Nopeasti kasvava vatsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahakas

Vieras
Hei!
Tällaisen ongelman kanssa olen liikkeellä, että onko normaalia, että jo rv 18+ alkaa vatsa olemaan "iso" ja tuntuu kasvavan nopeasti?
Odotan toista lastani, ensimmäisellä kerralla en edes huomannut vatsaa ennenkuin jossain 28-30 viikkojen kohdalla. Nyt tuntuu, että se on jo yhtä iso kuin silloin loppuvaiheessa. Sydänäänetkin kuuluvat terveydenhoitajan mukaan "epätavallisen korkealta viikkoihin nähden".
Terkkari ei kuitenkaan osannut asiasta huolestua tai ei ainakaan mulle sanonut mitään. Itse kuitenkin mietin, että voiko jotain olla vialla? Paino ei oikeastaan raskaudenaikana ole noussut lainkaan.
Varhaisultrassa näkyi selkeästi, että vain yhtä odottelen..

Alkuperäinen kirjoittaja mahakas:
Hei!
Tällaisen ongelman kanssa olen liikkeellä, että onko normaalia, että jo rv 18+ alkaa vatsa olemaan "iso" ja tuntuu kasvavan nopeasti?
Odotan toista lastani, ensimmäisellä kerralla en edes huomannut vatsaa ennenkuin jossain 28-30 viikkojen kohdalla. Nyt tuntuu, että se on jo yhtä iso kuin silloin loppuvaiheessa. Sydänäänetkin kuuluvat terveydenhoitajan mukaan "epätavallisen korkealta viikkoihin nähden".
Terkkari ei kuitenkaan osannut asiasta huolestua tai ei ainakaan mulle sanonut mitään. Itse kuitenkin mietin, että voiko jotain olla vialla? Paino ei oikeastaan raskaudenaikana ole noussut lainkaan.
Varhaisultrassa näkyi selkeästi, että vain yhtä odottelen..

No tota, tälleen kaksosten äitinä sanoisin että varhaisultrassa saattaa kyllä jäädä toinen kaksosista näkemättä jos ultraaja ei ole huippu siinä mitä tekee. Minä kävin yksityisellä varhaisultrassa (josta sain tiedon että odotan kaksosia) ja sitten kunnallisella lasketun ajan ultrassa muutaman viikon päästä. Tässä jälkimmäisessä ei olis toista kaksosista löytynyt jos en olisi osannut kertoa että niitä siellä kaksi on.

Tosin minulla molempien sykkeet saatiin tosi alhaalta.

Yhteistyössä