nokkosihottuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
pojalle on ilmaantunut päivän aikana eri puolelle ihoa tuommosia punasia länttejä.tai aluks ne oli sellasia vaaleita kohonneita länttejä ja nyt on muuttunut punaseks ja niitä kutitti sillon hirveesti kun ne oli sellasia vaaleita.kyllä niitä nyttenkin kutittaa mutta ei niin hirveesti.näitä länttejä on käsissä,jaloissa,mahassa ja selässä.onkohan kyseessä nokkosihottuma?onko kellään ollut ja osaisko kertoa millaista se on?

Kuulostaa nokkosrokolta - syitä voi olla monia: uusi ivon tai vaatteiden pesuaine, joku muu kemikaali, lämmityksen käynnistyminen, jne.

Itselle tulee silloin tällöin keskivartaloon, mutta ei ole koskaan selvinnyt, mikä sen aiheuttaa - tuo ei omalta osaltani ole ollut kiinni mistään tietysti vaatepesuaineesta, tms.

Hei !

Minä sain nokkosihottuman paprikasta - joten en syö sitä vieläkään. Läntit ovat kotisevia ( zyrtec auttaa ) ja pahan näköisiä , mutta menevät ajan kanssa ohi - noin reilussa viikossa.

Itsellä ne läntit on vaaleita & alkavat kutista ihan simona, sitten yleensä katsoo jo kohtaa, että mistä on kyse (varmistelee siis nykyisin) ja siinähän nuo sitten ovat. Koetan välttää raapimista & nuo sitten lähtevät viimein n. tunnin kuluttua pois. Tiedä sitten onko tuo (länttien lyhytkestoisuus) merkki siitä, että altistus ei ole iso vai mistä..?

pitääköhän mun käyttää poikaa lääkärissä kun nuita näppyjä tulee vaan lisää.aamulla alko tulemaan ja vieläkin tulee lisää.nyt on tosi paljon nuita näppyjä,ainut mihin ei ole tullut on kasvot.selkä taitaa olla ihan pahin,on aika täynnä näppyjä =( mahassa,reisissä,vyötäröllä ja käsissä on kans ja niitä on paljon! onko tuossa jotain tiettyä sääntöä milloin pitäs lähtee lääkäriin? mitään hengenahistusta eikä kielen turpoomista ole.

On myös muita tauteja, jotka näyttää nokkosrokolta. Meidän pojalla se nokkosrokko olikin erythema multiforme - tai jotain sinne päin... Käytä lääkärissä ja jos hermostuttaa, niin voiko sinne soittaa ja kysyä, kannattaako tulla näyttämään ja koska?

[QUOTE="vieras";24888492]On myös muita tauteja, jotka näyttää nokkosrokolta. Meidän pojalla se nokkosrokko olikin erythema multiforme - tai jotain sinne päin... Käytä lääkärissä ja jos hermostuttaa, niin voiko sinne soittaa ja kysyä, kannattaako tulla näyttämään ja koska?[/QUOTE]

mikä tuo tauti on? niin minä meinasinkin soittaa.

Meillä oli tytöllä tuossa alkusyksystä nokkoihottumaa flunssan yhteydessä. Kesti noin viikon, välillä länttejä tuli ja pian ne lähti (tunnin sisään). Välillä koko kroppa täynnä ja välillä vähemmän. Käytiin näyttään lääkärissä ja saatiin resepti antihistamiiniin. Helpotti kutinaa.

[QUOTE="mä";24888654]Meillä oli tytöllä tuossa alkusyksystä nokkoihottumaa flunssan yhteydessä. Kesti noin viikon, välillä länttejä tuli ja pian ne lähti (tunnin sisään). Välillä koko kroppa täynnä ja välillä vähemmän. Käytiin näyttään lääkärissä ja saatiin resepti antihistamiiniin. Helpotti kutinaa.[/QUOTE]

minä en tiiä mikä pojalle aiheutti tämän ihottuman,flunssaakaan ei ole.mahakipua on ollut 4pvä. pojalla on hävinnyt kokonaan ainoastaan pohkeista tuo ihottuma ja se tuli aamulla,eli kestää kyllä vähän pitempään kun tunnin.huomenna kyllä mennään lääkäriin vaikka ei yhtään näppyä enää oliskaan,otin kuvia niin voi edes niitä näyttää jos ei ole muuta :)

Yhteistyössä