Noloa, jouduin jättämään ostokset kassalle tänään...

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
Kävin kaupassa ja menin kassalle maksamaan niin kone ei huolinut korttia, vaikka myyjä yritti vissi 4 kertaa.
ostokseni tekivät 13e.
Sanoi ettei myynti oikeutta.
ja minä änkytin, että kyllä siellä pitäs rahaa olla n.50e.
Tunsin ihmisten katseet selässäni, jätin tavarat siihen ja pahoittelin myyjälle ja poistuin paikalta.
Autosta soitin miehelle, että tarkistaa tilin saldon ja olihan siellä vajaa 50e.
Menin sitten toiseen kauppaan ja sain ostettua mitä aioinkin.

Tuli vaan heti ekan kaupan jälkeen mieleen ettei vaan ollut ketään kaksplussan kyylääjää ajattelemassa, että aha, aha.
neljän lapsen äiti ja rahat loppu.
sitä on taas eletty yli varojen..hmmm, lapsi parat pitäskö soittaa sossun tädeille...mihinkähän ne tämän kuun lapsilisät menee...??
kyllä sitä vaan tupakkia ollaan ostelemassa eikä rahat riitä ruokaan... :kieh: :laugh:

mutta, mutta syy ei siis tällä kertaa ollut siinä, että tili olisi ollut tyhjä vaan kone ei siinä kaupassa hyväksynyt korttiani :D

On käyny joskus sama juttu, onneks oli toinen kortti höylättäväks...
Tosi nololtahan se tuntuu, mutta voi käydä kenelle vaan. Myös erinäisillä auton tankkauskerroilla on käyny näin, mutta yleensä kun magneettijuovaa vähän pyyhkäsee niin sit kortti jo pelittääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vetikö siis korttia vaan siitä koneen läpi vai kokeili myös numerot näpyttäen?

kun olin kassalla töissä noin 6 vuotta sitten, meille sanottiin että niitä numeroita ei näpytellä. siinä on niin suuri virhemarginaali.
toki monet - itsekin - silti joskus näin tein .

Mullekin on kerran käyny noin. Onneks oli ukko mukana ja se maksoi ostokset sitten. Mut ostokset voi myös jättää siihen kassalle odottelemaan, kipaista automaatille ja tulla korjaamaan tilanne käteisellä.

no ei nyt ainekaa kande kertoo niille että paljon tilin saldo pitäisi olla! :D hahah.. se on aina se että kun on vähän rahaa ja käy jotai tollasta, ni hirvee selittely alkaa.. miks ei vaan voisi todeta että "no koneessa varmasti jotain häikkää, kokeilen toisesta kaupasta"
ei, aina pitää ilmoittaa hätääntyneenä että "kyl siel pitäs olla just sen verran ( tai summa xx )"

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelin:
Mulle eivät ole ainakaan ikinä alkaneet näpytellä käsin niitä numeroita. Oon sit jättänyt aina ostokset kassalle ja kävellyt nolona lähimmälle automaatille. :kieh: :ashamed: |O

Siis mitä?!!
Minulle on käynyt todella monta kertaa noin ja aina numerot on näppäilty. Ilman virheitä :flower:
Visa electron -korttia minulla ei ole koskaan ollut.

Mulla on menny visa electron sillee et stockkalla ne veti sen päälle kuittipaperia silleen kortin italla (magneettijuovan päälle) ja toimi, ärrällä kerran oli kiire junasan ja janotti ja ostin kokiosta eikä kortti otiminu nii neuvoin ton ja heti toimi :D kesti aika kauan et myyjä tajus mitä yritin selittää :D Katto epäuskosesti mut eipä kattonu enää ku kortti toimiki kikkailun jälkee :D

Ja jos kaupassa kone ei meinaa huolia korttia,pyytäkää laittamaan magneettijuovaan teippiä tai laittamaan se taitellun paperin väliin ja vetämään uudestaan lukijasta.Yleensä nuo toimii :)

Alkuperäinen kirjoittaja nimin kokemusta on:
no ei nyt ainekaa kande kertoo niille että paljon tilin saldo pitäisi olla! :D hahah.. se on aina se että kun on vähän rahaa ja käy jotai tollasta, ni hirvee selittely alkaa.. miks ei vaan voisi todeta että "no koneessa varmasti jotain häikkää, kokeilen toisesta kaupasta"
ei, aina pitää ilmoittaa hätääntyneenä että "kyl siel pitäs olla just sen verran ( tai summa xx )"

Joo, ehkä ei tarttiskaan.
Mutta tulee vaan aateltua kuinka ihmiset kattelee selän takana ja ajattelee, että ois ehkä kannattanu tarkastaa tili ennenkuin tulee kauppaan.
Ja niinhän mä aina teenkin, koska noissa tilanteissa menen aina aivan lukkoon ja siksi tarkistan tilin aina etukäteen.
nyt en tarkistanut ja tuli mieleen onko mies käynyt kaupassa eikä oo reportoinut sitä mulle, mikä tuntus hassulta kun mies pyysi nimen omaan mua hakemaan sille tupakkia.
ja siinä samalla ostin iltapalaa ja aamupalaa lapsille.

panikoin kassalla muutenkin kun en halua olla tiellä, mulla on aina hirveä kiire kassalta ja monet kerrat oon ettiny korttianikin kun tungen sen vain johonkin taskuun kun ei muka oo aikaa laittaa korttia rahapussiin.

Just eilen kirpparilla edellisellä asiakkaalla oli electronin kans ongelmia ja kirpparin täti sano, että electroneista ollaan pikku hiljaa luopumassa koska on niin paljon ongelmia niiden kans eli pankkikortteja niidenkin tilalle suositellaan. Tiedä sitten onko totta...

Juu ei electronia voi näpytellä, mut kun linjoissa on häikkää niin koneen ei päitäis ilmottaa ei myyntioikeutta vaan et virhe ja sen voi kyllä sitten ohittaa. Ja miks et käynyt nostaa automaatilta rahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Juu ei electronia voi näpytellä, mut kun linjoissa on häikkää niin koneen ei päitäis ilmottaa ei myyntioikeutta vaan et virhe ja sen voi kyllä sitten ohittaa. Ja miks et käynyt nostaa automaatilta rahaa?
ilsan päässä.

Jos automaattia ei ole lähellä?Ei meidänkään Valintatalon lähellä ole automaattia.Lähin kilsan päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja noloa tosiaan:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
ai että oli ihan melkein 50e tilillä!

Niin? Mitähän tällä kommentilla tarkoitetaan?!?

Niin varmaan sitä, että rahat noin niinku loppu enivei...
En olis muuten ikinä kehdannu kailottaa, että KYLLÄ SIELLÄ PITÄIS 50? OLLA...

Miksi et?Rahaahan sekin on :headwall: Ja lapsilisät tulee vasta perjantaina.
Tai sitten olisit sanonut kyllä siellä tonni pitäisi olla :xmas:

Yhteistyössä