Nolottaa, mut pakko kysyä (sadevaatetus tarhaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Huomiseks on luvattu sadetta, mutta kuitenkin +19 astetta lämmintä. Mitä ihmettä mä laitan tolle likalle päälle? Sadetakin ja housut sisävaatteiden päälle? Haalarin (ei kosteussuojattu) ja siihen päälle kuravermeet? Näin tulee kyllä varmaan ihan liian kuuma :/ Vai pelkän kosteussuojatun haalarin? Pitääks toi Remu vettä jos sitä tulee kuin saavista?

Laita se haalari mukaan kuitenkin, jos ei sada ihan kaatamalla.
Voit sanoa, että jos sadevaatteita tarvitsee niin vetäisevät siihen sisävaatteiden päälle sitten.

Ohut pitkähihainen paita ja ohuet housut kurvaatteiden alle. Sadevaatteet on yllättävän lämpimät. Varmuudeksi voit viedä varalle jonkun lämpimämmän paidan/takin, jos vaikka ei olekaan lämmintä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki mukaan:
Laita se haalari mukaan kuitenkin, jos ei sada ihan kaatamalla.
Voit sanoa, että jos sadevaatteita tarvitsee niin vetäisevät siihen sisävaatteiden päälle sitten.

Ollaan menossa vasta niin että muut jo ulkoilee, jäädään siis suoraan ulos. Mä oon oikeesti ihan tumpelo :ashamed: Esikoinen kyseessä ja luonnollisesti aloittaa siis ekaa kertaa tarhassa.

Jotkut päiväkodit ei halua kosteussuojattuja vaatteita vaan sadevaatteet.
Onko mitään verkka-asua alle tms?
Mielellään varmaan haluavat että alla on muu kuin sisäasu.Paitsi jos ette menen ulkoilun jälkeen sisälle.
Ja aamupäivällä voi vielä olla kuitenkin "koleaa".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Remu pitää vettä, laita ne kuravermeet roskiin, sellasia kukaan enää pidä.

Paljon mielummin ne kuravermeet, jotka on helppo huuhdella ja kuivata kuin noita remuja ym. joita ei saa laittaa kuivauskaappiin ja joita ei meinaa saada kuivaksi iltapäiväulkoilua varten.

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:

Paljon mielummin ne kuravermeet, jotka on helppo huuhdella ja kuivata kuin noita remuja ym. joita ei saa laittaa kuivauskaappiin ja joita ei meinaa saada kuivaksi iltapäiväulkoilua varten.

Näin mäkin olen ajatellut, et siis just ton takia haluavat ne kuravaatteet sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Okei, eli kevyet ulkohousut ja pitkähihainen paita. Entäs sit tarviiko olla hanskat? :ashamed:

no laita hanskat reppuun mukaan. tuskimpa vielä niitä tarvivat, mut hyvä olla kuiteski.
aina sisä ja ulkohousut erikseen sitten jatkossakin vaikka tarkenis ulkona sortseilla.

Multa vissiin meni jotain yli hilseen? Miksi vaate joka ei kastu olisi märkä????

Meil on tytöllä ollu verkkarit (ilman mitää housuja alla, siis pitkiä, pikkuhousut toki! :D) kurahousujen alla ja yläosassa pitkähihainen tai sit t-paita ja verkkatakki sadetakin alla. Hyvin on pärjännu. Kumpparit jalassa ja normisukat, ei villasukkia. Eikä oo hanskoja ollu vielä. Ehkä ohkaset sormikkaat voi olla ilma viilenee kovin.

Näin mäkin olen ajatellut, et siis just ton takia haluavat ne kuravaatteet sinne.

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, vaatetta jokaei kastu vaikka sataa ei tarvi ajatella saada kuivaksi??? Onko teillä sahajauhoja vai mitä?

Multa vissiin meni jotain yli hilseen? Miksi vaate joka ei kastu olisi märkä????

Hyvä kysymys ;)

Kas, kun oikeasti ne kastuu kuitenkin, varsinkin jos sataa kunnolla. Mulla on 10 vuoden kokemusta näistä muka kastumattomista puvuista, vielä en ole nähnyt yhtään sellaista, joka kestäisi kunnon räntäleikit.

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, vaatetta jokaei kastu vaikka sataa ei tarvi ajatella saada kuivaksi??? Onko teillä sahajauhoja vai mitä?

No tuo nyt vaan sattuu olemaan päiväkodin arkipäivää. Vaatteet jotka ei kastu, kastuu kuitenki.. Ja sit ollaan ihmeissään. Been there, done that.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Meil on tytöllä ollu verkkarit (ilman mitää housuja alla, siis pitkiä, pikkuhousut toki! :D) kurahousujen alla ja yläosassa pitkähihainen tai sit t-paita ja verkkatakki sadetakin alla. Hyvin on pärjännu. Kumpparit jalassa ja normisukat, ei villasukkia. Eikä oo hanskoja ollu vielä. Ehkä ohkaset sormikkaat voi olla ilma viilenee kovin.

Tästä tuli mieleen et olen yrittänyt ettiä 1,5v sormikkaita, mut ei niitä varmaan tehdä edes noin pientä kokoa?

Jonathanin kosteussuojattu haalari ei päästä vettä läpi mutta pinta kastuu kyllä ja en laita sitä uudestaan päälle ennenkuin on kuiva. Muista merkeistä ei ole vielä kokemusta. Kuravaatteetkin kastuu pinnasta, eivät toki ime vettä mutta pinta on märkä (ei haittaa, voi pukea märkänäkin uudestaan).

Villasukat: sillä niitä ajattelin että jos on koleaa, niin kun on lämpimät jalat niin ei palele niin helposti muuten. Itse käytän kumppareissa villasukkia myös kesällä, lapsella vaan kylmemmillä ilmoilla.

Tästä tuli mieleen et olen yrittänyt ettiä 1,5v sormikkaita, mut ei niitä varmaan tehdä edes noin pientä kokoa?

Ainaski lapasia löytyy, sellasta puuvillaneuletta. Mä pidin ton ikäsenä tytöllä niitä tällasilla hankalilla keleillä :D Pitää sormet lämpimänä mutta ei kuitenkaa hikoiluta :) Oisinko mä niitä parilla eurolla Tarjoustalosta ostanu..

Yhteistyössä