Nokia Lumian (800) puhelimen akun kestosta kysymys. Keneltä löytyy kyseinen kapula?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Siis onko siinä todellakin aivan surkea akku ja voiko sen kestoa jotenkin parantaa? Meillä on esikoisella tuo puhelin ja akku jatkuvasti loppu. Lataa sen joka ainoa yö ja mukamas ei käytä paljoa. Vaan annas kun koitat päivemmällä soittaa, niin akku on loppu.

Poika jää joka päivä koulun jälkeen kavereilleen, josta sitten minä tai mies häntä haetaan. Puhelinta siis ihan oikeasti tarvittaisiin ihan siihen soittamiseen...

No mulla on lumia ja vähällä käytöllä akku kestää mulla ainakin 2,5 vuorokautta. Oletteko katsoneet onko siellä esim. taustatehtävissä ohjelmia jotka kuluttaa akkua.

Mullakin tuo puhelin ja olin paiskata seinään koko turhakkeen, kun akku kesti max 8 tuntia latauksesta, vaikka kirkkauden sääti pienemmälle, wlan yhteyden otti pois päältä, eikä puhelimella surffaillut, puhunut tai viestitellyt yhtään. Jos puhelu tuli tai tekstiviesteihin vastasi, akku ei siis kestänyt tuota 8 tuntiakaan... Ohjelmisto päivitys tuli tässä hiljattain saataville ja kyllä on akun kesto parantunut, nyt ei iske paniikki, jos laturi unohtuu työpäivän ajaksi kotiin :) Tosin kotona oppinut nyt pitämään puhelimen jatkuvasti latauksessa... Se siitä "kännykästä", lankapuhelinta muistuttaa :)

[QUOTE="mama";26138479]Mullakin tuo puhelin ja olin paiskata seinään koko turhakkeen, kun akku kesti max 8 tuntia latauksesta, vaikka kirkkauden sääti pienemmälle, wlan yhteyden otti pois päältä, eikä puhelimella surffaillut, puhunut tai viestitellyt yhtään. Jos puhelu tuli tai tekstiviesteihin vastasi, akku ei siis kestänyt tuota 8 tuntiakaan... Ohjelmisto päivitys tuli tässä hiljattain saataville ja kyllä on akun kesto parantunut, nyt ei iske paniikki, jos laturi unohtuu työpäivän ajaksi kotiin :) Tosin kotona oppinut nyt pitämään puhelimen jatkuvasti latauksessa... Se siitä "kännykästä", lankapuhelinta muistuttaa :)[/QUOTE]

Uskomattoman huono akku kyllä. Miehellä on Nokia E7 ja mulla joku ikivanha iPhone, eikä kummankaan kanssa ole ongelmia akun kanssa. Toki niitäkin joutuu lataamaan, mutta kestää ne sentään aamusta iltaan ihan normaalisti.

Katso ohjeesta vinkkejä akun keston parantamiseen. Aluksi söi akkua ihan hirveästi, mutta kun muutamia juttuja muutti, kestää akku useamman päivän. Ja käytän kännyä aika paljon sekä puhumiseen, että netteilyyn.

Kannatta investoida ulkoiseen laturiin, siis sellaiseen kännykän kokoiseen, jolla voi ladata puhelimeen lisää virtaa päivän aikana, jos puhelimella on paljon käyttöä. Tyttärellä on sellainen ja hyvin toimii. :)

Tässä puhelimessa vielä huono juttu se, että itsenäisesti ei pääse kovin montaa asiaa säätämään samalla tavalla kuin esim iphone-puhelimissa, itseasiassa todella niukasti pääsee vaikuttamaan sitä kautta akun kestoon. Toki joitakin pieniä säätöjä voi tehdä. Mutta tuo ohjelmistopäivitys pidensi kyllä akun kestoa, joten se kannattaa asentaa!

Yhteistyössä