nopeat synnytykset

  • Viestiketjun aloittaja Jonsu
  • Ensimmäinen viesti
Jonsu
Te joilla on ollut nopea synnytys esikoisen kanssa niin teiltä haluaisin kysyä, että onko toinen synnytys ollut miten paljon nopeampi?

Itselläni esikoisen synnytys kesti 3h30min ja nyt odottelen toista...neuvolassa jo pelottelivat että toinen tulee sit vielä nopeemmin... Mietityttää vaan että miten nyt sit ees ehdin sairaalaan kun viimeksikin oli minuuteista kiinni :/
 
Prinsessa R
Mulla esikoisen kokonaissynnytyksen kesto oli 1h 30 min. Mulla meni lapsivedet kotona.

Toisen kanssa kokonaissynnytyskestoksi merkattiin 3h. Kalvot puhkastiin sairaalaan päästyämme.

Kummankin synnyksen kohdalla ehdin olla sairaalassa n. tunnin verran, kun sain jo käärön syliini.
 
Mulla oli esikko suht normaaliajassa, 9h. Mutta kakkonen tuli alle kahdessa tunnissa. Nyt jännään, nuo aiemmat on käynnistettyjä, mutta jos tämä käynnistyyki kotona, kerkeänkö sairaalaan, koska mulla on aika korkea kipukynnys, niin voi olla että tulee vain sinniteltyä kotona kun ajattelen ettei sinne viitti turhaan vielä lähteä. Mutta varmaan tämäki käynnistetään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 13:47 Jonsu kirjoitti:
Te joilla on ollut nopea synnytys esikoisen kanssa niin teiltä haluaisin kysyä, että onko toinen synnytys ollut miten paljon nopeampi?

Itselläni esikoisen synnytys kesti 3h30min ja nyt odottelen toista...neuvolassa jo pelottelivat että toinen tulee sit vielä nopeemmin... Mietityttää vaan että miten nyt sit ees ehdin sairaalaan kun viimeksikin oli minuuteista kiinni :/
laitat hyvissäajoin laukut valmiiksi ,varmistat kyydin(eli millä menet)ja varmistat lapsenvahdin.ja HETI kun ensimmäinen kunnon suppari tulee tai vedet menee,niin lähdet HETI.
 
Nopeita on ollu kaikki synnytykset, 3kpl. Noin 3-6 h, mut sairaalalla oltiin ekasta 4h ennen, toisesta 1,5 h ennen ja kolmannesta menin sit varmuudeksi jo ajoissa, noin 5 h ennen. Ponnistusvaiheet olleet 15 min, 2 min ja 4 min. Saa nähdä kuinka ensi maaliskuussa sitten käy...
 
Tanjan -80 harmaana
Esikko tuli 7 h ja nyt odotellaan toista, välissä kyllä on melkein 6 vuotta, mutta hirvittää, että jos on paljon nopeampi, kuinka ehdin sairaalaan, matkaa on 150 km eli noin 1,5 tuntia menee välillä.
Eikä kuites haluais mennä joulun aikaan yhtään aikaisemmin varalta, kaupunkiin....
 
Esikoinen syntyi reilussa neljässä tunnissa ja seuraava synnytys kesti puolitoista tuntia. Mietin myös itse, miten käy joulukuussa, kun edessä on seuraava synnytys, eikä synnytysten väliksi tule kuin puolitoista vuotta. Asumme kyllä ihan sairaalan vieressä, joten tilanne on vähän toinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 17:45 maukunen kirjoitti:
Vastaan HAISULLE .

KIPUKYNNYKSELLÄ EI OLE MERKITYSTÄ TÄSSÄ ASIASSA.
Toki sillä on, kotona siedän vaikka minkämoista kipua, mutta sairaalassa pelkkä verensokerin mittaus on yhtä tuskaa. Eli tuskin ne synnytyskivut kotona ovat niin kovat.
 
äipä25
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2005 klo 11:17 Tanjan -80 harmaana kirjoitti:
Esikko tuli 7 h ja nyt odotellaan toista, välissä kyllä on melkein 6 vuotta, mutta hirvittää, että jos on paljon nopeampi, kuinka ehdin sairaalaan, matkaa on 150 km eli noin 1,5 tuntia menee välillä.
Eikä kuites haluais mennä joulun aikaan yhtään aikaisemmin varalta, kaupunkiin....

sama täällä! ensimäinen tuli 6h ja toinen tulossa. l.a 21.08. ja matka sairalaan 80km. neuvolassa anotin että ajossa pitä mennä. mutta mistä tiedä justti että milloin
2c, kohtunsuu auki..ei supista. elikä vauveli voi tulla milloin tahansa. :D
 
Minulla ei ole nopeita synnytyksiä, mutta pojan tarhatäti kertoi: Hän oli sairaalassa yliaikaisuuden takia, seuraavaksi aamuksi luvattiin käynnistys. Ja koska ei ollut nukkunut moneen yöhön, antoivat hänelle unilääkkeen jotta saisi nukuttua ja kerättyä voimia seuraavan päivän koitokseen. Pillerin otosta 5 minuuttia ja lapsi oli maailmassa... Eikä tosiaan mikään viitannut siihen että vauva olisi itekseen syntymässä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 10:15 mirena04 kirjoitti:
Minulla ei ole nopeita synnytyksiä, mutta pojan tarhatäti kertoi: Hän oli sairaalassa yliaikaisuuden takia, seuraavaksi aamuksi luvattiin käynnistys. Ja koska ei ollut nukkunut moneen yöhön, antoivat hänelle unilääkkeen jotta saisi nukuttua ja kerättyä voimia seuraavan päivän koitokseen. Pillerin otosta 5 minuuttia ja lapsi oli maailmassa... Eikä tosiaan mikään viitannut siihen että vauva olisi itekseen syntymässä.
Kyllä tarhatäti on valehdellut, tai sä oot ymmärtänyt väärin. Ei oo mitenkään mahdollista, että vauva syntyy 5 minuutissa.
 
vieraaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 17:39 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 10:15 mirena04 kirjoitti:
Minulla ei ole nopeita synnytyksiä, mutta pojan tarhatäti kertoi: Hän oli sairaalassa yliaikaisuuden takia, seuraavaksi aamuksi luvattiin käynnistys. Ja koska ei ollut nukkunut moneen yöhön, antoivat hänelle unilääkkeen jotta saisi nukuttua ja kerättyä voimia seuraavan päivän koitokseen. Pillerin otosta 5 minuuttia ja lapsi oli maailmassa... Eikä tosiaan mikään viitannut siihen että vauva olisi itekseen syntymässä.
Kyllä tarhatäti on valehdellut, tai sä oot ymmärtänyt väärin. Ei oo mitenkään mahdollista, että vauva syntyy 5 minuutissa.
On se näköjään joillekin vaikea ymmärtää että vauvan syntyminen voi olla ohi viidessä minuutissa. Tämä on täysin mahdollista. Kaikilla ei tunnu avautumisvaiheen supistuksia ja kipuja ja kohdunsuu voi aueta todella nopeastikin. Eikä ole mitenkään harvinaista että ponnistusvaihe on lyhyt esim. 1-2 min.
Synnytyksen kokonaiskestoon lasketaan sitten myös istukan syntyminen ja se harvemmin irtoaa tuon ajan sisällä.
 

Yhteistyössä