Noniin mammat, kun olette saaneet joululahjat ostettua, alkakaapa sitten säästämään kesää varten!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsille hauskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsille hauskaa

Vieras
Eipä unohdeta että kesä tulla jollottaa vauhdilla kunhan joulusta päästään. Alkakaas jo säästämään siihen, että lapsenne pääsee edes kerran jonnekin huvipuistoon, kylpylään, hotellimatkalle, mihin vain matkustamaan!

Ei ole kivaa lapsille jotka ei koskaan pääse minnekään :(

Minunkin tyttäreni luokalla on eräs tyttö, joka on aina pahoilla mielin kun syksyllä koulujen alkaessa kysellään mitä kukin on tehnyt kesällä. Kaikki ovat jossain käyneet, niin tämä tyttö ei ole päässyt minnekään :( Säälittää. Ovatkohan alkoholisteja vai mikä mättää. Höh, mutta kyllä lasten pitäisi saada kokea jotain.

Jos on köyhä tai muita ongelmia niin hakekaa vaikka tuettuja lomia mutta pitäkää lapsianne niin arvokkaina että niiden takia kannattaa säästää ja uhrata rahat reissuun vaikka olisikin tiukempi budjetti!

t. ei mikään rikas mutta lapsille kesäriemua joka vuosi

Hyvä ap kun muistutit!!! :) :)
Mä olen miettinyt monesti samaa!
Usein näillä "köyhillä" on alkeellisetkin säästämiskeinot hakusessa. Ei säästetä yhtään vaan törsätään kaikkeen kivaan pieneen aina kun mahdollista (leffoihin, leluihin, alkoholiin, kampaajaan, risteilyyn ym). Hintoja ei vertailla. Köyhänä sitä on ostettava Pirkkaa ja Rainbowia ja vältettävä eineksiä. Vaatteita ei kannata ostaa muuten vaan huvikseen.
Ja tosiaan toi varautuminen: talvella ei tuhlata pienintäkään ajatusta sille, että kesäkin joskus tulee!!!
Eletään kirjaimellisesti päivä kerrallaan =/

Ei kaikki, mutta moni. Ne köyhät, jotka elää fiksusti, pystyy myös tekemään sen kesälomamatkan kesäisin. Sen verran saa aina jostain nipistettyä pitkin talven ja kevään jos on viitseliäs ja kekseliäs! :)

Sitten on tietysti näitä "virikkeet on myrkkyä lapsille" -vanhempia, joiden mielestä parasta kesälomassa on etsiä neliapiloita kotipihalta ja käydä pari kertaa kesässä lähirannalla uimassa. Ehkä lapsesi kaveri on tällaisesta perheestä?

Tuo vinkki on kuitenkin erinomainen näille, jotka kesäisin aina valittaa kun ei ole rahaa tehdä mitään! :)

Sitten on tietysti näitä "virikkeet on myrkkyä lapsille" -vanhempia, joiden mielestä parasta kesälomassa on etsiä neliapiloita kotipihalta ja käydä pari kertaa kesässä lähirannalla uimassa. Ehkä lapsesi kaveri on tällaisesta perheestä?

Tuo vinkki on kuitenkin erinomainen näille, jotka kesäisin aina valittaa kun ei ole rahaa tehdä mitään! :)

Luulenpa että siinä perheessä on jotain muuta mätää kuin mikään ideologia että virikkeet olis pahasta.

Samalla tämä aloitus oli itsellenikin muistutus koska olen huono säästämään pidemmän päälle varsinkin kun on tiukempaa. Ja mielellään tuhlailisi vaatteisiin ym. kivaan :)

Minä voin jo iloksesi ilmoittaa että minun lapset ei ensi kesänä pääse minnekkään. Mun opiskelut alkaa helmikuussa ja ei ole puoleen vuoteen yhden ainutta loma viikkoa tiedossa, paitsi pakolliset pyhät.

Yhteistyössä