Nopsia vastauksia:Picnic-cafessa käynti

  • Viestiketjun aloittaja Mietin vielä...
  • Ensimmäinen viesti
Mietin vielä...
Tekis niin pirusti mieli paahtopaistia, savulohta ym muodossa tai toisessa...

Oletteko itse syöneet/voisitteko ajatella syövänne picnic-cafen paahtopaisti- tai savulohipatonkia tai uuniperunaa ko. täytteillä?

Paljon paahtopaista ko. firmassa syöneenä tiedän että välillä liha on punaisempaa ja välillä taas näyttää "melko kypsälle"... Ja sit kalahan on aina kalaa...

Mitä teen, muutanko lounaspaikkaani...?

Entäs tiedusteletteko itse lounaspaikoissa onko esim kermaviilikastike tehty pastöroimattomasta maidosta jne?

Eli miten tarkkoja olette lounaittenne suhteen?
 
listeria
Itse kysyin ruokapaikoissa kalan alkuperää eli onko vakuumipakattua kalaa, jos tarjolla oli kypsentämätöntä kalaa. Tuorettahan saa syödä!
En syö paahtopaistia, joten en osaa sanoa.
Ei Suomessa käytetä pästoroimatonta maitoa juuri missään. Kypsentämättömät tuorejuustot, joita ei ole tehty pästöroidusta maidosta on kiellettyjen listalla, muttei niitäkään juuri Suomessa myydä.
 
Epeli
Olen syönyt varmaan kymmenen kertaa picnicissä raskaana ollessa, paahtopaistipatonkia. Ei ole käynyt mielessäkään etteikö saisi. Jos ruuassa on graavi- tai savulohta kysyn aina onko vakuumipakattua.

En ole kovinkaan tarkka lounaiden suhteen, täytyy kyllä myöntää. En vain muista että sitä ja sitä pitäisi varoa. Tuon lohen muistan ja maksan, mutta muuten on varmasti tullut syötyä yhtä sun toista.
 
kokki
Miksei paahtopaistia saisi syödä, sehän on kypsää?! Vakuumipakkauksissa myydään kylmä-, lämminsavu- ja raakaa lohta, sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Suomalaisista tuotteista löytyy äärimmäisen harvoin pästaroimattomia tuotteita, mutta sen voi aina varmistaa jos esim. jokin juusto epäilyttää niin kysyä henkilökunnalta.
 

Yhteistyössä