Nokkosihottumasta...

Elikkäs sellasen lääkäri totesi mulla ja lääkkeet sain. Mutta sitten aloin miettiin että kuuluuko siihen lievä hengenahdistus, on siis tosi pientä ja menee ohi. Tulee muutaman kerran päivässä ja kestää jonku sekunnin pari kerrallaan. Lääkäriin en viittisi tästä nyt taas soittaa kun sielä on tullut muutenkin rampattua kovin usein.
 
Jaa-a. Voihan tuo ollakkin kun koko talven syksystä asti jotain olen "sairastanut". Nyt on ollut hyvä päivä eikä ole hengenahdistusta ollut, että jos lääkkeet sitten rupeaa vaikuttaan. Lääkäri sanoi että pahaan nokkosihottumaan saattaa kuulua hengenahdistusta. Miten nopeasti sulla meni oireet ohi?
 
Onko se sulla kans sellaista lievää? vai meneekö pahaksi? Siis se hengenahdistus. Nyt on ollu ihan ok, kun lääkkeitä olen popsinut jonki aikaa. Selviskö sulle syy mikä sen aiheutti, entä miten nopeasti meni ohi ja millä lääkkeillä? Itellä atarax ja histec ja sitten jotku silmätipat.
 
Jonsered
Minulla aiheuttaa kuuma/kylmä, raaka porkkana, jotkut marjat, mm. mansikka, taisi kanelikin olla yksi...Ja muutama lääke.

Kaikkein pahin on kylmä, ulos ei voi talvikeleillä mennä, jos yhtään on viimaa. On naama turvoksissa ja silmät kuin Närpiön tomaatit. Ja se hillitön kutina!

Mutta en ole viitsinyt lääkkeitä käyttää muuhun, kuin kohtauksem katkaisemiseen. Siihen nappaan Ataraxia, Zyrteciä tai mitä nyt kotoa löytyy. seuraapa huviksesi, liittyykö kohtauksiin yhteistä tekijää, esim. syömäsi ruoka. Kohtaus ei välttämättä ala heti, vaan saattaa mennä joku tovi.
 
sirin äippä
tyttärelläni ole juoluna nokkosrokko ja luin silloin netistä että sen yhteydessä saatta ilmatiet turvota hiukan. mutta ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin jos menee pahemmaksi.

 
Muutama päivä taas oli parempi ihottuman suhteen, nyt taas paheni. Olin koiran ja marsun kanssa tekemisissä lisäksi söin mansikkaa. Mietin että tekisikö joku näistä oireeni? Miten muuten esim. prick-testi, täytyykö olla syömättä noita anti-histamiineja ennen sitä? Ja miten kauan? Entä pystyykö mitään allergioita selvittämään verikokeista?
 

Yhteistyössä