Nokkosihottuma...vai mitä ihmettä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pippamama

Aktiivinen jäsen
12.08.2008
2 312
0
36
Pojalle ilmestyi eilen rintaan jotakin ihottumaa. On samannäköistä kuin vauvarokossa. Mitähän se on?? Ei tunnu kutiavan tai mitään. Viikko sitten laitettu 1-vuotisneuvolassa rokote (pentavac?), mitään muuta aiheuttajaa en keksi tuolle.. Soitan huomenna terveyskeskukseen, ellei katoa tuo.. Ja juu, tiedän että on typerää kysyä täältä, mutta kysynpä silti :whistle:

Meillä tytölle tuli nokkosihottuma joka oli siis sellainen että tuli valkoisia rakkuloiden tapaisia läiskiä punertavalle iholle. Vein lääkäriin ja lääkäri totesi johtuvan nopeasta kuumeen noususta ja olevan nokkosihottumaa.

Mulla tytölle on nyt muutaman päivän ajan ilmestynyt naamaan ja rintaan yhtäkkiä punaisia läiskiä, jotka lähtee myös yhtäkkiä pois.. Välillä on kummassakin poskessa isot läiskät, sitten taas ei, myös rinnassa.. Mistähän tämä mahtaa johtua? Osaako kukaan sanoa? :o
Ja kainalon seudulla ja rinnassa on myös ihan pientä punaista näppyä, tai semmoisia pisteitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Cinderella88:
Mulla tytölle on nyt muutaman päivän ajan ilmestynyt naamaan ja rintaan yhtäkkiä punaisia läiskiä, jotka lähtee myös yhtäkkiä pois.. Välillä on kummassakin poskessa isot läiskät, sitten taas ei, myös rinnassa.. Mistähän tämä mahtaa johtua? Osaako kukaan sanoa? :o

Mun nuoremmalla tytöllä aiheuttaa siitepölyallergia punaisia läiskiä kasvoihin, kaulaan ja rintaan.

Muoks. ja ne siis just tolleen tulee ja menee. Poskissakin ne vaihtaa kohtaa päivän aikana.

Meidän 1v:lle nousi nokkosihottuma pari päivää kyseisen rokotteen jälkeen. Kannattaa soittaa neuvolaan, laittavat KTL:lle ilmoituksen rokotereaktiosta. Meidän muksulle pitää KTL:n ohjeen mukaan antaa seuraava rokote lääkärin valvonnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:

Mun nuoremmalla tytöllä aiheuttaa siitepölyallergia punaisia läiskiä kasvoihin, kaulaan ja rintaan.

Muoks. ja ne siis just tolleen tulee ja menee. Poskissakin ne vaihtaa kohtaa päivän aikana.

Juu sitä olen ajatellutkin mutta täytyihän se varmistaa.. :) Ja sellaista se kyllä on että tulee ja menee..

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:

Meillä kans tytölle joka kevät tule atooppista ihotumaa kaulaan rintaan ja selkään, ilmeisesti siitepölyallergiaa.

Yhteistyössä