Nordea vai Osuuspankki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Jos sinun pitäisi avata tili jompaan kumpaan yllämainituista pankeista, kumman valitsisit? Lisäksi kysyisin, että millainen mahtaa kyseisten pankkien verkkopankki olla?

Kumpi vaan, meillä on nykyään osuuspankki, mutta ehkä vaihdamme nordeaan asuntolainen vuoksi. Osuuspankin verkkopankki miellyttää minua enemmän, mutta makukysymys. Miehellä oli pitkään tili Nordeassa, itse olen aina ollut osuuspankin asiakas mutta miehen verkkopankkia käyttänyt (miehen luvalla toki).

[QUOTE="Erika";27237309]Älä puhu paskaa!
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...vat-voi-vaihtaa-rahaa/sivu2.html#post27187450[/QUOTE]

No en tiedä onko tuolla ketjussa faktatietoa, mutta mä olenkin alle 25-vuotias eikä kyllä koskaan ole veloitettu senttiäkään, automaatilta kun olen nostanut rahaa. Ja mulla on sekä visa electron että debit/credit kortit. Electron on ilmainen, debit/credit kortissa saattoi olla joku hassu muutaman euron suuruinen kuukausimaksu (joka siis on sama joka kuukausi, riippumatta siitä miten korttia on käytetty ja rahaa nostettu).

[QUOTE="vieras";27237690]Ei ainakaan OP. Ihan perseestä, pitäisi olla matkapuhelin, jolla varmistetaan ns epäilyttävät eli joka toinen maksu!![/QUOTE]
Heh. Nordealla on ihan sama. Varmistusrajan saa itse laittaa ja sitä voi muuttaa verkkopankissa. Kysypäs pankistasi, kuinka saat rajat muuttettua omiin tarpeisiisi sopiviksi.

Mä olen ollut Osuuspankin asiakas jo melkein 20 vuotta, Nordean vähän vähemmän. Pidän enemmän OP:sta, sen verkkopankista ja palvelusta muutenkin. Niin, enkä ole osuuspankissa koskaan maksanut automaattinostoista, joku parin euron kuukausimaksu menee, mut taitaa mennä kaikissa pankeissa. Ai niin, onhan mulla S-pankissakin tili.

[QUOTE="eee";27237744]En kumpaankaan, koska onhan sitä muitakin pankkeja. Miksi ihmeessä vaihtoehdot olisivat vain nuo?[/QUOTE]

Koska mm. PAF:n sivuilla toimii suora pankkisiirto vain Nordeasta, Osuuspankista, Sampo Pankista ja Ålandsbankenista. Muilla pankeilla rahojen siirto kestää 2-3 vrk.

Mulla ollut tähän saakka tili OP:ssa ja nyt talonhankinnan yhteydessä siirryin Nordean asiakkaaksi. Osuuspankissa mulla ole ikinä käteisnostot mitään maksaneet :O! Verkkopankki on OP:lla mun mielestä parempi (selkeämpi ja käyttäjäystävällisempi). Ja again, mitään maksuja ole varmistettu tekstareilla. Nordean verkkopankki näyttää tosi alkeelliselta ja sisäänkirjautuminen tuntuu aika älyttömältä. Samoin se, että pitää viivailla yli käytettyjä avainlukuja. OP:lla on avainlukulistassa 300 lukuparia, Nordealla taitaa olla 100 (ja sitten ne jotkut ihme kirjainyhdistelmäluvut).

Ainakin kohtuullisen hidasta tuntuu olevan Nordeassa, korttien piti tulla kahdessa viikossa mutta mitään ole näkynyt. Ehkä tohon Nordeaan tottuu mutta kyllä tähän astisella kokemuksella valitsisin OP:n.

[QUOTE="vieras";27237870]Mulla ollut tähän saakka tili OP:ssa ja nyt talonhankinnan yhteydessä siirryin Nordean asiakkaaksi. Osuuspankissa mulla ole ikinä käteisnostot mitään maksaneet :O! Verkkopankki on OP:lla mun mielestä parempi (selkeämpi ja käyttäjäystävällisempi). Ja again, mitään maksuja ole varmistettu tekstareilla. Nordean verkkopankki näyttää tosi alkeelliselta ja sisäänkirjautuminen tuntuu aika älyttömältä. Samoin se, että pitää viivailla yli käytettyjä avainlukuja. OP:lla on avainlukulistassa 300 lukuparia, Nordealla taitaa olla 100 (ja sitten ne jotkut ihme kirjainyhdistelmäluvut).

Ainakin kohtuullisen hidasta tuntuu olevan Nordeassa, korttien piti tulla kahdessa viikossa mutta mitään ole näkynyt. Ehkä tohon Nordeaan tottuu mutta kyllä tähän astisella kokemuksella valitsisin OP:n.[/QUOTE]

Tuo yliviivaaminen kuulostaa kauhean työläältä. Sukulaisellani oli tuollainen, olisikohan ollut Handelsbankenissa ja vaikutti inhottavalta. Taidan siirtyä Osuuspankkiin, tässä ketjussa on jo moni kehunut kyseisen pankin verkkopankkia.

Eipä noiden verkkopankeissa taida kovin suurta eroa olla. Ihan varma en Nordean ihan tämän hetkisistä jutuista ole. Suurin ero on varmaan se, että Nordean avainlukulistoissa on kirjaintunnuksia, millä varmennetaan lopuksi laskut, osuuspankilla se on joku koko listan tunnusluvuista.

Ja tuo kännykkävarmistus oli vapaaehtoinen juttu, sitä tarjottiin joskus nettipankkiin kirjauduttua. Ainoa juttu, jonka olen joutunut kännykällä varmentamaan, on tuon varmistuksen käyttöönotto :D Ei ole tullut varmaan sitten mitään normaalista poikkeavia tai epäilyttäviä maksutapahtumia kohdalle.

Molemmilla pankeilla taitaa tulla kortit ja nettitunnukset maksulliseksi 26 v täyttäessä. Mutta ne eivät hirveän montaa euroa maksa. Osuuspankissa saa etuja maksamalla osuusmaksun samaan tapaan kuin s-korttia hankkiessa, Nordean avainasiakkaaksi taisi päästä, kun on tarpeeksi paljon lainaa ja/tai talletuksia pankissa.

Kummankaan pankin otto-automaatti nostot eivät maksa mitään, paitsi jos erehtyy luottokortin puolelta nostamaan. Mutta löytyy muitakin kuin noita ottoautomaatteja ja niistä nosto taitaa olla kummallakin maksullinen.

Olen ollut aina Nordean asiakas ( sieltä SYP:stä lähtien). Mies on Osuuspankin asiakas ja olemme kilvan ihmetelleet Osuuspankin toimintaa ( myös verkkopankin).

Kyse voi olla siitä, että Nordeaan olen tottunut, mutta mielestäni verkkopankki on selkeä ja helppo käyttää ja sitä voi käyttää moneen asiaan. Nordean toiminta on ollut ystävällistä ja palvelualtista. Ei ole ollut ajatustakaan vaihtaa pankkia. Minulla ei ole kuin kiitosta Nordealle - etenkin kun vertaan osuuspankin touhuihin miehen kohdalla.

Meidän tilit ja lainat ovat olleet jo Kopin ja Sypin ajoista lähtien Nordeassa. Mun eka tili avattiin Syppiin 70-luvun puolivälissä niin, että faija joutui mut rattailla kärräämään konttoriin, kun asiakkaan piti olla paikalla. Mutta nyt on mitta tullut sen verran täyteen, että lähes 40-vuotinen asiakkuus päättyy. Miehen firman tilit ovat OP:ssa, jonne nyt pitkän kosiskelun jälkeen siirrämme omatkin tilit. Ensinnäkin ärsyttää se, että Nordea perii muun muassa lasten jalkapallojoukkueilta ja muilta seuroilla jopa satasia vuodessa kaikennäköisinä maksuina. Toiseksi ärsyttää jatkuva sijoitusrahastojen ja muiden tyrkyttäminen. Kolmanneksi palveluja on supistettu muun muassa siten, että kassa-asioita saa pankeissa hoitaa vain muutaman tunnin päivässä. Ehkei OP ole sen parempi, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

[QUOTE="vieras";27238039]

Ja tuo kännykkävarmistus oli vapaaehtoinen juttu, sitä tarjottiin joskus nettipankkiin kirjauduttua. Ainoa juttu, jonka olen joutunut kännykällä varmentamaan, on tuon varmistuksen käyttöönotto :D Ei ole tullut varmaan sitten mitään normaalista poikkeavia tai epäilyttäviä maksutapahtumia kohdalle. [/QUOTE]

Nordean asiakas olen, eikä kyllä mitään kännykkävarmistuksia ole ollut kuin yhden kerran, ja silloinkin lasku oli niin iso että siksi piti varmistaa (n. 20 000 remonttilasku)

Joku sanoi että Nordealla paljon käyttökatkoksia, niin ei ole kyllä kertaakaan sattunut minun kohdalle, joskus ovat kyllä ilmoittaneet nettipankissa että tulee olemaan käyttökatko, mutta ne käyttökatkot on aina ollut yöllä, joten ei ole vaikuttanut minun elämääni.

Pankissa olen aina saanut erittäin hyvää palvelua mm. asunlaina asioissa.

Yhteistyössä