nopea synnytys

Hei! Onko muita nopean synnytyksen kokeneita? Minulla on takana yksi synnytys, joka kesti 1 h. 7 min.
Monet ovat sanoneet minulle, että sinähän helpolla pääsit kun oli niin lyhyt synnytys... Joopa joo, mutta oli se aikamoista rytinää, lopussa supistuksilla ei ollut kuin minuutti pari väliä ja kipu oli niin kova että huusin, vaikka yleensä ottaen minulla on melko korkea kipukynnys. Ilokaasua lukuun ottamatta en ehtinyt saada muuta kivunlievitystä, sillä oli juuri meneillään kätilön vaihto ja he tekivät raporttia. Eräs sanoi myös, että "kaikilla se on lopuksi kamalaa, sinä et vain kokenut monen tunnin kipuja". Jotenkin tuollaiset loukkaavat minua, en oikein osaa sanoa miksi. Onko muilla samoja kokemuksia?
 
fhvc
Itelläni kesti 4h 38min koko touhu että aika nopea synnytys mullakin oli. kerkesin sentään saamaan kohdunkaulanpuudutuksen. Olin jo 8cm auki kun menin sairaalaan... Saas nyt nähä et miten nopeesti tää toinen syntyy et kerkeenkö edes sairaalaan ;) Kyllä se oli viimeksi yhtä sähläämistä siellä salissa kun en sit saanu ponnistusvaiheessa yhtään mitään lievitystä... Sekin kesti koko touhusta 58min...
 
esikoista synnytin 24h 40min, pitkään ja hartaasti ja kun toista lähdin synnyttää niin en paljoa muuta toivonut. toka kumminkin syntyi 3h 15 minuutissa ja kolmannen ulostulo kesti 2½tuntia. tarvii sanoo, et melkosta ryttyytystä tommonen nopeempi synnytys on, mutta siitä selviää paljon nopeemmin :)
 
tiuku123
Kuulemma molemmissa on puolensa.. :) Jos nyt niissä kivuissa jotain hyviä puolia löytyy..
Nopeissa synnytyksissä tietenkin supistukset ovat rajummat koska saavat aikaan enemmän. Kipulääkitystä ei usein ehditä antaa joten synnytys saattaa olla kivuliaampi. lopulta lapsen synnyttyä usein kuitenkin on paremmassa kunnossa koska pitkän synnytyksen rasitteena on pitkään kestävät kivut, vaikkeivat ehkä ihan yhtä koviksi yllykkään, varsinkin jos puudutuksia annetaan. Kaverini synnytys kesti 3vrk ja hän sai nukuttua vain pätkiä tuona aikana. oli tietenkin todella uupunut tuon jälkeen. Omissa synnytyksissäni (lyhyitä) en olisi voinut kuvitellakkaan nukahtavani niissä tuskissa, mutta vauvan synnyttyä olen aina ollut erittäin hyvässä kunnossa heti.
 
Synnytin toukokuussa tyttöni 5 h 51 minuutissa josta sairaalassa olin 1h. Ikävää, että olen myös joutunut kuulemaan näitä, että pääsinpä helpolla kun niin nopeasti syntyi. :'(

Itse koin tajun lähdön olevan lähellä kun ambulanssilla vietiin synnyttämään. Supistukset olivat rajuja ja tiheitä, juuri ennen ponnistamaan aloittamista potkaisin laitoksen sängynpäätyäkin kun teki niin kipeää! :\|

Enkä kerennyt saamaan mitään kivunlievityksiä, tyttäreni syntyi tarkkailuhuoneeseen. Ainoa apu oli siskoni joka tuuletti minua lehdellä. Kätilö nimittäin keräsi synnytykseen tavaroita, kun sanoin että pitää jo ponnistaa! :)

Loppu hyvin, kaikki hyvin! =)

Synnytys kuin synnytys, niin rankkaa se on!

 
Asriina
Kuopuksen synnytys kesti 1 tunti 20 minuttia. Alkoi lapsivedenmenolla kotona ja siitä vauhdilla sairaalaan jonne meiltä oli matkaa n. 15 km. Sairaalaan tullessa olin auki 3 cm. Sitten aukeaminen tapahtuikin nopeasti, mutta oikeastaan vain viimein supistus teki kunnolla kipeää ja sitten tuntuikin jo että pitää ponnistaa, jolloin kätilölle tuli hieman kiire =) Kaikki meni kuitenkin hyvin. Tämä oli kyllä helpoin synnytykseni.
 
Mulla kesti synnytys 2h 28min, vaikka olikin eka. ei oo mulle kyllä mitään kauheita kommentteja tullu, vaikka ite kyl tiiän että oli tosi nopea varsinkin ekaksi synnytykseksi.
en kyllä allkirjoita sitä, että ois hirveän tuskallinen synnytys jos se on nopea. ei oo kyllä mihin verrata, mutta en kokenu missään vaiheessa mitenkään kestämättömiksi niitä tuskia vaikka tosi kipeä olinki ku mitään puudutuksia tms. ei ollu. olikohan vaikutusta sillä, että liikuin ja heiluin synnytyksen ajan ympäri salia kuin hullu... :)

en tiiä kannattaako noista huomautuksista nopeasta synnytyksestä niin vetää herneitä nenään , ei ne sanojat välttämättä mitään pahaa tarkoita! :) kukaanhan ei voi koskaan tietää millainen toisen synnytys on ollu kun ne kaikki on erilaisia, joten ei niillä kommenteilla varmasti ainakaan loukata tai ähätellä oo tarkotus. eiköhän kaikki synnyttäneet naiset voi olla yhä mieltä siitä, että oli synnytys kuinka pitkä/lyhyt tahansa, se on aina yhtä ainutlaatuinen ja mahtava tapahtuma!
 
Mistä te laskette kauan synnytys kesti? Siitä kun supistukset alkaa/vedet menee, vai siitä kun saavutte sairaalaan?

Mulla ekasta supistuksesta kotona pojan syntymään meni 6,5 tuntia, sairaalassa oltiin 3,5 tuntia. Koen että synnytys oli nopea ja helppo.
 
Mulla merkittiin synnytksen kesto ensimmäisistä supistuksissa. Tosin itse en niitä suppareiksi tajunnut, selkää vaan särki. Tuon laku tavan mukaan synnytys kesti 6,5 tuntii. 2,5 tuntiin vesien mensota oli vauva maailmassa. Sairaalassa oltiin tunti enen synnystä. Sairaalaan mennessä olin jo 8 cm auki. Nopea ja aika kivutun oli synnytys.

Sainkyllä kuulla kommenttia aiheesta, tyyliin ethän sä ees tiiä mitä synnytys on, ku oli niin nopea ja kivuton. Niin ja luomuna synnytin.
 
Mulla kolmannen lapsen synnytys kesti 1h40min.Supistuksia alko tuleen vähän yli yhdeksän 2-3min välein kymmeneltä olin sairaalassa ja vauva oli maailmassa 22.40.Aika vauhdilla tuli en oikein itse pysyny mukana.En itse ajatellu et pääsimpä helpolla,meni siinä muutama tunti ennenkun tajus jotain hieman oli sekava olo.Eka supistus kun tuli aattelin et ehkä yön aikana tarvitsee lähtee,eipä tullut mieleen et vajaan tunnin kuluttua ollaan sairaalassa.Kahden aikaisemman kohdalla kun synnytys on kestäny yli 40h.
 
mulla myös kolme nopeaa synntystä ja minuakin ottaa aivoon, kun niitä vähätellään just tuohon "ei arvinnu kärsiä montaa tuntia". No helkkari, kyllä se minusta ainakin rajumpaa on, jos ne samat kivut käy läpi muutamassa hetkessä!

Itsekään en ole ehtinyt saada lääkkeellistä kivunlieviutystä, tosin en ole sitä hirveästi kaivannutkaan. Ikävintä minusta oli se tunne, että itse ei ehdi kroppansa perässä hommaan mukaan.
 

Yhteistyössä