Noloa!! Poistuin yksityiseltä lääkäriltä maksamatta. Kotona vasta tajusin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kuolen*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

*kuolen*

Vieras
Ensimmäistä kertaa kävin yksityisellä. Kukaan ei puhunut missään vaiheessa miten maksu hoidetaan, enkä tullut kysyneeksi. Ajattelin, että lasku varmaan seuraa. Kotona vasta huomasin, että saamieni paperin joukossa oli "kuitti" jossa hinta. Ja muovikuoressa lukee isolla "palautetaan kassalle"!! Olen ihan sokea (ja näköä siellä tarkastettiin, ironista).
Mitä tästä nyt seuraa mulle? Häpeän silmät päästäni!! Kyllä, olen ihan tyhmä ilmeisesti. :ashamed: Pitääkö mun nyt soitella sinne, että unohdin maksella.. Ihan kamalaa.

Mulle kävi samalla tavalla. Lääkäri tulosti laskun, jonka survoin vain veskaani ajatellen, että maksan sen illalla pois. Noh, sitten kun rupesin sitä kotona illalla maksamaan niin vasta tajusin, että se olisikin pitänyt maksaa siellä kassalla kun ei siinä ollut mitään maksutietoja! Soitin heti aamulla sinne ja sovin, että tulen seuraavana päivänä sen sinne tiskille maksamaan.. Onneksi olivat hyvin ymmärtäväisiä kumminkin.

Ei se niin vakavaa. Luultavasti sinulle on lähtenyt automaattisesti lasku iltapäivällä, 10-15 euron käsittelykuluilla lisättynä (lähes poikkeuksetta laskutuslisä on näin iso yksityisillä lääkäriasemilla). Käy kertomassa asia aamulla / soita. Varmasti melko yleistä.

Kiva tietää, että on sattunut muillekin tai voi ainakin sattua. Olen niin häpeissäni, että soittaminen sinne tuntuu ylivoimaiselta. Mieluumin odotan laskua lisäkuluineen. Kunpa voisi vajota maan alle. Noh, muistanpahan varmasti jatkossa maksaa tämän nolostelun jälkeen.

Olen muutenkin ollut viime päivinä epänormaalin hajamielinen. :ashamed:

Ei se nyt vaarallista ole. Minäkin lähdin silmälääkäristä maksamatta vaikka olen viimeisen 20-vuotta niissäkin käynyt ja vielä samassa paikassa :D Menin sit vähän ajan päästä takaisin maksamaan ja siellä vain nauroi että oltas me soiteltu huomenna sitten jos et olis tullut :D

Mä en oo tehnyt tota koskaan, mutta viimeks kun oltiin ipanan kanssa lääkärissä (käydään siis aina yksityisellä, jos ei oo tosi akuutti, että pitää mennä päivystykseen), unohdin pojan kelakortin kotiin. Kassalle mennessäni tajusin, ni se vastaanoton/kassan täti vaan kysyi, että haluunko maksaa koko summan, että haen kelakorvauksen ite myöhemmin suoraan kelasta, vai tuunko parin päivän sisällä heillä uusiks käymään ja maksan sitten. Täti otti laskun jemmaan tiskin taa, ja kävin maksamassa seuraavana päivänä kelakortin kanssa.
Eli näyttää ne niitä poikkeuksiakin tekevän, vaikka heti pitäis maksaa :)
Ei ne ap sua jätä ens kerralla ottamatta sinne ton takia ;) Varmasti noita sattuu aika usein. Soita aamulla, ja kysy meetkö käymään vai laittavatko laskun! :)

Minulle kävi niin että kun kävin yksityisellä (eri paikassa kuin aiemmin), luulin saavani laskun mukaani niin kuin ennemmin, mutta olisikin pitänyt maksaa heti. Visa elektron ei käynyt eikä mulla ollut käteistä. Eikä mulle luvattu sitä laskua mukaan... Seuraavana päivänä menin maksamaan, mutta muistin summan väärin kun en siitä mitään "lappua" mukaani saanut. Multa puuttui ehkä joku euro tai jotain sellaista. SITTEN sain laskun mukaan... :O ...Olipas melkoista sekaamista....

Jos ei ole äärettömän pitkä matka niin menisin niitten lappusten kanssa sinne huomenna, selittäisin erehdyksen ja maksaisin laskun. Voin hyvin kuvitella että itsellekin joskus noin kävisi.

Yhteistyössä