Noloimmat tätikömmähdykset pinoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolojuttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolojuttu

Vieras
Lauantaina olin tädin luona sukukokouksessa. Muita hedelmällisessä iässä olevia naisia ei ollut paikalla, joten en kehdannut jättää sidettä tyhjään, pieneen roskikseen. Niinpä käärin päälle paperia ja laitoin käytetyn siteen muitta mutkitta käsilaukkuun. Siellä se oli vielä äsken, nolotus, kun Prismassa tuli mieleen vilkaista... =)

Vuosia sitten mentiin miehen kanssa elokuviin. Jostain syystä en siellä vessassa saanut heitettyä sidettä roskiin vaan laitoin sen taskuun, siis käytetyn. :/ Istuessani siellä kuulin, kun jotkut lähellä ihmettelevät puhuivat jostain hajusta. Myöhemmin huomasin, että side oli ollut taskussa ja kerroin siitä miehelleni, ja hän oli että hui kauhea, siitä se elokuvan tärvellyt haju siis tuli. Nolotus! :o

Näin tätiä juhlistaakseni aattelin nämä nyt jakaa teidän kanssa :) ja udella vastaavia, jotta oma kömmähdykseni ehkä näyttäisi mitättömämmältä. =)

T. Yks hajuaistiton?

No voi herrasiunaa...eikö ne kuukautiset ole lähestulkoon jokaisella naisella ihan jokapuolella maailmaa...?!? :o
Mulle ole tullut mieleenikään jemmata haisevia kääröjä taskuun, laukkuun tai muuhunkaan paikkaan,. kuin ROSKIKSEEN? :headwall:

Täti????? Onko se jotenkin häpeällinen asia, jota pitäisi hävetä. Huvittaa että puhuttaisiin lääkärille tai terveydenhoitajalle tädistä??

Mun mokani kuukautisten tiimoilta eivät liity siteiden näytille jättämiseen tai jemmaamiseen. Vaan ihan siihen että olen huomannut pieniä värivirheitä vaatteissa :D . Tai että olen pesukoneeseen laittanut niitä pyörimään.

Viiviliina: joo eiks vaan? Yök! Myyrmäen uimahallin vessassa oli aikanaan seinällä teksti: "Älä heitä siteitä ja tamponeita ulostuskuppiin vaan laita roskiin tai pistä taskuun!" Ja perään käsin raapustettu: "Taskuun tietty!"

Ulla: ekassa TÄDIN luona sukujuhlissa
kakkosessa elokuvissa (ajattelin että takana TÄDIT kauhistelleet hajua)
loppulauseessa en kai ajatellut mtn :) mikä on mulle nykyään yleistä

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Viiviliina: joo eiks vaan? Yök! Myyrmäen uimahallin vessassa oli aikanaan seinällä teksti: "Älä heitä siteitä ja tamponeita ulostuskuppiin vaan laita roskiin tai pistä taskuun!" Ja perään käsin raapustettu: "Taskuun tietty!"

Ulostuskuppi???????????????????????????????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä vasta Arkadian Ullan viestistä että puhutaan menkoista eikä sukulaisista7vanhoista naisista

Jos osaat lukea, niin mä kyllä tajusin, että puhutaan menkoista, eli kuukautisista, mutta miks helkkarissa niitä sanotaan tädiksi???

Tän mäkin haluisin tietää :/ Miksi TÄTI?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mikä on ulostuskuppi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
mä vasta Arkadian Ullan viestistä että puhutaan menkoista eikä sukulaisista7vanhoista naisista

samoten. En tiennykään että jotkut sanoo kuukautisia tädeiks...
:o

Täti punainen...

Joo-o, on myös täti sininen ja täti keltainen, varmaan myös täti vihreä, mitäs ne sitten on?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

samoten. En tiennykään että jotkut sanoo kuukautisia tädeiks...
:o

Täti punainen...

nevö höörd tätäkään

No tiedättekö siis sen sadun vai mikä sen nyt onkaan täti punaisesta, sinisestä ja vihreästä...? Vai miten se nyt menikään...

Mullakin meni hetki ennen ku asian honasin..Kun aloin pyöriä tuolla vauvakuume palstalla niin mä ihmetteli ku kaikki vuoronperäään valitti ja pelkäsi tädin tuloa.. :laugh:
Ja mä vaan mietin että miks ihmeessä ne nuin tätiään vihaa.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja npr:
Täti = Auntie Red tai Aunt Flow, siis täti Punainen tai täti Tulva. Aikas monta vuosikymmentä käytössä ollut kiertotermi kuukautisille.

Ahaa, eli joskus vuonna miekka ja kivi ei ole voitu puhua kuukautisista, mutta edelleen en jaksa tajuta, miks just täti....

12-vuotiaana lähdettiin siskon ja isän kanssa viikoksi mökille, ja kuinkas ollakkaan minulla tuli siellä mökillä kuukautiset, enkä kehdannut sanoa isälle asiasta, eli pyytää rahaa että voin ostaa siteitä kaupasta, enpä kehdannut siskollekkaan asiaa mainita joten varastin häneltä muutaman siteen, mutta eihän ne riittänyt kuin öiksi joten uin ja saunoin kokoajan (ja pesin pikkareita salaa), joten en tarvinut sidettä pitää. mökillä oli myös puuwc ja siellä kävin alapäätä tiuhaan tahtiin pyyhkimässä, ja peittelin jälkiä sillä mössöllä mitä sinne pönttöön heitetään hajua peittämään. ja nolostus oli suuri,kun huomasin että viimeisenä päivänä joku (ilmeisesti isä tai sitten mökin omistaja) oli tyhjentäny sen wcpöntön viereiseen tunkioon ja mitä ilmassa leijuikaan, verisiä wc-paperin palasia. Jos ja kun isä nää paperit on nähny niin ei kyllä ainakaan mitään ole sanonut ikinä niistä. mutta minua kyllä hävetti!

Yhteistyössä