Nolo kysymys luottotiedoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rb

Vieras
Mitä se tarkoittaa, jos luottotiedot ovat menneet? Edeltääkö sitä ennen jotain muita merkintöjä? Kun minulle tuli kerran oikeuden päätöksestä kirje, että olen saanut jonkun häiriömerkinnän. Olikohan se siitä, kun tilillä ei ollut rahaa kun piti mennä automaattinen luottolyhennys? Siitä ei ole kuulunut sen jälkeen mitään, tilit ja luottokortti on edelleen ja pari velkaa lyhennettävänä. Ihan normaalisti siis pärjäilen laskujen kanssa yleensä, välillä oli tiukkoja ja ehkä kaoottisiakin vaiheita kun jäin yh:ksi, mutta toivon että olisin nyt fiksumpi.

Ilmeisesti minulla on luottotiedoissa nyt joku häiriömerkintä, mutta miten se vaikuttaa elämääni myöhemmin ja ennen kaikkea saako sitä koskaan tiedoista pois? Ymmärtääkseni mitään laskua ei ole maksamatta kuitenkaan enää.

Asiakastieto

Eikö siinä käräjäoikeuden päätöksessä lukenut mistä se merkintä tuli?
Luottohäiriömerkintä vaikuttaa mm. siihen että et saa pankkikorttia (uutta), lainaa, vaikuttaa myös työnsaantiin, vuokra-asunnon saantiin, matkapuhelinliittymän saantiin...

Tuolta asiakastiedon sivuilta voit tarkistaa omat merkintäsi, sillä kyllä selviää kuka on ollut velkoja siinä saatavassa mistä merkintä tuli.

Ymmärsinkö nyt oikein tuolta sivuilta, että maksuhäiriömerkintä poistuu automaattisesti 2-4 vuoden kuluttua viimeistään ja lyhenee heti vuodella kun velka on maksettu? Minulla on vain tämä yksi merkintä ja sekin on maksettu ja siitäkin on aikaa yli vuosi, eli kohtahan se on jo pois rekisteristä vai mitä?

Ymmärsinkö nyt oikein tuolta sivuilta, että maksuhäiriömerkintä poistuu automaattisesti 2-4 vuoden kuluttua viimeistään ja lyhenee heti vuodella kun velka on maksettu? Minulla on vain tämä yksi merkintä ja sekin on maksettu ja siitäkin on aikaa yli vuosi, eli kohtahan se on jo pois rekisteristä vai mitä?

Näinhän se on, ja jos vielä otat velkojaan yhteyttä ja pyydät ystävällisesti että ilmoittaisivat asiakastietoon että velka on maksettu niin sen voi saada heti pois.

Yhteistyössä