutyössä. Mitä sanotte onko mulla mahdollisuuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Auttakaa!! Olen naimisissa ja meillä kaksi lasta. Mies töissä ja vakityö. Onko kellään tietoa voinko saada joustoluottoa kun olen kotiäitinä? Mieheni kanssa en voi lainaa hakea kun sillä luottotiedot menny. Mulla on tänään pankkiin aika ja olis takaaja lainaan. Auto olis pakko saada kun mies reissutyössä. Mitä sanotte onko mulla mahdollisuuksia?

Tuskin, koska tulottomana et voi maksaa lainaa takaisin. Pankkihan siis ajattelee näin, koska sinun nimellesi laina tulisi.

Mun serkku sai samasta pankista saman lainan vaikka oli äitiyslomalla ja ei takaajaa.

Äityslomalla on luultavasti jotain tuloja. Kotiäitinä ei ole. Jos siis olet "oikea" kotiäiti, ilman tukia tai työttömyyskorvausta.

olen äitiyslomalla.. Onko tietoa tai kokemusta?Onko ihan turhaa ees yrittää?? Kiitos kun autatte:D

No edelleen, riippuu maksukyvystäsi... Vaikka tarkoitus ilmeisesti onkin, että miehesi hoitaa maksut ja laina tulee sinun nimellesi. Pankit näkevät kuitenkin asian toisin. Se joka hakee lainaa, pitää olla maksukykyinen takaisinmaksua varten.

Me haettiin Nordeasta juuri asuntolainaa. Minä kotona lasten kanssa. Äitiysloma alkaa kohta, muuten olen ollut kotihoidontuella ja ainakin asuntolainassa kotihoidontuki ja lapsilisät lasketaan tuloiksi.
Toki lainassa on toinenkin puoli, mieheni ja hänen tulonsa jotka on laskettu tuloihin mukaan.

Serkkunikin maksoi 40 e erissä mutta minulla ei tarkoitus ole maksaa niin pienissä erissä. Onko sillä takaajalla sitten mitään virkaa tässä?

Takaaja maksaa, jos sinä et pysty! Ei sen kummallisempaa virkaa... Onkohan takaaja tietoinen mihin ryhtyy?

On tietoinen. Se vain mietti että kelpaako takaajaksi. Mutta kyse on pankille pienestä rahasta 4000-6000e. Onko noloa mennä edes kysymään?

Riippuu paljonko sinun äitiyspäivärahasi on? Riippuu onko sinulla työpaikka äitiysloman jälkeen? Riippuu aiotko sinä mennä töihin äitiysloman jälkeen?

On tietoinen. Se vain mietti että kelpaako takaajaksi. Mutta kyse on pankille pienestä rahasta 4000-6000e. Onko noloa mennä edes kysymään?

Ei ole olemassa "pankille pientä rahaa". Ne myyvät sitä tehdäkseen voittoa. Ei hyväntekeväisyyttä varten. Eli riskit punnitaan samalla tavalla. Ja 6000 euron luottotappio on pankeille ihan yhtä käypää rahaa kuin sinulle tai minulle. Takaajalla pitää olla myös sellaiset tulot, että tarvittaessa pystyy takaamansa lainan hoitamaan.

Yhteistyössä