Nordea Joustoluotto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselen vaan

Vieras
Mitkä ovat lainansaantiehdot? Tai siis että pitääkö olla vakituinen työpaikka? Olen kotihoidontuella lapseni kanssa tällä hetkellä ja suunnitteilla on mennä töihin tässä jossain vaiheessa. Kotona saisin olla vielä vuoden. Ja lainaisin niinkin suuren summan kuin 7000e. Laskin että 60kk maksuajalla kk-maksu olisi 144e.
Onko pankilla joku raja että mitkä ovat minimivuositulot lainaa hakiessa?

En usko että saat tuollaista lainaa ap. Pankit ovat aika tarkkoja tulojen kanssa ja kun sinulla ei ole tällä hetkellä tuloja, niin katsovat luultavasti sen mukaan. Rahoittaisitko nimenomaan kotona olon tuolla lainalla? Minä pidin puoli vuotta hoitovapaata silla lailla, että miehen veroprosentti pudotettiin alemmaksi kuin mikä se oikeasti oli ja nostettiin vähän kulutusluottoja ja käytettiin luottokortit tappiinsa. Ajateltiin että maksetaan niitä sitten kun minä palaan töihin. Juuri kun palasin töihin, paukahtikin miehelle lomautus ja sitten oltiin todella kusessa, että miten pärjätään lainojen kanssa niin kauan kunnes mies saa päivärahoja. No, uhkapeli on uhkapeliä ja selvittiin kuitenkin. Tuollaiseen ei vaan oltu osattu yhtään varautua, miehen työpaikan piti olla vakaavarainen firma.

Kuinka suuri kotihoidontuki on teidän kunnassa? Minusta on tosi epäreilua, että se vaihtelee niin paljon. Meidän kunnassa ei ole ollenkaan kuntalisää, joten sain vähän alle 300 €/kk käteen.

Tuskin saat lainaa. Minulle ei myönnetty kotihoidontuella 3000€:n luottoa. Pankkihistoria moitteeton, tulot työssä ollessa 2000€ nettona. Syynä luoton epäämiselle oli se että kotihoidontuki ei ole varsinaisesti tuloa vaan tukea ja se että se on niin pieni summa kuukaudessa (vaikka meillä kuntalisäkin). Siitä kun lähdetään laskemaan osuuksia asuntolainasta+vastikkeessta/vuokrasta niin eihän sillä rahalla oikeasti makseta juuri mitään.

Ei kannata ottaa lainaa normaalia elämistä varten!! Ja saako sitä edes. Voihan tietenkin hakea luottokortteja (ellei jo ole), ja käyttää niistä luotot. Itselläni on nyt n. 10 000 € luottovaraa jo niissäkin. Mutten kyllä niitä iki maailmassa käyttäisi ruokaan tai muuten normaaliin elämiseen. Jos nyt mielelläni muutenkaan.

Veli on velka ottaessa, veljenpoika maksettaessa.

Laina tulisi erästä suurta hankintaa varten. Mulla kk-tulot elatusmaksuineen yms n. 1400e. Kotihoidontukea saan reilu 700e miinus verot tietenkin. Mutta joo, niin mä vähän aattelinkin ettei lainaa tippuis niin en viitsinyt ees yrittää, ajattelin kysellä täältä että oisko jollain kokemuksia, kun toisella palstalla joku oli mukamas saanut kotihoidontuella jonkun isommankin lainan. Pitää varmaankin sit odotella että työpaikka löytyy.

[QUOTE="aloittaja";26371955]Laina tulisi erästä suurta hankintaa varten. Mulla kk-tulot elatusmaksuineen yms n. 1400e. Kotihoidontukea saan reilu 700e miinus verot tietenkin. Mutta joo, niin mä vähän aattelinkin ettei lainaa tippuis niin en viitsinyt ees yrittää, ajattelin kysellä täältä että oisko jollain kokemuksia, kun toisella palstalla joku oli mukamas saanut kotihoidontuella jonkun isommankin lainan. Pitää varmaankin sit odotella että työpaikka löytyy.[/QUOTE]

Kannattaa tosiaan odottaa että on oikeasti varaa tehdä suuria hankintoja. Nyt sinulla ei ole, ja joudut vain entistä pahempaan rahapulaan.

Varmasti lainaa saa jos pystyy osoittamaan että kykenee ne maksamaan. Jospa tuolle palstalaiselle oli palkkatuloja, jospa kävi tekemässä keikkaa työpaikallaan tai miehen tuloilla laskettu.

[QUOTE="vieras";26372292]Varmasti lainaa saa jos pystyy osoittamaan että kykenee ne maksamaan. Jospa tuolle palstalaiselle oli palkkatuloja, jospa kävi tekemässä keikkaa työpaikallaan tai miehen tuloilla laskettu.[/QUOTE]

? kelle tuolle palstalaiselle?

[QUOTE="Vieras";26372311]? kelle tuolle palstalaiselle?[/QUOTE]

Varmaan tarkoitti tuota, kun sanoin että jossain keskustelussa oli joku saanut lainaa tuloinaan kotihoidontuki.

Yhteistyössä