Noniin palstalääkärit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

irassi

Vieras
Iltoja, kertokaapas teoriaa tai jonkinlaista ajatusta mitä voisi olla..

Minulla on ollut piiitkään väsymystä, olen siis jatkuvasti väsynyt vaikka nukun normaalit yöunet. Nyt vasta on uutena oireena huimaus, pitkiä aikoja ei voi seisoa, esimerkiksi ruokaa laitan istualtaan, koska muuten huimaa ja tuntuu että taju lähtee. Ei ole kiinnostusta mihinkään, en jaksa tehdä mitään. Käyn kaupassa ja töissä koska on pakko, muuta en teekkään. Pelkkä postin haku tuntuu todella raskaalta.

Ja nyt ihan muutamina viime viikkoina mukaan on tullut oireet joita on vaikea selittää.. Olen itkuinen, ahdistunut, näen ja kuulen omiani ja taas hetkessä oma itseni.
En uskalla mennä lääkäriin, pelkään saavani jotkut hullun paperit.

Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus. Kun yksi osa kohtaa ongelman, oire voi näkyä toisessa osassa.
Eli sinne lääkäriin. Jos jalka on poikki, menee jokainen lääkäriin ja sanoo hulluksi sitä, joka ei mene, mutta jos mieli on poikki, ei mennä lääkäriin, ettei vaan leimaannu hulluksi:headwall: Joskuss vaan ei meinaa käsittää|O
JOs on vaikka joku fyysinen ongelma, joka aiheutaa sen väsymyksen, mutta väsymystä ei ole huomioitu vaan jatkettu menoa vaan, (ja ehkä opa vähätelty ja koitettu salata) voi siitä aiheutua psyykkisiä ongelmia ja lopulta jopa muutoksia aivokemiassa, josta taas seuraakin sitten fyysinen ongelma, eli lääkitystä tarvitseva masennus.

Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus. Kun yksi osa kohtaa ongelman, oire voi näkyä toisessa osassa.
Eli sinne lääkäriin. Jos jalka on poikki, menee jokainen lääkäriin ja sanoo hulluksi sitä, joka ei mene, mutta jos mieli on poikki, ei mennä lääkäriin, ettei vaan leimaannu hulluksi:headwall: Joskuss vaan ei meinaa käsittää|O
JOs on vaikka joku fyysinen ongelma, joka aiheutaa sen väsymyksen, mutta väsymystä ei ole huomioitu vaan jatkettu menoa vaan, (ja ehkä opa vähätelty ja koitettu salata) voi siitä aiheutua psyykkisiä ongelmia ja lopulta jopa muutoksia aivokemiassa, josta taas seuraakin sitten fyysinen ongelma, eli lääkitystä tarvitseva masennus.

Tiedän että on tyhmää olla menemättä lääkäriin. Mutta minun on todella, tarkoitan TODELLA vaikeaa puhua omista ongelmistani kenellekkään, varsinkin jos kyse on siitä että olen väsynyt tms. Koen olevani huono äiti, vaimo ja ylipäätään huono ihminen vaivoineni ja vikoineni. Jos menen lääkäriin reissu on luultavasti vaan sitä että vähättelen ongelmiani tai en saa itkulta sanottua yhtään mitään...

Itselläni oli kilpirauhasen arvot koholla kun oli tuollaisia oireita. Pelkäsin että oon sekoamassa :D parissa kk arvot kuitenkin laskivat, johtui siis ehkä stressistä..

Tiedän että on tyhmää olla menemättä lääkäriin. Mutta minun on todella, tarkoitan TODELLA vaikeaa puhua omista ongelmistani kenellekkään, varsinkin jos kyse on siitä että olen väsynyt tms. Koen olevani huono äiti, vaimo ja ylipäätään huono ihminen vaivoineni ja vikoineni. Jos menen lääkäriin reissu on luultavasti vaan sitä että vähättelen ongelmiani tai en saa itkulta sanottua yhtään mitään...
:hug:
Ajatteleppa asia niin, että jos sinulle tapahtuu jotain siksi ettet huolehdi itsestäsi, sinä todella olet huono äiti.
Ensin pitää huolehtia omasta hyvinvoinnista, sitten on jotain annettavaa muillekkin, ei uupunut ihminen jaksa olla läsnä ja hyödyksi kenellekkään.
Kun kykenemättömyys huolehtia itsestä menee liiallisuuksiin ja samaan aikaan huolehtii kaikista muista, potee sairauden kaltaista tilaa nimeltä läheisriippuvuus -ja sekin tarvitsee hoitoa!

Raudanpuutos anemia on mun villiveikkaus. Runsaat menkat yms heikentää rautaarvoja ja se aiheuttaa yllämainittuja oireita jopa itkuisuutta yms mikä taas johtuu helposti anemian aiheuttamasta voimattomuudesta ja väsystä :)

Ei varmasti kannattaisi vältellä lääkäriin menoa ainakaan ns. hullunpapereiden pelossa...Sairaus se on psyykkinenkin sairaus ihan siinä missä muutkin. Ja voi olla ihan mitä vaan muutakin, voi olla vaikka jokin helposti korjattavissa oleva puutostila tms. Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, kuten tiedät. Reippaasti vaan sinne, ei sua sen takia leimata.

Uusimmat

Yhteistyössä