Nolotusta lapsukaiseni vaatteista...turhaa lie...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolonuuka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin meilläkin vaatteet -jopa kengät- kierrätetään lapselta toiselle. Pojalla jopa saattaa olla punaiset talvikengät (ne kamalat Kuomat tietysti) jne. Ei meillä ainakaan ole varaa ostella kaikkia vaatteita uutena. Eikä se ole järkevääkään.

Ei mitään vaatetta väkisin pidetä loppuun, jos kenkä esim. ei sovi uuden käyttäjänsä jalkaan, ostetaan sopivammat jne.

Kumisaappaissa mua ärsyttää se, että ne "kuviokumpparit" hajoaa parissa kuukaudessa! Eivät edes yhtä syksyä/kevättä kestä! Pakko kai seuraavaksi satsata nokialaisiin, jos ne olisivat kestävämmät. Piheyksissäni siis olen noita kuviosaappaita ostanut, mutten kyllä osta enää!
Meillä nuo saappaat siis hajoavat nilkan kohdalta, kun lapsen jalka liikkuu, niin kenkä on nilkasta niin väljä, että murtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Nokia saappaat on tosi kalliit noita kuvallisia saa halpahalleista 5-10 eurolla ;)

Niinpä ja siksi noita kuvallisia ei niin paljoa löydä kirppiksiltä, kun niiden käyttöikä on n. 1 vuosi. Toisin kuin nokioden.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä en häpeä vaan olen ylpeä kierrätystaidoistani. Mun mielestäni on ne kuvalliset max yhden kesän kestävä on nolot, koska ne tuhlaa luontoa ja täyttää kaatopaikkoja. Olen myös kasvattanut lapseni ajattelemaan samoin... ja vaikka ei kivoja prinsessa- tai lohikäärmesaappaita lapsillamme ole, he ovat yleensä kauniisti puettuna ettei heidän tarvitse hävetä vaatteitaan.

Kiitos tästäkin. Kodissani ( ei toimi lapsen tavaroissa...huh leluvuorta! ) vältän turhaa ostamista. Ostan vähän ja laadukasta.
Alan ajatella nyt ylpeästi niistä käytetyistä kumppareista...säästyy rahaa ja aikanaan jätettä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Työn puolesta olen nähnyt sitä paljon, että vanhemmilla on ties mitä Burberryn ja Bossin vaatteita, mutta lapsi kulkee ikivanhoissa joltain perityissä vaatteissa jotka ovat jo ehkä pari numeroo liian pieniä tai ihan risoja vaan SIKSI, että lapsi kasvaa eikä ole järkevää ostaa kaupasta uusia. Nähty sitäkin, että ohuilla lapasilla pitäis talvipakkasilla olla, kun ei ole järkevää satsata kasvavan lapsen vaatetukseen. Hohhoijaa joskus kannattaisi ajatella sitä lastakin, kun äiti shoppaa ítselleen useita kassillisia vaatteita sieltä Hugo Bossin putiikista. En tarkoita nyt ap:tä, mutta ihan noin yleisesti mua on alkanut etomaan tuo, kun sitä on niin usein nähny.
Peesaan tätä
:D
Myönnän olevani vaate-friikki ja rakastan ostella kaikkea söpöistä lapsilleni :snotty:
Mutta se että lapsilla on asianmukaiset PUHTAAT vaatteet on mielestäni kaikkein tärkeintä. Se ettei puhtaita vaatteita vaihdeta päivittäin ajatuksella että lapsi sotkisi ne kuitenkin sotii minun ajatusmaailmaani vastaan... kuinka moni aikuinen kulkee törkyisissä vaatteissa???
Se onko vaatteet kirpparilta tms. on yhdentekevää =)

Yhteistyössä