Nonni, tähän pinoon ne, jotka tunnustavat että ärsyyntyvät sellaisista perheistä, joiden ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Rohkeasti vaan. Ja pientä perustelua perään, jos ei irtoa mitään järkevää, niin antakaa tulla sitä itseään. Haluan kuulla, kuinka moni on sitä mieltä ja miksi.

Toisen ketjun innoittamana.

t. äiti (ja isikin) joka ei maksa päivähoitomaksuja ainakaan kahteen vuoteen vielä

Lasten äiti asuu kaupungissa ja opiskelee lapset hänen luona kirjoilla. Isä asuu maalla uuden tyttöystävän kanssa käy töissä, mutta ei maksa penniäkään hoitomaksuja vaikka lapset hänellä puoliksi.Me molemmat töissä ja maksetaan täydet taksat lapsista.

Silti niillä, joiden ei tarvitse maksaa, on vieläKIN pienemmät tulot kuin heillä, joiden pitää maksaa.

Eli hilppa86, jos tarpeeksi pienet tulot, niin silloin ei päivähoito maksa vanhemmille mitään.

Se varsinkin ärsyttää, että 0 maksuluokan lapset saavat ilmaiseksi päiväkodissa järjettävän toiminnan kuten meillä muskarin. Maksavilla ei siihen välttämättä enää rahat riitä.

Minusta se on ihan ok, jos esim. opsikelijapariskunta, pienipalkkaisen yh:n yms. ei tarvitse sitä sitä pk-maksua maksaa lainkaan. Eli silloin kun tulot on pienet, mutta hoidon tarve on todellinen, niin ihan ok.

Mutta kotona olevat esim. äitiyslomalaiset, toimeentuloasiakkaat yms. joiden lapset ovat virikehoidossa, niin se potuttaa, että he eivät edes maksaa mitää-

Joskus kiukuttaa että miksi toisilla on vapaus olla kotona ja lapset ilmaiseksi hoidossa. Itse joutuu olemaan jatkuvasti töissä, erossa väkisin lapsista ja maksaa kovaa hintaa ihanuudesta. Perusteluja että miksi näin saa olla?

Mä maksan ilolla veroja sillon kun vapautukset maksuista menevät perheille, joilla on oikesti tiukkaa.

Eniten mua ehkä ketuttaa perheet, joissa yrittäjät nostavat vain pääomatuloa, jota ei lasketa tarhamaksusoppaan. Eli ilmaiset tarhat, mutta oikeasti sikamaiset tulot.

Pienmpi ketutus kohdistuu ryhmään yh-eläkeläiset, joilla on omistusasunto johon maksetaan asumistukea. Lisäksi tarhamaksut kuitataan, samoin kuin toimeentulotuki ja eläke, lapsilisät. Ja sitten vielä etäisä maksaa elareita. Saada käydä aika haipakkaan töissä, että saa saman summan käteen. Toisaalta eläkkeellä olevat pienten lasten äidit ovat todennäköisesti psyykkisesti tai fyysisesti niin sairaita, että ei käy kateeksi :/

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
No siis reiluahan se on jos tulot on kovin pienet. Ei voi olla samalla viivalla 1000e/kk tienaavat 3000e/Kk tienaavien kanssa O.o

Näinpä minustakin. Mutta toisessa ketjussa useallakin näytti ottavan pannuun, kun köyhät pitävät omia lapsiaan hoidossa toisten verorahoilla. Kaameeta, itkettää ihan ajatuskin siitä vääryydestä!

...

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Joskus kiukuttaa että miksi toisilla on vapaus olla kotona ja lapset ilmaiseksi hoidossa. Itse joutuu olemaan jatkuvasti töissä, erossa väkisin lapsista ja maksaa kovaa hintaa ihanuudesta. Perusteluja että miksi näin saa olla?

Täytyy sanoa, että on käynyt mielessä tämäkin kun vetää pulkassa klo7 kersoja tarhaan ja taivaalta tulee räntäloskapaskaa vaakasuoraan.

Kaikestahan sitä ihmiset on kateellisia.
Mut minua ei ainakaan ärsytä. Eikä minulla ole aikaa keskittyä toisten asioihin :D omissakin tarpeeksi ärsyynnyttävää.
Mistä muuten ne muut ihmiset tietää kaikki toisten asiat.Maksamiset ja menot ja tulot :o

Kyllä mä ainakin ärsyynnyn naapurin miehen tulot on parempaa luokkaa kuin minun miehen. Ei maksa siis penniäkään lapsien hoidosta,uusi tyttöystäväkin töissä,joten perheessä on 2toimeentulevaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis reiluahan se on jos tulot on kovin pienet. Ei voi olla samalla viivalla 1000e/kk tienaavat 3000e/Kk tienaavien kanssa O.o

Näinpä minustakin. Mutta toisessa ketjussa useallakin näytti ottavan pannuun, kun köyhät pitävät omia lapsiaan hoidossa toisten verorahoilla. Kaameeta, itkettää ihan ajatuskin siitä vääryydestä!

...

Tosaalta: meitä on kaksi koulutettua, jotka olemme kuulaisesti suorittaneet nopeasti yliopistomme. Meillä on 20 000e laina pelkistä opinnoista.

Onpas järjetön ketju taas! Eikö sitä järkikultaa voi ottaa käteen, ja ajatella hiukan itse? Jospa kaikilla ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa päivähoitomaksuja, mutta tarvitsevat lapselle hoitopaikan. Eikö ole parempi että vanhemmat opiskelevat ja saavat hoitopaikan lapsilleen, niin he saavat ammatit jotta voivatkin myöhemmin maksaa itse, kun on ammatti jolla sitä työtä saadaan...
Ap, jos sinulla ei olisi varaa maksaa paikkaa, mutta opiskella pitäisi, eikö olisi aika hankalaa jos et saisi lapselle hoitopaikkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:

Mä mieluummin olisin töissä ja terve ja lapsenikin terve. Että saatais olla molemmat kotona ja vaan nauttia toisista.piste.

mutta silloin kun olet juuri siinä tuloluokassa, että maksat täyden, niin omat nettotulot ovat ehkä 3500e/kk ja samasuuren maksun maksaa perhe, jonka nettotulot ovat vaikka 10 000e/kk......... Onko reilua?

Ei siinä mitään tulojen mukaan ne menee ja todistetusti pitää olla tosi pienet tulot että saa ees vähän alennusta, joten ei harmita..
Enemmän mua harmittaa ne virkehoitolapset joiden vanhemmat ei maksa siitä mitään, mun mielestä virkehoito pitäisi olla maksullista

Yhteistyössä