Nokkosihottuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia vaikeasta nokkosihottumasta? Meillä on 5-vuotias tyttö nyt ollut jo yli viikon täynnä ihottumaa. Vanhat kun lähtee pois, niin uusia tulee koko ajan. Lääkärissä ollaan käyty ja lääkettä saatu, mutta ei tuo näytä hellittävän :(

Onko kenelläkään kokemuksia pitkäaikaisesta nokkosihottumasta ja jos on, niin kuinka kauan kesti? Kannattaisiko mennä jonnekin yksityiselle? Erikoislääkärille? Ja mikä se erikoislääkäri vois olla?

Netistä kun katsoin, niin ei tunnut olevan mitenkään tarkkaa tietoa oikein mistään. Lääkärikin oli vähän epämääräinen eli eikö tuosta tiedetä oikein kunnolla mitään :(.

Mulla oli joskus noin 10-vuotiaana koko kesän kestänyt akuutti nokkosihottuma. Ihan kamalaa aikaa. JOtenkin meni sitten syksymmällä ohi, saattoi tosin tulla kohtaus, jossa vaikka kieli turposi. Joku lääkitys mulla oli mutta en muista enää.

Tuon kesän jälkeen ei ole ollut vastaavaa. Jonkinlaista kosketusarkuutta joillekin aineille/materiaaleille on, ja ihoon voi tulla nokkosrokkopaukamia, jotka menevät puolessa tunnissa ohi.

Mun 5-v tytöllä oli heinäkuussa nokkosihottuma. Ensin sairasti vesirokon ja sitten päälle tuli paha nokkosihottuma. Mikään ei tahtonut auttaa ja kutina oli sietämätön. Kaverini on sairaanhoitaja ja hän kokeili laittaa läikille voidetta nimeltään Sibicort. Johan haihtui läntit pois eikä takasi tullut. Sibicortia saa apteekista ilman reseptiä. Se säilytetään jääkaapissa. Ihottumaa kesti reilu viikko ennen kuin kokeilimme Sibicortia. Välillä läntit helpotti ja taas tilanne paheni.

Nokkosihottuma on inhottava kun yleensä siihen ei löydetä selitystä. Ei mekään tiedetä mikä oikeasti ihottuman laukaisi, olisiko vesirokko ollut syypää johonkin yliherkkyyteen tai järvivesi missä käytiin uimassa tai ???

Kiitos vastauksista. Kyllä tuo nokkosihottumaa on. Sen totesi kaksikin lääkäriä eli oli kuulemma sen verran paha tapaus, että se meidän lääkäri sen vielä varmistutti toisella lääkärillä. Paha flunssa oli ensin ja lääkäri epäili, että se on laukaissut tuon nokkosihottuman. Tuntuu vaan hirveältä, kun ei voi lasta auttaa :(

Mä googlasin tuota Sibicort-voidetta ja sitä ei varmaan voi käyttää, kun tuo tytär on täynnä ihottumaa ja tuota voidetta ei saisi käyttää laajoille ihoalueille :( Tytär on nimittäin ihan päästä varpaisiin täynnä ihottumaa. Ei voi kävellä, kun käy kuulemma jalkapohjiin kipeästi eli sielläkin taitaa olla. Nyt alkaa vielä nousta kuumekin. Pitää vissiin koittaa saada aika yksityiselle ja jos ei sinne saa tälle päivälle, niin ei auta kuin yrittää terveyskeskukseen.