Nolo kysymys kondyloomasta ja raskaudesta

Tämä on niin nolo asia.. Minulla on todettu aikoja sitten kondylooma. Se välillä muistuttaa itsestään kolmena pienenpienenä näpyn tapaisella, muutoin se ei ole koskaan aiheuttanut mitään hankaluutta.

Mutta nyt, haluaisin vauvan ja olen miettinyt, miten pystyn tulemaan raskaaksi.
Olen seurustellut miehen kanssa ja olemme aina käyttäneet kondomia, kaksi vuotta.
Nyt hän haluaa jättää kumin pois ja on kysynyt itse mielipidettäni vauvaan.
Mutta miten pystyn kertomaan kondyloomasta, ja miten kumi jätetään, minä voin tartuttaa kondylooman häneen.

Itsekin haluan jättää kondomin ja alkaa yrittämään lasta.
Mutta miten sen teen..

Onko täällä ketään kuka osaisi auttaa minua?
 
Mie olen myös sairastanut kondylooman. Tyhmyyspäissäni olin teininä uuden poikaystävän kanssa ilman kumia :kieh: Miulla ei kuitenkaan sen yhden hoidon jälkeen tullut syyliä ja kysyin asiasta, kun aloimme nykyisen mieheni kanssa suunnitella lasta. Aikasemmin miulle oli kerrottu, että kondylooma tarttuu vain aktiivisessa vaiheessa, vaikka se lopun elämää on miulla latenttina kohdunsuulla ja näkyy papassa. Olin lähinnä huolissani, ettei kondylooma tartu miun lapseen raskauden/synnytyksen aikana, mutta lääkäri sanoi, että siitä ei ole huolta, koska miulla virus ei enää ole aktiivinen.

Olethan aina hoidattanut nuo näpyt, kun niitä ilmestyy? Jos siulla ei ole näppyjä yhdynnän aikoihin tai synnytyksen aikana niin ei pitäisi tarttua mieheen, eikä vauvaan :) Mutta varmista vielä esim. terveyskeskuksesta tai sukupuolitautien polilta!
 
JenPen
Heippa!
Minä olen myös sairastanut kondylooman monia vuosia sitten. Selvisi kun niitä näppyjä ilmestyi, ja silloin sain niihin sellasta geeliä mikä poistikin näpyt. Oletko joka kerta hoidattanut näpyt kuitenkin pois, niin kannattaisi tehdä? Minulle ei ole näppyjä tullut kertaakaan sen jälkeen, mutta niitähän saattaa tulla uudestaankin.
Itse kerroin nykyiselle miehelle jo ennen kuin olimme seksiä harrastaneet että tällainen vaiva on. Mies suhtautui hyvin, emmekä ole käyttäneet kondomia. Emme halunneet ikuisesti kondomia käyttää, joten emme käyttäneet sitä missään vaiheessa kun tartunta olisi joka tapauksessa ollut mahdollinen myöhemmin. Miestä ei tartuntariski haitannut, eikä hänelle ole tähän mennessä oireita tullutkaan, vaikka kaksi vuotta jo ollaan yhdessä oltu. Tuohon ylläolevaan piti sanoa, että minulle on kerrottu että ko. virus voi tarttua vaikkei näppylöitä juuri sillä hetkellä olisikaan? Osalle näppylöitä ei ilmesty koskaan, kantavat vain tautia ja tartuttavat tietämättään eteenpäin.
Mikset ole kertonut miehellesi heti alussa asiasta? Uskon ettei häntä haittaa eikä hän asiasta suutu kun kerrot tilanteen rehellisesti :flower: Itse olen kertonut jokaiselle poikaystävällä rehellisesti heti alussa, ei sitten tarvi myöhemmin kerrottaessa miehen ihmetella mistä sellainen tauti on ilmestynyt.
 

Yhteistyössä