Noloa myöntää mutten pidä siitä että meille annetaan puoliväkisisn lasten vaatteita tai leluja...

  • Viestiketjun aloittaja epäkiitollinen kurjake
  • Ensimmäinen viesti
Opetelkaa sanomaan ei :)

Mutta ap:n tapauksessa pelkästään työntötangon puuttuminen olisi kyllä naurettava syy sanoa että pyörä ei käy. Niitä saa kaupasta... Mutta jos pyörä on vielä iso, niin eikö sitä voi käyttää myöhemmin? Vai nyt vaan inhoat pyörää jo valmiiksi :D

Minä myyn kaiken ylimääräisen kirppiksellä, jos tuotteella ei ole käyttöä. Simple. Saadun rahan käytän johonkin mitä lapsi tarvitsee. Näin lahjoittajan tavarasta ON jotain hyötyä, vaikka ei toki alkuperäisessä tarkoituksessa. Mutta sillä ei pitäisi olla väliä (tosin tiedän, että palstalla todella monelle on tärkeätä, että se "lahoitettu" tavara käytetään loppuun asti, sitä ei saa myydä ja siitä ei saa koskaan tehdä voittoa)
 
mie
Minä ole tavaran tuojalle sanonut,että jos ette ota takaisn,kun me ei enää tarvita sitä,niin vien kipparille myyntiin,kun meillä ei ole tiloja säilytellä ylimääräisiä.äkkiä ovat tavarat palanneet sinne mistä tulletkin ja ne ketkä eivät ole halunneet antamiaan vehkeitään tai lainaamiaaaan takaisin,niin niile on löytynyt uudet kodit tuttvilta tai kirpparilla=)
 
Anna eteenpäin. Veikkaan että monikin ottaisi kiitollisena vastaan niitä jotka eivät teille kelpaa, tietääkseni köyhiä perheitä löytyy Suomestakin. Ja ainakin jossain keräyksissä Venäjän tms lapsille kelpaa muutkin ehjät käyttökelpoiset vaatteet, ihan ilman niitä teknisiä ominaisuuksiakin.

Ellei luonto anna periksi lahjoittaa eteenpäin niin aina voi myydä vaikka kirppiksellä. Mutta käyttökelpoisten vaatteitten ja muun roudaaminen kaatopaikalle on typeryyttä. Lumput tietysti asia erikseen, mutta nekin voi lahjoittaa jollekin joka vaikka kutoo mattoja.
 
no thx
Jep, meidän taaperolle on annettu lahjaksi mm. käytettyjä sukkia ja alushousuja(!), heitin pois. Kenkiä (sellaisia muovisia halppiksia ja myös käytettyjä), heitin keräykseen. Järkyttävän näköisiä, 90-luvun puolivälistä säästettyjä bodeja jne. roskaa. Ovat pesussa venyneet muodottomiksi, nappeja puuttuu ja tahroja löytyy. Sitten vielä tämä "lahjoittaja" kävi läpi kaverinsa ja toi meille yhteensä NELJÄ JÄTESÄKILLISTÄ VAATELUMPPUA!!! :O
 
kirppari eteisessä
Voihan sitä sanoa, että ei kiitos, nyt en tosiaan tarvitse. Ja jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin käytetyistä vaatteista voi ommella kaikenlaista kivaa ja vaikka askarrella.

Olen kantanut kilokaupalla roinaa roskiin ja kirpparille, kun olen näyttänyt vihreää valoa naapureille, että voin viedä itse kirpparille jos en jotain heidän antamaansa tarvitse. Vaikka pussien ja säkkien sisällön tutkimisessa on oma työnsä, onhan se ihan mielenkiintoista kun kirppari tulee vähäksi aikaa omaan eteiseen :D

 
..
Ne jotka ehdottavat, että "sano suoraan, ettet halua", eivät todennäköisesti ole itse törmänneet näihin romun tuojiin. Vaikka sanoisit että kiitos ei, meillä on jo kaikkea vähän liiaksikin, ei se tehoa. Tuovat silti. Todella törkeästi joutuisi sanomaan ja silloin menisivät todennäköisest välit kokonaan. Ja kuka haluaa tällaisesta syystä katkaista välit kokonaan esim. anoppiin tai omaan äitiin?
 

Yhteistyössä