nokia missio. uskovaiset vauhdissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ccc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Olen ollut aina tosi kyyninen, mutta olen päättänyt, etten ole enää, enkä halua ikinä palata sellaiseen arvosteluun ja epäuskoisuuteen ja pelkoon, missä elin.

Tämä onnistunee lopettamalla kaikenlaisen kyseenalaistamisen.. jos ei välitä siitä onko ihmeet todellisia vai ei, vaan on vain iloinen muiden puolesta niin kauan kun ovat onnellisia?

Mun puolesta uskovaiset saa uskoa mitä vaan niin kauan kun se ei haittaa heidän tai muiden elämää.. tuo nokia missio näyttää siltä että voisi olla haitallinen, lähinnä muille uskovaisille.

haha! Sä siis päätät, mikä on muille haitallista ja olet niin hyvä ihminen, että välität siitä, jos jokin on haitallista? Et silti välitä muille haitallisista asioista noin pienemmässä mittakaavassa tai käännät asiat sinulle edullisiksi? :D Tiiät ihan tasan tarkkaan mistä puhutaan.

eipä ole vaikea arvata ketä on hurahtanut nokia missioon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Mites jumala antoi haitin jutun tapahtua? vaikka Uskonnoista kristinusko on yleisin, katolisia on 80 %. kumma jumala kun rankaisee lapsiaan!

Se antaa Haitin jutun tapahtua mutta ihmeparantelee "parempia" länsimaalaisia joilla ei edes ole niin kova hätä..

No ei. Jumala parantaa, ketä kokee tarpeelliseksi parantaa. Uskovaisetkin kuolee ja sairastuu. Mannerlaatat liikkuu. Tulee tulvia. Jumalalla on silti kaikki hallinnassa, vaikka ihmisten mielestä ei aina asiat mene, kuten pitäisi. Jumala tietää paremmin.

Mä voin vaikka huomena jäädä auton alle. Jumalalla on asiat hallinnassa ja kaikki tapahtuu oikeaan aikaan.

Jos nykyinen maailmanmeno on sitä, että Jumalalla on asiat hallinnassa, niin ainakin se on melkoinen sadisti. Kukaan ihminen ei antaisi noin paljon pahaa tapahtua jos sen pystysi estämään, mutta Jumala tykkää katsoa kun viattomat lapset yms. kärsii.

Kannattais varmaan sitten olla liittämättä Jumalaa millään tavalla Haitin tapahtumiin, jos sinun mielestäsi ei Jumalaa ole, mutta on tosiaan niin että kyllä tÄmaäkin tapahtuma Jumalan tiedossa oli, näin uskon

Jos nykyinen maailmanmeno on sitä, että Jumalalla on asiat hallinnassa, niin ainakin se on melkoinen sadisti. Kukaan ihminen ei antaisi noin paljon pahaa tapahtua jos sen pystysi estämään, mutta Jumala tykkää katsoa kun viattomat lapset yms. kärsii.

Tämä maailma on luonnonlakien alainen. Se on se järjestys, mikä on luotu. Jos mannermaatat liikkuvat, niin kyllä siinä rätisee, se on selvä. Jos joku tulee ja puukottaa mua, luultavasti kuolen. Ja jos kuolen, se on ihan oikea aika sille.

En ymmärrä tuollaista mesoomista. Onneksi ev.lut. seurakunnissa ei ole tuollaista. Jos minun pitäisi johonkin "hihhuliliikkeeseen" liittyä niin se olisi kyllä körttiläisyys.

voi jeesus... Kuinka joku voidaan aivopestä noin totaalisesti??? Vois olla kuitenkin parempi käyttää sitä pohjallista, että säästyis myöhemmin selkä ja jalka vaivoilta... Ei voi ymmärtää tuota tyhmyyden määrää...

Tämä maailma on luonnonlakien alainen. Se on se järjestys, mikä on luotu. Jos mannermaatat liikkuvat, niin kyllä siinä rätisee, se on selvä. Jos joku tulee ja puukottaa mua, luultavasti kuolen. Ja jos kuolen, se on ihan oikea aika sille.

Pahan tapahtumisen selität luonnonlaeilla, mutta sitten jos jotain hyvää tapahtuu niin se onkin Jumala.. Eikö Jumala voisi esim. estää sen että joku tulisi sinua puukottamaan, tai että vaikka joku päiväkoti sortuu maanjäristyksessä? Ei auta silloin kun apua todella tarvittaisiin, mutta jos jollain kenkä hiertää jalkaa niin kyllä silloin "kutistaa" jalan.

Länsimaalaisia Ateisteja syytetään monta kertaa "nojatuoli ateismista"
On helppo olla ateisti kun ei tarvitse huolehtia mistään.

Itse sanoisin että länsimaalaiset teistit omaavat nuo tunnusmerkit.

Sirkan ajatusmaailmaa ja hänen vastausta pitäisin juuri tuollaisena "nojatuoli vastauksena".
Monien uskovaisten tavoin et onnistu ottamaan pahuutta maailmassa _vakavasti_ vaan piiloudut epämääräisen jumalakuvan taakse sanoen että "niin tapahtuu kuin on tarkoitus".

Sinun, niin kuin muidenkin uskovaisten, on otettava pahuus _VAKAVASTI_.
Se on helppo jaella vastauksia ihmisille siitä että miksi tapahtuu pahoja asioita maailmassa, se on helppo rationalisoida pikkunäppärästi että miksi joku menettää lapsensa tai miksi afrikkalainen äiti kantaa kuollutta mätänevää lasta sylissänsä koska ei kykene päästämään irti....

"Niin tapahtuu kuin on tarkoitus..."

Mitä pidempään ihminen katsoo tätä alla olevaa kuvaa niin sen selkeämmin käy selville miksi kukaan ateisti ei voi hyväksyä tuollaista naiivia uskonnollista maailmankuvaa (Onneksi kaikki uskovaiset eivät ajattele niin)

nazikiller-womanchild.gif

Mites jumala antoi haitin jutun tapahtua? vaikka Uskonnoista kristinusko on yleisin, katolisia on 80 %. kumma jumala kun rankaisee lapsiaan!

Se antaa Haitin jutun tapahtua mutta ihmeparantelee "parempia" länsimaalaisia joilla ei edes ole niin kova hätä..

No ei. Jumala parantaa, ketä kokee tarpeelliseksi parantaa. Uskovaisetkin kuolee ja sairastuu. Mannerlaatat liikkuu. Tulee tulvia. Jumalalla on silti kaikki hallinnassa, vaikka ihmisten mielestä ei aina asiat mene, kuten pitäisi. Jumala tietää paremmin.

Mä voin vaikka huomena jäädä auton alle. Jumalalla on asiat hallinnassa ja kaikki tapahtuu oikeaan aikaan.

Tuo on kyllä ihan puppua, tiedättekö väärät profeetat ja eksyttäjät toimivat kokoajan , sitten tämä itse saatana, sitä vois enemmän syyttää viattomien kärsimyksistä.Jumala tietää mutta moniko sen uskoo? Ja jos ei usko niin vaikeaahan se on käsittää, kun epäusko valtaa välillä uskovaisenkin, onneksi vain hetkeksi , luottamus Jumalaan vie kuitenkin voiton.

Tuo on kyllä ihan puppua, tiedättekö väärät profeetat ja eksyttäjät toimivat kokoajan , sitten tämä itse saatana, sitä vois enemmän syyttää viattomien kärsimyksistä.Jumala tietää mutta moniko sen uskoo? Ja jos ei usko niin vaikeaahan se on käsittää, kun epäusko valtaa välillä uskovaisenkin, onneksi vain hetkeksi , luottamus Jumalaan vie kuitenkin voiton.

Mutta kun Jumala on kaikkivoipa, miksei se estä edes esim. lapsille tapahtuvia pahoja asioita?? Eikös Jumalan pitäisi pystyä estämään Saatanan tekoset?

Paha on lähtöisin saatanasta, ja jos kaikki olis ja eläis Jumalan tahdon mukaan se kukistuis , mutta minkäs teet kun 2000 vuotta ainakin on laitettu kapuloita rattaisiin ja annettu saatanalle yhä enemmän voimaa ja valtaa ja se on ihmisen oma valinta! Lisäksi uskon että täysin viattomat ihmiset pääsevät ikuiseen elämään jossa kivut ja säryt on poissa, tää maallinen vaellus on lyhyt mutta erittäin tärkeä matka.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Mun puolesta uskovaiset saa uskoa mitä vaan niin kauan kun se ei haittaa heidän tai muiden elämää.. tuo nokia missio näyttää siltä että voisi olla haitallinen, lähinnä muille uskovaisille.

haha! Sä siis päätät, mikä on muille haitallista ja olet niin hyvä ihminen, että välität siitä, jos jokin on haitallista? Et silti välitä muille haitallisista asioista noin pienemmässä mittakaavassa tai käännät asiat sinulle edullisiksi? :D Tiiät ihan tasan tarkkaan mistä puhutaan.

Mietin vain miksi tuo esitys näytti epämiellyttävältä, vaikka siitä ei pitäisi olla haittaa niin kauan kun ihmeisiin uskovat edelleen luottavat lääketieteeseen, eikä muut uskovaiset koe että heidän henk.koht. usko kärsii imagotappiota.

Välitän kyllä jos kanssaihmiset tekee tyhmyyksiä, riippumatta siitä tekevätkö sen uskon varjolla vai ei.. viimeistään silloin jos minun elämään kajotaan :xmas:

Mutta kun Jumala on kaikkivoipa, miksei se estä edes esim. lapsille tapahtuvia pahoja asioita?? Eikös Jumalan pitäisi pystyä estämään Saatanan tekoset?

Jos pystyisi, niin asiahan olisi helppo. Saatana tuhottaisiin ja kaikki saisimme elää autuudessa. Mutta Saatanaa ei noin vain tuhota. Jokainen meistä voi itse valita joko autuuden tai Saatanan. Sinä voit tehdä valinnan omalla kohdallasi. Lapset eivät voi valita, mutta heillä on erityispaikkansa taivaassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Jos pystyisi, niin asiahan olisi helppo. Saatana tuhottaisiin ja kaikki saisimme elää autuudessa. Mutta Saatanaa ei noin vain tuhota. Jokainen meistä voi itse valita joko autuuden tai Saatanan. Sinä voit tehdä valinnan omalla kohdallasi. Lapset eivät voi valita, mutta heillä on erityispaikkansa taivaassa.

Miksei lapset voi valita?? Ja miksei Saatanaa noin vain tuhota, kun Jumalahan on kaikkivoipa? Miksi se olisi niin huono asia jos ihmiset saisi nyt heti eikä joskus hamassa tulevaisuudessa elää niin ettei mitään pahaa tapahdu? Ja kaikki tämä paha mitä ihmisille tapahtuu on vain yhden omenan puraisun takia, ja kappas vaan siihenkin oli syyllinen nainen..

Suosittelen kaikkia lukemaan kirjan Shack, kirjoittanut William P. Young. Englanninkielinen kirja, paljon asiaa Jumalan rakkaudesta ja ihmisen mieltä askarruttavista asioista joita on tässäkin keskustelussa esiintynyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Miksei lapset voi valita?? Ja miksei Saatanaa noin vain tuhota, kun Jumalahan on kaikkivoipa? Miksi se olisi niin huono asia jos ihmiset saisi nyt heti eikä joskus hamassa tulevaisuudessa elää niin ettei mitään pahaa tapahdu? Ja kaikki tämä paha mitä ihmisille tapahtuu on vain yhden omenan puraisun takia, ja kappas vaan siihenkin oli syyllinen nainen..

Miten 2 kk ikäinen lapsi valitsee Saatanan ja Jumalan välillä? Saatanaa ei tuhota, koska sen suhteen Jumala ei ole kaikkivoipa. Hän ei voi pakottaa ihmisiä uskomaan. Jokainen ihminen voi valita itse kumpaa seuraa. Ei olisi huono vaikka me kaikki saisimme nyt paratiisin, mutta niin ei tule vielä tapahtumaan. Sekin aika kyllä tulee, mutta se aika koittaa vain niille, jotka ovat autuuden valinneet. Kaikki tämä paha tapahtuu siksi, että me ihmiset annamme sen pahan tapahtua. Vaikka olisi mukava ymmärtää Jumalan suunnitelma ja esim. luonnonmullistukset, niin me kuolevaisina ihmisinä emme pysty koko maailmankaikkeutta yksin ymmärtämään. Luomiskertomuksen pointti ei ole Eeva tai hänen naiseutensa vaan se, että ihminen haluaa itse valita. Ja kuten näemme, osa ihmisistä tekee hyvin huonoja valintoja, Saatanan ohjaamana.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Ei näy,mutta Nokia Mission ohjelmat eivät ole mielestäni hihhulointia.Ihmeparantumisia tapahtuu.Meidänkin perheessä on koettu =) Minusta on erittäin ikävää,että uskovia nimitellään hihhuleiksi.

Hei! kertoisitko siitä parantumisesta?

Esikoisemme sairastui vauvana herpes virukseen, virus tuhosi jo keuhkoja.Lääkärit käskivät varautua lapsen menehtymiseen.Sisareni oli äitini kanssa kokouksessa ja eräs uskova nainen kysyi sisareltani, että miten meidän vauva voi.Sisko kertoi ikävät uutiset.Nainen laittoi kätensä sisareni pään päälle, rukoili ja sanoi, että tämä vauva paranee täysin.
Siskoni kertoi asiasta minulle, en aluksi uskonut, mutta kun seuraavan kerran soitin sairaalaan( en voinut olla siellä yhtäjaksoisesti ) niin lääkäri sanoi, että käänne parempaan on tapahtunut.Poika on nyt terve 18 vuotias =)

Itse olen parantunut rukousliinan avulla erittäin hankalasta keuhkoja vaivaavasta tulehduksesta.Liina oli tarkoitettu isälleni, mutta minä lainasin sitä, laitoin rintakehän päälle ja rukoilin( olin tuolloin lapsi ) omalla tavallani.Sen jälkeen ei ole tulehdukset keuhkoja rasittaneet joka vuosi.Muutama keuhkoputkentulehdus on sen jälkeen ollut ja yksi keuhkokuume.
Sairastaessani olin tosi huonossa kunnossa...ei saanut hengästyä yhtään tai päädyin aina oksentamaan ja henki kulki huonosti.

Yritin kirjoittaa nämä lyhyesti.

Mahtavaa!!
Jumala paransi mun vuosia kestäneen masennukseni Nokia Missionin tilaisuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Mahtavaa!!

Kannattaa lukea koko ketju läpi...

ihan tosi ?!

Kyllä :flower:

Käydään läpi ne luonnolliset selitykset ennen kuin haetaan yliluonnollisia, jookosta ?

Mahtavaa!!

Kannattaa lukea koko ketju läpi...

ihan tosi ?!

Kyllä :flower:

Käydään läpi ne luonnolliset selitykset ennen kuin haetaan yliluonnollisia, jookosta ?

Sulla on kuule Jaska pitkä matka edessä jos meinaat että jokaiseen yliluonnolliseen ihmeparastumiseen olisi muka ihmisjärjen käsittävä selitys ja varsinkin sellainen selitys joka sulle kelpaisi.
Mulle riittää se tietoisuus että Jumala ON ja Hän tekee ihmeitä koska mä USKON.

Ei näy,mutta Nokia Mission ohjelmat eivät ole mielestäni hihhulointia.Ihmeparantumisia tapahtuu.Meidänkin perheessä on koettu =) Minusta on erittäin ikävää,että uskovia nimitellään hihhuleiksi.

Hei! kertoisitko siitä parantumisesta?

Esikoisemme sairastui vauvana herpes virukseen, virus tuhosi jo keuhkoja.Lääkärit käskivät varautua lapsen menehtymiseen.Sisareni oli äitini kanssa kokouksessa ja eräs uskova nainen kysyi sisareltani, että miten meidän vauva voi.Sisko kertoi ikävät uutiset.Nainen laittoi kätensä sisareni pään päälle, rukoili ja sanoi, että tämä vauva paranee täysin.
Siskoni kertoi asiasta minulle, en aluksi uskonut, mutta kun seuraavan kerran soitin sairaalaan( en voinut olla siellä yhtäjaksoisesti ) niin lääkäri sanoi, että käänne parempaan on tapahtunut.Poika on nyt terve 18 vuotias =)

Itse olen parantunut rukousliinan avulla erittäin hankalasta keuhkoja vaivaavasta tulehduksesta.Liina oli tarkoitettu isälleni, mutta minä lainasin sitä, laitoin rintakehän päälle ja rukoilin( olin tuolloin lapsi ) omalla tavallani.Sen jälkeen ei ole tulehdukset keuhkoja rasittaneet joka vuosi.Muutama keuhkoputkentulehdus on sen jälkeen ollut ja yksi keuhkokuume.
Sairastaessani olin tosi huonossa kunnossa...ei saanut hengästyä yhtään tai päädyin aina oksentamaan ja henki kulki huonosti.

Yritin kirjoittaa nämä lyhyesti.

Mahtavaa!!

Ja minut Jumala paransi vuosia kestäneestä masennuksesta, itsetuhoisuudesta ja päihderiippuvuudesta yhdessä illassa. Ei kylläkään minkään seurakunnan tilaisuudessa vaan ihan yksityisessä rukouksessa ystävän luona. :)

Yhteistyössä