Nooh mikä on oikea ikä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei lasta tietenkään viedä yökylään. Jos lapsia tehdään, ne pitää jaksaa kyllä itse hoitaa. Muuten voi soittaa suoraan lastensuojeluun... :kieh:

Mun tytöllä on sitten kamalan äidin lisäksi kamala mummu, tämä kun on itse halunnut niin, että tyttö on suurinpiirtein kerran kuussa viikonlopun mummun tykönä. :| Ja tyttö vieläpä viihtyy siellä :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
se kun äitistä tuntuu sille tai talous sanoo niin.

edelleenkin YÖKYLÄILYÄ. vai saatko rahaa siittä että viet lapsesi yöksi mummulaan? =)

jaa..............no etkö tunne lastasi?etkö osaa itse arvioida? vähän vaikea sanoa ikää,kun kukin lapsi ihan oma yksilö.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ei lasta tietenkään viedä yökylään. Jos lapsia tehdään, ne pitää jaksaa kyllä itse hoitaa. Muuten voi soittaa suoraan lastensuojeluun... :kieh:

Mun tytöllä on sitten kamalan äidin lisäksi kamala mummu, tämä kun on itse halunnut niin, että tyttö on suurinpiirtein kerran kuussa viikonlopun mummun tykönä. :| Ja tyttö vieläpä viihtyy siellä :'( :'(

Sssssssshhhhhhhh!!!!!!!! Älä tunnusta mitään!! |O |O

Katsos älä tee kuten minä teen, tee kuten minä sanon... B)

No sit kun itestä siltä tuntuu. jotkut äidit ei pärjää kovin pian yötä ilman lasta, mut toiset itsenäistyy aiemmin.
ei vaan, mulla oli synnytys sairaalassa vauva hoitajien huoneessa yön, siskon vauva oli lasten osastolla... Mä en kuitnkaan pärjäis koko yötä ilman vauvaa, joka nyt vajaa 2kk, Viitisen tuntia selviän yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
se kun äitistä tuntuu sille tai talous sanoo niin.

edelleenkin YÖKYLÄILYÄ. vai saatko rahaa siittä että viet lapsesi yöksi mummulaan? =)

jaa..............no etkö tunne lastasi?etkö osaa itse arvioida? vähän vaikea sanoa ikää,kun kukin lapsi ihan oma yksilö.

en ole itsestäni sanallakaan puhunut mitään,enkä kysynyt milloin minä voisin viedä lapseni hoitoon vai kysyinkö? =) ihan vaan yleisesti ottaen kyselen.en tietenkään tunne lastani kukahan se mahtaa olla? :D

Sopiva ikä yökyläilyyn?

Mä oon ajatellut niin ja tehnytkin niin, että sitten kun itse lapsi haluaa yökylään.
Meillä lapsi 2,5v oli nyt ekan kerran mummolla yötä kun niin kovasti tahtoi. :)

Mummola oli esikoinen eka kertaa yökylässä reilu 2v, mulla oli pitkiä koulupäiviä (20.00 asti ja matkat päälle eli 1h) eräs kevät. Muutaman kerran oli, ja hyvin oli mummun ja papan viekussa nukkunut =) Muuten en varmaan olisi laittanutkaan yökylään kuin pakon edessä. Nyt vajaa 5veenä on alkanut pyytämään kavereille yökylään, ja pari kertaa ollutkin, tässä ihan alakerrassa ja naapuritalossa, ei oo pitkä matka jos hätä tulee =)

Alle vuoden ikäinen lapsi pystyy muistamaan äitinsä vain muutaman tunnin ajan. Lapsi "unohtaa" äidin, jos tämä on poissa esimerkiksi viikon. Noin vuoden ikäinen lapsi voi olla erossa ensisijaisesta hoitajastaan päivän kerrallaan.
Vuoden ikäinen kestää eroja paremmin, kunhan hänellä on ollut riittävän pitkä ja läheinen suhde ensisijaiseen hoitajaansa. Alle vuodenikäisellä voi olla kakkoshoitaja, mutta mielellään ei enää enempiä hoitajia.
Tän kopsasin vauvalehdestä.

Alkuperäinen kirjoittaja kipsutin:
Alle vuoden ikäinen lapsi pystyy muistamaan äitinsä vain muutaman tunnin ajan. Lapsi "unohtaa" äidin, jos tämä on poissa esimerkiksi viikon. Noin vuoden ikäinen lapsi voi olla erossa ensisijaisesta hoitajastaan päivän kerrallaan.
Vuoden ikäinen kestää eroja paremmin, kunhan hänellä on ollut riittävän pitkä ja läheinen suhde ensisijaiseen hoitajaansa. Alle vuodenikäisellä voi olla kakkoshoitaja, mutta mielellään ei enää enempiä hoitajia.

Melkoista säkää varmaan ettei mun lapseni ole mua unohtanut. Se aloitti yökyläilyt varmaan alta kolmen kuukauden iässä ja tosi pienestä jo oli parikin yötä putkeen..

Melkoista säkää varmaan ettei mun lapseni ole mua unohtanut. Se aloitti yökyläilyt varmaan alta kolmen kuukauden iässä ja tosi pienestä jo oli parikin yötä putkeen..

Jos se onkin unohtanut =) Kattoo vaan että kun tuo täti antaa ruokaa niin siitä on paree tykätä :D Ei vaan, musta olis ihanaa jos olis noita yökyläily paikkoja mutta kun ei ole niin eipä siitä suurta ressiä oteta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Jos se onkin unohtanut =) Kattoo vaan että kun tuo täti antaa ruokaa niin siitä on paree tykätä :D Ei vaan, musta olis ihanaa jos olis noita yökyläily paikkoja mutta kun ei ole niin eipä siitä suurta ressiä oteta =)

Niin no, nyt se on jo sen ikänen että olettaisin sen saavan suunsa auki mikäli ei mua tunnistaisi. :D

Mutta pikkujätkää en raaski jättää. Se ei ole ollenkaan sellainen kun siskonsa, itkeskelee mun perääni ja on muutenkin sellainen äitiroikkuja: tarkertuu pienillä käsillään mun vaatteisiin ja hautautuu kaulakuoppaan. Ei puhettakaan että jäisi tai että jättäisin, vaikka mun äiti on pyytänyt jo monesti.. Yhdeksi päiväksi kyllä tulee tässä parin kuukauden päästä jäämään. Mutta yöksi kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Niin no, nyt se on jo sen ikänen että olettaisin sen saavan suunsa auki mikäli ei mua tunnistaisi. :D

Mutta pikkujätkää en raaski jättää. Se ei ole ollenkaan sellainen kun siskonsa, itkeskelee mun perääni ja on muutenkin sellainen äitiroikkuja: tarkertuu pienillä käsillään mun vaatteisiin ja hautautuu kaulakuoppaan. Ei puhettakaan että jäisi tai että jättäisin, vaikka mun äiti on pyytänyt jo monesti.. Yhdeksi päiväksi kyllä tulee tässä parin kuukauden päästä jäämään. Mutta yöksi kotiin.

Mä luulin että tosta pojasta tulis ihan äitissä roikkuja kun se on kohta 5 vuotta ollu kotona mutta ei.. Poika on vähän turhankin sosiaalinen =) Varmaan jäis kenen tahansa luokse :/ Pienempänä ei kyllä äitistä laskettu kirveelläkään irti mutta nyt on tosi reipas poika =)

Ei niitä viedä ollenkaan yökylään. Sit suoraan alttarilta puolisonsa luo yöx ja asumaan. Ja aina parempi kun pysyvät kotona elämän ehtooseen saakka- peräkammarin mammanpoikina ja tyttöinä...
=) =D

Yhteistyössä