V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta kun Jumala on kaikkivoipa, miksei se estä edes esim. lapsille tapahtuvia pahoja asioita?? Eikös Jumalan pitäisi pystyä estämään Saatanan tekoset?
Jos pystyisi, niin asiahan olisi helppo. Saatana tuhottaisiin ja kaikki saisimme elää autuudessa. Mutta Saatanaa ei noin vain tuhota. Jokainen meistä voi itse valita joko autuuden tai Saatanan. Sinä voit tehdä valinnan omalla kohdallasi. Lapset eivät voi valita, mutta heillä on erityispaikkansa taivaassa.
Miksei lapset voi valita?? Ja miksei Saatanaa noin vain tuhota, kun Jumalahan on kaikkivoipa? Miksi se olisi niin huono asia jos ihmiset saisi nyt heti eikä joskus hamassa tulevaisuudessa elää niin ettei mitään pahaa tapahdu? Ja kaikki tämä paha mitä ihmisille tapahtuu on vain yhden omenan puraisun takia, ja kappas vaan siihenkin oli syyllinen nainen..
Miten 2 kk ikäinen lapsi valitsee Saatanan ja Jumalan välillä? Saatanaa ei tuhota, koska sen suhteen Jumala ei ole kaikkivoipa. Hän ei voi pakottaa ihmisiä uskomaan. Jokainen ihminen voi valita itse kumpaa seuraa. Ei olisi huono vaikka me kaikki saisimme nyt paratiisin, mutta niin ei tule vielä tapahtumaan. Sekin aika kyllä tulee, mutta se aika koittaa vain niille, jotka ovat autuuden valinneet. Kaikki tämä paha tapahtuu siksi, että me ihmiset annamme sen pahan tapahtua. Vaikka olisi mukava ymmärtää Jumalan suunnitelma ja esim. luonnonmullistukset, niin me kuolevaisina ihmisinä emme pysty koko maailmankaikkeutta yksin ymmärtämään. Luomiskertomuksen pointti ei ole Eeva tai hänen naiseutensa vaan se, että ihminen haluaa itse valita. Ja kuten näemme, osa ihmisistä tekee hyvin huonoja valintoja, Saatanan ohjaamana.
Eli 2 kk ikäiset vauvat, jos sattuvat kuolemaan, menevät helvettiin, koska eivät vielä tiedä Jumalasta ja Jeesuksesta ja eivät siten voi mitenkään uskoa että Jeesus kuoli meidän syntien tähden. Myös kaikki ne ihmiset ties missä viidakoissa asuvat, jotka eivät koskaan ole voineet Jumalasta tai Jeesuksesta kuulla (ja tuo jälkimmäinen on sitten ihan papin suusta kuultua). Jumala on sitten niin rakastava ja reilu.
Ei, vaan juuri päinvastoin. Lapset pääsevät taivaaseen, koska ovat luonnostaan viattomia eivätkä osaa tehdä vielä valintoja. Mä henkkoht uskon, että viidakon asukitkin pääsevät taivaaseen mikäli ovat eläneet elämänsä puhtaalla sydämellä. Koska tuomiopäivänä meidät kaikki kuitenkin tuomitaan tekojemme mukaan, niin uskovat kuin uskottomatkin.
Ei se ole tekojen mukaan! Niin minäkin luulin, mutta rippikoulussa pappi opetti, että ainut on että pitää uskoa että Jeesus kuoli meidän syntien tähden. Eli sarjamurhaajakin pääsee taivaaseen jos on uskovainen, paljon hyvää elämänsä aikana tekevä ateisti menee helvettiin.
Kuten sanottua, mä uskon henk koht puhtaaseen sydämeen. Pointti on, että tuomiopäivänä meidät kaikki tuomitaan eikä siellä paina pelkästään se, oletko joskus pyytänyt Jumalalta armahdusta vai etkö. Ihminen, jolla on Jeesus sydämessään, ei voi esim. tappaa toisia. Jos kyse olisi vain ja ainoastaan Jeesuksen kuolemisesta meidän syntien vuoksi, niin miksi meillä on kokonainen kirja täynnä ohjeita miten tulee elää?
Noin pappi rippikoulussa sanoi. Kysyi miten pääsee taivaaseen, kun yksi poika vastasi että siten pääsee että elää kunnioittaen toisia ihmisiä, yrittää tehdä oikein muita kohtaan jne, pappi sanoi että väärin, ei tarvitse mitään muuta kuin uskoa että Jeesus kuoli meidän syntien tähden.. Mutta se oli vielä sitten toinen pappi joka sanoi sen, että ihmiset jotka ei ole koskaan kuulleet Jumalasta, joutuu helvettiin. Minusta tuo sinun ajattelutapa kuulostaa kyllä paljon järkevämmältä.