Nolo kysymys (ja ihan mustana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Mulla todettiin tuossa jokin aika sitten kondylooma,lääkäri veikkasi että on ollut pidemmän aikaa piilevänä mutta nyt vasta tuohon emättimen suulle on ilmestynnyt syylä.Sain siihen tuon Wartec-penslausaineen jota olen nyt kolmena päivänä laittanut.Huomenna alkaa se 4 päivän tauko.Onko teistä kukaan joutunnut käyttämään tuota ainetta?Aristiko/sattuiko teitä siihen kohtaan johon tuota pesnlausainetta laitoitte ja montako hoitojaksoa jouduitte tekemään ennenkuin syylä/syylät hävisivät?Mulla on nyt eilisestä asti ollut ihan älyttömän kipeä tuo syylä.Ei siihen oikein voi koskeakaan joten esim.paperilla kuivaaminen tekee kipeää.Ja en kyllä ole huomannut että se olisi siitä mihinkään pienentynytkään.Jostain luin että ne voivat hävitä vasta 3-4 hoitojakson jälkeen (hoitojaksohan käsittää sen 3 päivää lääkitystä aamuin illoin ja 4 ilman).Onko tuosta aineesta ollut apua ja onko tuo kipu hävinnyt lääkityksen loputtua?Se on siis tosi kipeä,hyvä että istua pystyy.Ja kuinka kauan uskallan noita hoitokertoja tehdä?lääkäri kun ei mitään aikaa sanonnut ja netistä olen löytännyt hieman eriäviä mielipiteitä.Jossain oli että voi joutua käyttämään ihan muutaman kuukauden ja jossain että korkeintaan 3 hoitojaksoa.
Osaako joku auttaa.

Mulla todettiin kondylooma kun esikoista odotin. Ennen sitä eikä sen jälkeen ollut ollut mitään oireita. En saanut penslaustököttejä yms. Mulla ne nypittiin pinseteillä ja leikattiin saksilla sairaalassa pois. |O

Onko se penslaustökötti sitten sellaista, ettei raskaana voi käyttää, vai halusko ne vaan kiduttaa mua muuten vaan... :snotty:

Muokkausta: ei näemmä saa raskaana sitä. Hassua että liuoksen mukana tulee peili mukana? :)

No,itse asiassa toi peili on tosi kätevä kun tota itse laittaa.Sen saa juuri oikeaan asentoon että näkee ne syylät hyvin eikä tarvi millään kehnolla käsipeilillä yrittää ronklata.Nyt on sitten molemmat kädet vapaina tuohon hommaan.Tuo aine kun on aikamoista myrkkyä.

mulla penslattiin vaan kerran sairaalassa, ja sit jouduin laittaa jotaki "suppoja" muutamana iltana ja kerralla parani. eikä ole luojan kiitos uusinu, aikaa jo 11 vuotta

mullakin olllut joskus 4 v sitten, ei oikeen hyvin muista enää.. mut oisko ollu pari noita hoitojaksoja ja niillä hävisivät. Muistaakseni sama merkki penslauksessa. Kirvely oli ihan järkyttävää kun sitä laittoi, vedet vaan valu silmistä!!!

Mulla autto yhellä, mut tosi kipee oli. Merkkiä en muista, mut kunnon sinistä myrkkyä.Tosin joutusin laaserilla jäädyttää myöhemmin vielä sisäsiä. Sen jälkeen on ollu ihan ok(koputtaa puuta).
Aikaa on asiasta ehkä 7v.

Minä olen myös penslannut. Syylät ihan kuin paloivat penslauksesta ja olivat tosi kipeät. Muistaakseni kolmena viikkona penslailin. Laitoin välipäivinä Bebanthenia, kun iho oli oikein kipeä. Ja vaihdoin vessapaperin pehmeimpään, mitä löysin...

Se on ihan sama periaate kondylooma viruksella kuin on esim. huuliherpeksessä. Toki se kondylooma todennäköisimmin on sukupuoliteitse tarttuva ja vaatii limakalvo kontaktin. Kaikille ei se vain aiheuta oireita vaan virus on uinuvana elimistössä! Monasti synnytys tai jo raskauskin saattaa olla sellainen stressitilanne, että aktivoi viruksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinokkio:
Mulla autto yhellä, mut tosi kipee oli. Merkkiä en muista, mut kunnon sinistä myrkkyä.Tosin joutusin laaserilla jäädyttää myöhemmin vielä sisäsiä. Sen jälkeen on ollu ihan ok(koputtaa puuta).
Aikaa on asiasta ehkä 7v.

Mulla kans hoidettiin silleen että laitoin ainetta yhen kuurin ja ostin toisen varalle,en tarvinnut kun riitti yksi kerta.Kävin laserissa ja tulin heti raskaaksi.Alkoin näkymään taas,mutta kuulemma raskaus tekee sen.Nyt ei ole tarvinnut käydä kuin papassa ja kaikki ok.Toista oottaessa ei ollut mitään.Aikaa tästä on 4,5v.Taisin saada ex-mieheltä,kun heti kun kävin papassa niin näky luokka 3 ja vuoden sisällä sain hoidon.ehittiin seurustella 2kk kun näky muutokset.ja vielä klamydia päälle...oli siinä aikamoinen runkku äijä!!!ja mua syytti kun oli itte maannu varmaan 100 akan kans parissa vuodessa!!!

Juu,kyllä mullakin on vahva epäily siitä että mistä tämän olen aikoinaan saannut ja syyttävä sormi osoittaa ex-mieheen jolla oli tapimusta vaihtaa naista useammin kuin kalsareita.Nyt vaan monen,monen,monen vuoden jälkeen sitten puhkes.Lääkäri kyllä sanoi mulle että nykyään tämä ei ole enään ns.sukupuolitauti vaan voi saada esim.yleisestä saunasta tai baarien vessoista,mutta kyllä mä tota exää haluan syyttää.
Ja mulle toi lääkäri vaan antoi vaan tuo penslausaineen että kotona voin penslata eikä se nyt niin vaikeaa ole,ainoa on vaan tuo kauhea kirvely ja se että koskee julmetusti.Toivottavasti nyt tämän 4 päivän tauon aikana vähän helpottaa ennen seuraavaa hoitojaksoa.
tosin saattaa tulla silti pieni tauko näiden hoitojaksojen välille kun muistin että mullahan alkaa kohta menkat ja varmaan niiden aikana ei tuota penslausta oikein voi tehdä :|

Moi. Terveydenhoitaja kertoi, että virus on voinut olla kehossa jo lapsesta saakka jos esimerkiksi lapsena on ollut käsissä syyliä, samat syylät voivat tarttua sukupuolielimiin. Kondylooma ei vaadi varsinaista sukupuoliyhdyntää, se voi tarttua esimerkiksi yleisten saunojen lauteilta jos ei peflettiä käytä, tai esimerkiksi jos kosket kaupassa tomaattia, jota joku on syyläisillä käsillään koskenut, ja menet sen jälkeen räpläämään pimperoa esim. vessassa pisulla. Ei ole kuulemma mitenkään tavatonta jos kondylooma on tarttunut yleisestä vessasta vaikkapa 10 vuotta sitten.

Penslausliuos Wartec on aivan järkyttävää tavaraa. Kirvelee, tekee haavaumia ja syövyttää. Jonkin sortin myrkytyksen sain siitä kun menee tumma juova munaa pitkin kiveksiin asti (itsellä syylä esinahan alla terskan juuressa). Itse ennemmin odottaisin, että syylät katoavat kuin penslaisin, vinkkinä penslausta harkitseville. Jos naiset haluavat välttyä kohdunkaulan syöpää aiheuttavilta viruskannoilta, käykää ottamassa rokotus siihen. Muutenhan tuo on täysin vaaraton "tauti". Liian moni varmasti eroaa täysin syyttä kondylooman takia ja joutuu turhan syyttelyn kohteeksi. Älkää olko lapsellisia, kondylooma ei kerro uskottomuudesta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä