Nolasinko itseni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nannuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nannuska"

Vieras
Kaverin lapsen ristiäiset kirkossa. Minulla juhlamekko ja korkokengät, miehellä puku. Lapsen äidillä pinkki huppari ja farkut. (Ei teiniäiti, jos sillä on mitään väliä. Ikää lähemmäs 30). Tuli nolosti ylipukeutunut olo, vaikkakin vieraat noudattivat samaa pukeutumislinjaa kanssani. Mutta miten noihin nimiäisiin yleensä pukeudutaan? En ollut pitkään aikaan ollut nimiäisissä/ristiäisissä.

Ei, et nolannut itseäsi. Lapsen äiti sen sijaan nolasi, etenkin kun ei viitsinyt lapsensa ristiäisiin sen vertaa panostaa, että olisi jotain muuta kaivanut päälleen.
Kyllä minusta kirkon juhliin, ja ristiäisiin, pitää pukeutua kauniisti. Nätti mekko, tai siistit housut ja siisti juhlava paita.

Kiitos kommenteista! Tuli vain vähän nolo olo oman juhlavan puketumisen suhteen ja myös hieman kastettavan lapsen äidin puolesta, kun mietin harmittiko häntä meidän liian juhlava pukeutuminen

No eihän vieraiden juhlava pukeutuminen voi harmittaa äitiä, kun kyllä ristiäisiin ym. pukeudutaan juhlavasti! Kun se on juhla!

Näin minunkin mielestäni - ristiäiset on juhla ja juhlavaatii arvoisensa pukeutumisen! Minua harmitti kun lapseni sylikummi tuli juhlaan aika nyppyisessä ja kuluneessa neulepuserossa. On kuvissa hieman silmiinpistävästi erilailla pukeutunut kuin muut vieraat.

Mulla oli ihan samanlainen olo kun mentiin nimiäisjuhlaan "kummi"lapsemme kotiin. Osa vieraista oli pukeutunut suoriin housuihin ja juhlamekkoihin, mutta mm. lapsen vaarilla ja mummolla oli tavalliset arkivaatteet, samoin lapsen isällä farkut. meidän perheen pukeutuminen oli yli, sillä miehelläni oli kravatti ja puku päällä, mulla juhlamekko ja pieni lapsemmekin puettu viimeisen päälle.

tunsin tosi suurta häpeää, mutta olen jo toipunut (tosta on muutamia vuosia aikaa).
en ole varma miten pukeutuisin jatkossa vastaavaan juhlaan, varmaankin pyytäisin miestä ottamaan sen skrakan ja puvuntakin pois.

Sinulla oli asialliset vaatteet yllä. Lapsen äiti oli nolo. Mun miehen veli perheineen on myöskin yksi hyvin nolo perhe. Aina tulevat synttäreille ja ristiäisiin ym jossain kulahtaneissa paidoissa ja farkuissa, ja rasvasissa hiuksissa. Niin juntteja kun vaan joku voi olla! Hävettää! Pilaavat aina tunnelman, joten aion kutsua tuleville synttäreille eri aikaan kuin muut vieraat :D

Et nolannut.

Vaikka ehkä olen huono olemaan tästä asiasta mieltä, kun minun mielestä ei ihmiset juurikaan voi nolata itseään pukeutumisellaan, jos niillä vaan on tarpeeksi yllään. Kukin pukeutuu siten kuin hyväksi katsoo; minä sekä muutkin. Enkä ikinä keksi miettiä mitä joku muu on mieltä mun pukeutumisesta... jos olen sen verran vaivaa nähnyt että mietin mitä pistän päälleni lähtiessä, niin siihen on tyytyminen, sekä minun että muiden.

Jaa, kerran käskin miestä vaihtamaan kroksinsa kunnon kenkiin, kun oltiin lähdössä hänen (aikuisen) tyttären synttäreille... vaikka eipä kai se tytär olisi siitä loukkaantunut? Kun on ihan järkevä nainen hänkin.

Yhteistyössä