Nopea ja helppo spagettikastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen jäi puolikattilaa spagettia ja ajattelin sen tänään tehdä ruoaksi. Meillä illalla juhlat joten jotain tosi pikaista pitäs olla. Eilen syötiin jauhelihakastiketta joten ei sitä enää tänään.

Ei siihen muuta tarvitse kuin sipulin kuullotus pannulla, viime hetkellä sekaan hieman valkosipulia pilkottuna. Sekaan paseerattu tomaatti. Maustat ja keität hetken. Siinä se on. Päälle parmesania.

[QUOTE="a p";23384215]En oo ikinä ostanu. Pitääkö niihin lisätä lihaa tms? Ja mikä niistä on hyvää? Mulla aikalailla ennakkoluuloja noita kohtaan..[/QUOTE]

Ei ole pakko lisätä mitään, jollei halua, sopivat sellaisenaankin. Olen itse kokeillut muutamaa eri merkkiä, aika samantasoisia ovat kaikki mielestäni. Hyvin ovat tehneet kauppansa ainakin meillä.

Ei ole pakko lisätä mitään, jollei halua, sopivat sellaisenaankin. Olen itse kokeillut muutamaa eri merkkiä, aika samantasoisia ovat kaikki mielestäni. Hyvin ovat tehneet kauppansa ainakin meillä.

Hintaa on aika paljon enemmän kuin purkilla paseerattua tomaattia, sipulilla ja valkosipulinkynnellä. Samoin kannattaa katsoa niiden tuoteselosteet, että kuinka paljon "ylimääräistä" siellä kastikkeessa on.
Lidlin kastikkeissa (hinta 99 senttiä) on kyllä hyvä hinta-laatusuhde, sitä eksyy meillä joskus lusikallinen pizzan päälle. Maku siinä on kyllä ihan järkyttävän teollinen pastakastikkeen tekoon.

[QUOTE="a p";23384215]En oo ikinä ostanu. Pitääkö niihin lisätä lihaa tms? Ja mikä niistä on hyvää? Mulla aikalailla ennakkoluuloja noita kohtaan..[/QUOTE]

Esim Raguletto on hyvä.
Voihan siihen lisätä vaikka tonnikalaa niin tulee tosi hyvä kastike mutta maistuu sellaisenaankin.
Mä käytän ihan vallan noita kastikkeita pizzassa.

Mä olenkin aina miettinyt että kuka noita valmiskastikkeita ostaa :) kun musta ne ei mitenkään eroa siitä että löisi kattilaan purkin tomaattimurskaa ja vähän mausteita. Siis mitenkään muuten kuin hinnaltaan....

[QUOTE="Helekutti";23384323]Mä olenkin aina miettinyt että kuka noita valmiskastikkeita ostaa :) kun musta ne ei mitenkään eroa siitä että löisi kattilaan purkin tomaattimurskaa ja vähän mausteita. Siis mitenkään muuten kuin hinnaltaan....[/QUOTE]

Eroaa ne maultaan. Jälestään todella teollisen makuisia, kun niissä käytetään aromivahventeita. Aitoja makuja niissä harvemmin on, eivät esimerkiksi maistu yhtään tomaatille.

Eikö kellään ois jotain kinkku tai tonnikala kastikkeen ohjetta. Eilen tein tuota mis oli paseerattua tomaattia ja jauhelihaa.
Ja vaikuttaa ne juhlat. Mul on viel talo siivoamatta ja osa tarjoiluista tekemättä. Mut tässä loikin nyt ees taas koneella ja hommissa kun pienin kerhossa.

[QUOTE="a p";23384437]Eikö kellään ois jotain kinkku tai tonnikala kastikkeen ohjetta. Eilen tein tuota mis oli paseerattua tomaattia ja jauhelihaa.
Ja vaikuttaa ne juhlat. Mul on viel talo siivoamatta ja osa tarjoiluista tekemättä. Mut tässä loikin nyt ees taas koneella ja hommissa kun pienin kerhossa.[/QUOTE]

Tuo peruskastike, johon pistät tonnikalaa purkin sekaan. Ei todellakaan ole vaikeaa soveltaa :)
Jos tykkäät, pistä vielä mustia oliiveja.

[QUOTE="a p";23384437]Eikö kellään ois jotain kinkku tai tonnikala kastikkeen ohjetta. Eilen tein tuota mis oli paseerattua tomaattia ja jauhelihaa.
Ja vaikuttaa ne juhlat. Mul on viel talo siivoamatta ja osa tarjoiluista tekemättä. Mut tässä loikin nyt ees taas koneella ja hommissa kun pienin kerhossa.[/QUOTE]

Et sitten itse jaksa googlettaa?

[QUOTE="tööt";23384465]Et sitten itse jaksa googlettaa?[/QUOTE]

Juu en. Kun ei niistä tiiä mikä on hyvää ja mikä ei. nyt ei aikaa alkaa lukeen ja miettiin ohjeita. Täältä saa kaiken valmiina :D et kiitos vaan!

kun mä en jaksa käydä kaupassa, eikä kaapissa oo mitään, keitan spaghettia ja laitan joukkoon purkin creme bonjouria ja juustoraastetta ja parmesaaniraastetta. ihanaa ja ihanan epäterveellistä <3

Pilko ja kuullota sipuli. Heitä sekaan purkki tai useampi tonnikalaa ja paista hetki. Lisää kerma ja mausta oman mielen mukaan ja anna hautua.

[QUOTE="a p";23384528]Juu en. Kun ei niistä tiiä mikä on hyvää ja mikä ei. nyt ei aikaa alkaa lukeen ja miettiin ohjeita. Täältä saa kaiken valmiina :D et kiitos vaan![/QUOTE]

Toi olettama on väärä. Ensinnäkin, mistä voit tietää, että toisen palstamamman maku on sama kuin sinulla? Toisekseen, etkö osaa maustaa 'tuntemattomia' ohjeita mieleiseksesi?

Maustaminen ei ole avaruusfysiikkaa, joten siihen ei juuri ajatuksia tarvitse uhrata, vähän makunystyröitä vain.

Kiitos tuosta juusto ja tonnikala ohjeesta. Pitää kattoa mitä kaapista löytyy ja tehdä niistä jotain. Mut vähän ajatusta mitä kannattaa kokeilla.
Tööt etin kyllä paljonkin ohjeita netistä mut en tosiaan sillä tyylillä et otan ensimmäisen mikä vastaan tulee vaan selaan ja vertailen eri ohjeita ja ehkä lopulta yhdistelen itelle mieluiseksi. Mutta nyt ei siis aikaa tuollaseen. Ja joo ei siitä takeita et jos joku muu tykkää et meilläkin tykätään mut aika paljon pystyy ohjeen perusteella arvioimaan.
Mut nyt kutsuu tiskikone ja pienen kerhosta haku..
Saa laittaa ohjeita lisää jos vaan löytyy! Käyn myöhemmin kattomassa.

[QUOTE="a p";23384763]Kiitos tuosta juusto ja tonnikala ohjeesta. Pitää kattoa mitä kaapista löytyy ja tehdä niistä jotain. Mut vähän ajatusta mitä kannattaa kokeilla.
Tööt etin kyllä paljonkin ohjeita netistä mut en tosiaan sillä tyylillä et otan ensimmäisen mikä vastaan tulee vaan selaan ja vertailen eri ohjeita ja ehkä lopulta yhdistelen itelle mieluiseksi. Mutta nyt ei siis aikaa tuollaseen. Ja joo ei siitä takeita et jos joku muu tykkää et meilläkin tykätään mut aika paljon pystyy ohjeen perusteella arvioimaan.
Mut nyt kutsuu tiskikone ja pienen kerhosta haku..
Saa laittaa ohjeita lisää jos vaan löytyy! Käyn myöhemmin kattomassa.[/QUOTE]

ole hyvä. Jos on maustettua tonnikalaa niin ei välttämättä tartte muita mausteita. Itse tykkään käyttää "yleismausteena" pizzamaustetta, joka sopii myös tähän. Olen myös laittanut joukkoon herneitä.

Oliiviöljyä, sipuli, valkosipuli ja mustapippuria - jo se riittää hyvin spagetin kanssa! Hyvä juusto päälle.

Tuhdimpi on sama pohja + tuorejuustoa ja vaikka niitä kinkkusiivuja tms. jos haluaa.

Yhteistyössä