Nopeat synnytykset

  • Viestiketjun aloittaja Ammiina
  • Ensimmäinen viesti
Ammiina
Mulla kesti esikoisen synnytys 10h ja toisen ainoastaan 1h. Ei edes sairaalaan ehitty.. Nyt ootan kolmatta rv 30+jotain ja on ruvennu hirvittään et tuo nopea synnytys toistuu! Onko muilla kokemuksia nopeista synnytyksistä ja toistuuko ne? Lääkäri pelotteli et tämä voi hyvinkin tulla vielä nopeemmin. Toivottavasti ei kauppaan tms synny.. :)
 
Minulla kuopuksen synytys oli nopea, 20 min ensimmäisistä oireista ja poika oli syntynyt. Onneksi olin äitipolikäynnillä josta jäinkin sitten sairaalaan suoraan. Seuraavan lapsen kohdalla synnytys sitten käynnistetään hyvissä ajoin tai odotan synnytystä sairaalassa.
 
Tytär-03
Hassu vauva tulis kauppaan..... :heart: Tarmo lähikauppias jo syntyessään... =) Itellä kesti 4tuntia ja toista en oo tekemässä pitkään aikaan joten ei huolta huomisesta.... :p Kaikkea hyvää silti... =)
 
Heippa vaan!

Ei ihan noin nopeeta ole miun synnytykset olleet, mutta ensisynnyttäjäksi esikko tuli kaks vuotta sitten nopeesti, 6h26min ja pikkukakkonen nyt 3.7.05 5h25min :) Sairaalassa ehdimme olla 1h5min ja pikku ukkeli oli maailmassa...ja mie vasta odottelin kovia supistuksia... :whistle: Jos joskus vielä kolmas tulee, niin syntyneeköhän ajassa 4h24min vai jo matkalla. Sairaalaan nääs matkaa vajaa 70km...

 
rouva-79
eka synnytys 9t 38min
toinen 2t 48min
toinen meinasi syntyä matkalla :whistle:
ehdin synnärille ja heti ponnistamaan... 6min ja vaavi syntyi :heart:

nyt kätilö,lääkäri ja terveydenhoitaja maininnut monta kertaa että HETI ekasta supistuksesta sairaalaan...voi tulla syöksyllä.

nyt mennään vasta rv27,joten hyvin on aikaa vielä valmistua koitokseen...
 
Minullakin oli toinen synnytys nopea syöksysynnytys (alta 2 tuntia) ja hermoilin kyllä miten tämän kolmannen kanssa käy, ehtiikö sairaalaan. Onneksi lapsivesi alkoi tihkumaan ja kerkesin siis sairaalaan vuorokausi ennen... :LOL: Sitten kun synnytys toden teolla käynnistyi, niin siinä meni taas vajaa 2 tuntia.
 
Kanelimuori
esikoista synnytettiin 8h30min ja tämä 14.5 syntynyttä tyttöä 53min. Matakaa synnärille 110km. Ei kerenny edes ambulanssi paikalle kun tyttö oli jo syntynyt. Mies sanoikin että seuraavaa saa mennä sitten loppuajaksi oottamaan sairaalaan, ei aikonu toimia kätilönä toista kertaa :D
 
Ammiina
Kävin tänään neuvolassa ja terveydenhoitaja sano et pitää ambulanssi tilata heti ekasta kunnon supistuksesta.Et parempi vaikka turhaan mennä kuin että kotiin syntyy.saapa sit nähä.. Eka synty 36+5 ja tämä vauhtimimmi 38+1. Nyt viikkoja 31 ja jo vähän jännittää etukäteen...
Toinen terveydenhoitaja sano aikasemmin et jos taksilla meet niin muista sanoa et tulee tilataksi et mahut synnyttään paremmin! =)
Taitas jäädä taksi tulematta jos noin sanos.. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 23:54 Ammiina kirjoitti:
Kävin tänään neuvolassa ja terveydenhoitaja sano et pitää ambulanssi tilata heti ekasta kunnon supistuksesta.Et parempi vaikka turhaan mennä kuin että kotiin syntyy.saapa sit nähä.. Eka synty 36+5 ja tämä vauhtimimmi 38+1. Nyt viikkoja 31 ja jo vähän jännittää etukäteen...
Toinen terveydenhoitaja sano aikasemmin et jos taksilla meet niin muista sanoa et tulee tilataksi et mahut synnyttään paremmin! =)
Taitas jäädä taksi tulematta jos noin sanos.. =)
Ihme että eivät ota sinua ajoissa sairaalaan odottamaan. Minulla ja vauvalla oli hengenlähtö lähellä synnytyksessä, onneksi olimme sairaalassa. En siis todellakaan uskaltaisi riskeerata sillä että en sairaalaan ehtisi.
 
Ammiina

Ihme että eivät ota sinua ajoissa sairaalaan odottamaan. Minulla ja vauvalla oli hengenlähtö lähellä synnytyksessä, onneksi olimme sairaalassa. En siis todellakaan uskaltaisi riskeerata sillä että en sairaalaan ehtisi.
[/quote]

Kyllä lääkäri siitäkin jotain puhu, mut ei niin helppo juttu järjestää ku kotona 4v ja 1v tytöt. Ja on siinä sekin et kuinka aikasin mun sinne pitäs mennä ku molemmat on syntyny jonku verran etukäteen.
Satuttiin olemaan viimeksi mummolassa ja sieltä oli matkaa 60km synnärille ja ambulanssi tuli vasta 25min päästä soitosta ja ku vielä kätilökin haettiin kyytiin niin ei sit enää sairaalaan ehitty vaan neiti synty matkalla ambulanssiin.
Soitin synnyttäjien vastaanottoon ennen ku lähettiin ja ne oli sitte siellä arvuutelleet et pääseeköhän joku heistä SEPEN kyytiin.Mut ei siinä kyllä kukaan arvannu et vauvalla oli niin kiire.
Nyt on matkaa 25km ja en varmaan kauppaa kauemmas lähe viimesen kuukauden aikana.. =)
 
adele-09
Mulla ensimmäinen synnytys kesti 8h toinen tunnin ja kolmas 2h. Pelotti kyllä kanssa todella paljon kun kolmatta odotin että kerkeekö sitä sairaalaan, kun oli jo edellisessäki siinä ja siinä.
 
huhtimamma05
4 tuntia 14 minuuttia kesti esikoisemme synnytys. Minulle myös ilmoitettiin että jos toistamiseen meinaan siihen hommaan ryhtyä, en saa jäädä laskemaan supistusten väliä. Meiltä synnärille onneksi alle 10 minuuttia joten luulisi ehtivän. Tosin nyt nautitaan kauan pikku rinsessasta!

 
rv28
mikähän se luokitellaan syöksysynnytykseksi ku joillaki parintunnin synnytys on sitä ja mulla 20 min synnytys minuuttipnnistuksella oli sitä... no samapa tuo mut kyl pelottaa jo tuleva että josko kotio syntyis!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2005 klo 13:36 rv28 kirjoitti:
mikähän se luokitellaan syöksysynnytykseksi ku joillaki parintunnin synnytys on sitä ja mulla 20 min synnytys minuuttipnnistuksella oli sitä... no samapa tuo mut kyl pelottaa jo tuleva että josko kotio syntyis!
alle kaksi tuntia kestävä luokitellaan syöksysynnytykseksi. Niitäkin on nopeampia ja hitaampia. Erittäin harvat kuitenkin synnyttävät TODELLA nopeasti (siis kyse minuuteista).
 
nuorimmainen ei ensin meinannu syntyä ollenkaan.kalvot puhkaistiin rv.40+6.siitä suuttuneena poju rynnisti maailmaan 3h45min.
sanoin miehelleni ensimmäisen supistuksen jälkeen et se on menoa nyt.purin tyynyn kulmaa ja vain odotin.kipu oli niin kamala että uskoin kuolevani.sain epiduraalin,mutta liian myöhään.saman tien ponnistutti.yritäpä siinä ährätä kun kroppa on lomalla B) .
no jokatapauksessa terve mies tuli 160603.painoa oli 4530g ja 52cm
 
Ekasta oltiin sairaalassa 14.00-synty 16.35. Eli 2,5 h. Toinen alta tunnin. Sairaalassa oltiin 25 min ennen syntymää. Sanottiin, että oli syöksysynnytys. Nyt kolmannen laskettu aika joulukuussa ja tottakai pelottaa ehdinkö sairaalaan...

Mulle sanottiin vaan, että kaikki synnytykset erilaisia, ei tarvi tulla nopeesti tällä kertaa. Ite en kyllä usko tota...
 

Yhteistyössä