Nokkosrokosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikachu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikachu

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
3 727
0
36
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1386221

Kertokaas saman asian kokeneet... olen nyt tutustunut ko. asiaan googlen kautta ja kysymyksiä herää koko ajan.

Onko oireet uusineet lähiaikoina uudestaan?
Oletteko saaneet selville mikä aiheutti?
Näissä pahoissa tapauksissa, määrättiinkö suoraan viikon kuuri antihistamiinia vai vaan tarvittaessa?

Sori vouhotus mut mulle oli iso säikähdys koko juttu kun tyttö oli niin pahan näköinen ja en ole moisesta asiasta aiemmin kuullut... :ashamed:

Mulla kokemuksia vuosien takaa.... alkoi ihan yhtäkkiä, kasvoihin, käsiin, polviin, kyynärpäihin tuli hirveitä rakkuloita. Pahimmillaa kesti tunteja, mut lyhimmät ajat saatto olla 15 minsaa kun jäljet hävis. Mulla ne aiheutti pakkanen, hikoilu, viima tai sitten kouluaikoina ihan paine kun nojasi pulpettiin käsillä... Söin joka päivä antihistamiinia ehkä pari vuotta... sen jälkeen ei enää tullu mitään. Nyt aikuisena oli pari viikkoa kun taas kun tuli laimeita rakkuloita mut heti lääkkeillä laski...

Kaksi kertaa ollut moinen ilmestys ja on todella tukala. Ekalla kerralla syynä lääkeaine. Tokalla kerralla jäi mysteeriksi. Antihistamiinia suuhun ja kortisoonia iholle, se helpottaa. Sekin helpottaa kun tietää että ei ole mitään vaarallista, en siis mennyt lääkäriin tokalla kerralla enkä mene ellei rupea alvariinsa vaivaamaan.

Kiitos vastanneille. Eli antihistamiinia voi syödä vaikka joka päivä ja siitä ei haittaa ole!?

Se mulle joo tuli jo selväx että on vaaraton ja ei tartu yms, yms... Paitsi jos tulee niitä hengitysvaikeuksia niin sit tietty sairaalaan vaikka ambulanssilla. Kyllä ne heti nytkin tarkisti ensimmäisenä hengitystiet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja lisään vielä, et kasvoissa ne rakkulat todella oli aivan hirveitä... niinä päivinä ei vaan voinu olla ihmisten ilmoilla.

Tytöllä oli just kans kasvoissa ja käsissä pahimmat. Multa meinas jalat lähtee alta kun näin sen. Hyvä että tunnisti omakseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Kiitos vastanneille. Eli antihistamiinia voi syödä vaikka joka päivä ja siitä ei haittaa ole!?

Se mulle joo tuli jo selväx että on vaaraton ja ei tartu yms, yms... Paitsi jos tulee niitä hengitysvaikeuksia niin sit tietty sairaalaan vaikka ambulanssilla. Kyllä ne heti nytkin tarkisti ensimmäisenä hengitystiet.

Eikö ne sanonu sairaalassa kuin kauan syödä? En uskalla vastata kysymykseesi lapsesi osalta , mutta mulle lääkäri sanoi ainakin et syödä joka päivä (ja hengissä edelleen olen =) ) Syödäänhän antihistamiinia allergioihinkin päivittäin... Mut kysy lapsesi kohdalta vielä tarkennusta asiaan hoitavalta lääkäriltä. Toivottavasti vaivat pysyy poissa...

Nii, ja mulla pahinta aikaa oli talvella kovat pakkaset ja kesällä helteet... syksy ja kevät oireettominta aikaa.

meillä tytöllä ollu jo toista vuotta nokkosrokkoa...pitkään lääkärin kanssa mietittiin,et mistä johtuu ja vihdoin ja viimein tultiin siihen tulokseen,et reagoi ihollaan voimakkaisiin tunteisiinsa.eli pahimmat rokon oireet tulee aina esim. raivokohtauksen tms. jälkeen.Aerius-lääke käytössä jo puolisen vuotta,annan aina tarvittaessa!toimii paremmin,ku zyrtec,ainakin meillä!

Eikö ne sanonu sairaalassa kuin kauan syödä? En uskalla vastata kysymykseesi lapsesi osalta , mutta mulle lääkäri sanoi ainakin et syödä joka päivä (ja hengissä edelleen olen =) ) Syödäänhän antihistamiinia allergioihinkin päivittäin... Mut kysy lapsesi kohdalta vielä tarkennusta asiaan hoitavalta lääkäriltä. Toivottavasti vaivat pysyy poissa...

Nii, ja mulla pahinta aikaa oli talvella kovat pakkaset ja kesällä helteet... syksy ja kevät oireettominta aikaa.

Tarvittaessa siis nimenomaan määrättiin. Mutta kysyin sillä että entäs jos oireita alkaa tulee useasti. Netistä tutuistuin että voi ottaa esim. viikon-kahden kuureina. Mutta missään ei ollut että kuinka yleistä on että niitä ihan päivittäin olis, onko edes mahdollista.

Tarvittaessa siis nimenomaan määrättiin. Mutta kysyin sillä että entäs jos oireita alkaa tulee useasti. Netistä tutuistuin että voi ottaa esim. viikon-kahden kuureina. Mutta missään ei ollut että kuinka yleistä on että niitä ihan päivittäin olis, onko edes mahdollista.

Mulla oli sillon lähes päivittäistä se rokko ja just kasvoissa, joten päivittäinen lääkitys oli paikallaan siitäkin syystä.

Nyt olen enemmän kuin kiitollinen tästä informaatio paketista!!! :flower: Eli nyt alux vaan seuraillaan ja lääkkeet sen mukaan. Lääkepaketissa luki että ylläpito annoksen voi antaa alle 30 kg:lle, puolikas aamulla ja toinen puolikas illalla.

Yhteistyössä