Nokkosihottuma prkl!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nenja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nenja

Aktiivinen jäsen
25.08.2012
2 092
2
36
Mistä tää oikein johtuu!? Ikinä ennen ole ollut mitään ihottumia ja nyt yhtäkkiä koko ajan! :O

Pelottaa ihan sairaasti että on vesirokkoa, kun sitä en ole koskaan sitä sairastanut ja oon raskaana.. Sit mä täällä tutkailen jokaista paukamaa pelko perseessä :D

Kutittaa!

Se on tuollaista, nokkosrokko. Tulee ja menee. Joskus voi olla vuosikausiakin poissa ja sitten lehehtelee jatkuvasti. Kuiva iho ja kylma ilma ovat minulla aika huono yhdistelma...

Se on tuollaista, nokkosrokko. Tulee ja menee. Joskus voi olla vuosikausiakin poissa ja sitten lehehtelee jatkuvasti. Kuiva iho ja kylma ilma ovat minulla aika huono yhdistelma...

Urghh, yhtäkkiä nousee koko alavartaloon! Kestää muutaman tunnin ja katoaa.. Onneksi mies on siitä joskus kärsinyt ja tiesi kertoa mitä on.. hyvä etten lähtenyt sairaalaan jonkun allergisen reaktion vuoksi.. :D

[QUOTE="Ffff";27944244]Ok :) Mietin vain, ettet ole lääkkeelle herkistynyt.[/QUOTE]

Joo mä mietin kanssa onko mitään lääkeainetta tai ruokaa mitä oon syönyt mistä ois tullut, mut en mä ole mun mielestä mitään uutta voidettakaan kokeillut..

Raskaus tekee ihmeitä naisen keholle?

Joo mä mietin kanssa onko mitään lääkeainetta tai ruokaa mitä oon syönyt mistä ois tullut, mut en mä ole mun mielestä mitään uutta voidettakaan kokeillut..

Raskaus tekee ihmeitä naisen keholle?

Suurimmassa osassa tapauksia syytä ei ikinä löydetä. Voi johtua myös jostain viruksesta, mulle iski oksennustaudin jälkeen niin lääkäri epäili, että johtuu samasta viruksesta. Stressi voi kans olla yks syy.

Mulla kans ollu jo pari kuukautta, tosi v-mäinen. Ja ensimmäisestä vaivaan määrätystä lääkityksestä sain vielä sivuvaikutuksena nokkosrokkoa :D

Eikä :D

Miten nokkosrokko ja ihottuma eroaa toisistaan?

Mä kattelin kuvia, eikä mulla ole sellaista punaista ihoa mitä kuvissa vaan ihan vain ihonvärisiä paukamia, mutta tietenkin punoittaa kun raavin minkä kerkeen..

Eikä :D

Miten nokkosrokko ja ihottuma eroaa toisistaan?

Mä kattelin kuvia, eikä mulla ole sellaista punaista ihoa mitä kuvissa vaan ihan vain ihonvärisiä paukamia, mutta tietenkin punoittaa kun raavin minkä kerkeen..

Nokkosrokko ja nokkosihottuma on siis sama asia, eri nimitys vaan. Mullakin oli osa paukamista ihonvärisiä ja diagnoosi oli silti nokkosrokko ja kävin ihan ihotautilääkärillä kun tk-lääkäri epäili lutikoita ja mitään ei löytyny talosta. Mut jos kovin erilaiselta näyttää kuin kuvissa niin ehkä kannattaa käydä lääkärissä.

Olen raskaana ja kärsin raskausajan nokkosihottumasta. Se tarvitsee antihistamiinikuurin. Se on sikiölle vaaraton aine se antihistamiini.
Soita terveydenhoitajalle ja lääkärille niin saat reseptillä kuurin. Vaiva voi olla erittäin kivulias ilman hoitoja.
Otat vain antihistamiinin heti kun vaiva ilmenee ja ei sitä tarvitse joka päivä edes ottaa. Ihottuma rauhoittuu nopeasti ja tehokkaasti antihistamiinista.

Jos kaapissasi on Zyrtekkiä voit ottaa yhden sellaisen päivässä.

Olen raskaana ja kärsin raskausajan nokkosihottumasta. ...

Jos kaapissasi on Zyrtekkiä voit ottaa yhden sellaisen päivässä.

Kun tää on se kumma että nousee nopeasti, ei kutise NIIIN kamalasti (selviää vain rapsuttamalla) 30min-1h se katoaa. :O

En siis ole vielä kokenut tarpeelliseksi mennä lääkäriin tai minnekään kun tää nousee öisin vielä yleensä.. Ja ei mä en usko että meidän sängyssä on lutikoita ym, koska eilen olin olohuoneessa katsomassa elokuvaa kun alkoi kutittamaan. :/

Yhteistyössä