Nopeita ja helppoja ruokaohjeita?

  • Viestiketjun aloittaja Fiyza
  • Ensimmäinen viesti
mun vakiopikaruokia:
-paista jauhelihaa ja mausta se
-lisukkeeksi makaroonia (nykyisin käytän tummaa tai jotain "terveellisiä " lajikkeita
-lisänä vihanneksia tai jotain einessalaattia


-laita litra vettä kiehumaan, joukkoon kana-tai kasvisliemikuutio
-lisää jotain makaroonia 1-2 dl, kiehuta n. 5 min.
-sitten lisäät pakasteita:kasvissuikaleita 1-2 pss ja perunasuikaleita n 500g
-anna kiehua niin että kaikki osaset ovat kypsiä eli n. 5-10 min
-lisää joukkoon kypsää broileria tai kalkkunaa (esim. 400 g paistettuja valmiiksi maustettuja broilersuikaleita)
-lorauta 1,5 dl ruokakermaa tms. sopan sekaan sekä n. 100 g sulatejuustoa (esim. levittyvää Koskenlaskijaa)
-tarkista suolan tarve

tämä kanakeitto on meillä tehnyt aina hyvin kauppansa; hyvää,suht helppo ja nopea.

Nämä kaksi nyt ekan tuli meidän taloudesta mieleen. Yleisesti ottaen harrastan hyvin paljon makaroniruokia koska ne valmistuvat nopsaan ja ovat ruokaisia. ;)
 
Heippa.
Onko sinulle jo tuttuja netistä löytyvät ruokapäiväkirja blogit?
Olen kolmen pienen lapsen äiti ja ruokaa laitetaan joka päivä, mieluiten nopeita ja helppoja ruokia. Pidän kotiruokablogia josta löytyy paljon ruokaohjeita valokuvien kera. Sivuilta löytyy myös linkkejä muhin vastaaviin sivuihin. Käy kurkkaamassa jospa löytäisit helpotusta arkiruokiinne.

http:www.sekasoppa.vuodatus.net =)
 
Heippa.
Onko sinulle jo tuttuja netistä löytyvät ruokapäiväkirja blogit?
Olen kolmen pienen lapsen äiti ja ruokaa laitetaan joka päivä, mieluiten nopeita ja helppoja ruokia. Pidän kotiruokablogia josta löytyy paljon ruokaohjeita valokuvien kera. Sivuilta löytyy myös linkkejä muhin vastaaviin sivuihin. Käy kurkkaamassa jospa löytäisit helpotusta arkiruokiinne.

http:www.sekasoppa.vuodatus.net =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 19:31 Marie kirjoitti:
Heippa.
Onko sinulle jo tuttuja netistä löytyvät ruokapäiväkirja blogit?
Olen kolmen pienen lapsen äiti ja ruokaa laitetaan joka päivä, mieluiten nopeita ja helppoja ruokia. Pidän kotiruokablogia josta löytyy paljon ruokaohjeita valokuvien kera. Sivuilta löytyy myös linkkejä muhin vastaaviin sivuihin. Käy kurkkaamassa jospa löytäisit helpotusta arkiruokiinne.

http:www.sekasoppa.vuodatus.net =)
Mahtavat sivut sinulla... ja ihania kakkuja. Voi kumpa osais itsekkin tehdä tuollaisia.
 
sau
Jos meillä on tiedossa viikko, jolloin on menoa niin paljon, ettei ruuanlaittoon viitsi kauheasti satsata, niin keitän yhtenä päivänä ison kattilallisen pastaa jota riittää sitten pariksi-kolmeksi päiväksi. Joka päivä sitten pastan lisäksi jotain nopeasti valmistuvaa: esim. 1. eineslihapullat ja porkkanaraaste, 2. kalapuikot ja jotain salaattia, 3. sekaan tölkki säilykepapuja hyvin maustettuina, + tuoretta tomaattia, 4. pannulla paistettuna loput pastat ja joukkoon pakastesekavihanneksia ja katkarapuja.

Tuota vinkkiä voi tietenkin toteuttaa vain suht pienessä perheessä, ettei sitä ensimmäisen päivän pastaa tarvitse keittää kymmenen litran kattilassa.

 

Yhteistyössä