iPhone tuli valittua, nyt jos hankkisi älypuhelimen niin ottaisin jonkun android käyttiksellä varustetun, toki tuo windows phone kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta kokemus on osoittanut että ei kannata ikinä ostaa ensimmäistä mallia jotain uutta teknistä vempelettä (esim. digiboksit aikanaan.)
iphonesta ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa, en vain tykkää tästä akkujen kestosta näissä älypuhelimissa yleensä, joka päivä pitää ladata jos haluaa käyttää puhelinta juuri silloin kun sille tulee tarve.
toki iphone on pakkasaltis ja myös näyttö voi hajota jos ei käytä varovasti, niin se on ihan kaikkien kosketuspuhelimien kanssa, yksikään niistä ei kestä oikeasti pakkasta eikä niitä ole tarkoitettu käytettävän suomen pakkaskeleissä, jos ei mitään muuta käy niin akku simahtaa ihan hetkessä, kosteus on kaikkien puhelimien ongelma, ei vain älypuhelimien. itse olen käyttänyt tuota iphonea sen vajaa pari vuotta, ei ole särkynyt mikään missään välissä ja vain kerran puhelin meni hitaaksikun päivitin aikanaan uudenkäyttiksen, sekin korjautui kun apple koodasi uudemman version käyttiksestä. iphonen jälleenmyyntiarvo on suurempi kuin useimmissa muissa puhelimissa jos se mitään merkitsee ihmiselle. takuukäytännöt on olleet probleema kylläkin tuon kanssa, itse en tosin ole joutunut niiden kanssa tekemisiin mutta olen lukenut niistä.
nokian aiemmat älypuhelimet oli aivan täyttä huttua, liian vanhaa rautaa ympättynä uuteen softaan ja hitaus oli taattua esim n97 aikanaan. se mikä niissä oli parasta ja on, kuvan laatu ja ilmeisesti videotkin on parempi laatuisia olleet, kuulemma iphone 4 on parantunut huomattavasti näillä osa-alueilla.
mielenkiinnolla jään katselemaan millaista palautetta lumiasta tulee ihmisiltä kun tuote vähän vanhenee ja käyttäjämäärät lisääntyvät.
tällä hetkellä kumminkin jos pitäisi tosiaan hankkia niin samsung / htc osastolle menisin.