Noista varuskuntien lakkauttamisista

  • Viestiketjun aloittaja miettii hän
  • Ensimmäinen viesti
miettii hän
Itse mietin, että eihän niillä voi olla mitän merkitystä nykyään. USA:n Kemialliset ja biologiset aseet, USA:n täsmäaseet, USA:n ydinpommit, joita se ei epäröi käyttää. Siis eihän suomen varuskunnat nyt merkitse mitään, suojatyöpaikkoja hemmotelluillee penikoille.

Miehelle kun mainitsin, oli eri mieltä. Että kyllä niitä tarvitaan. Hän on älykäs joten ehkä hän on oikeassa.

Mitä mieltä sinä olet?
 
Meinasitko että USA tänne olisi ainoana hyökkäämässä? Maailma muuttuu koko ajan eikä tulevaisuudesta tiedä, ilman puolustutskykyä Suomi on melko heikoilla.

Totta on se, että taistelukenttä on muuttunut suuresti perinteisestä jalkaväkimeiningistä teknologian kehittyessä eikä mun mielestä siksi tarvitse suurta reserviä ylläpitää ja kouluttaa. Mutta sen porukan, joka jää jäljelle pitäisi olla osaavaa, motivoitunutta ja halukasta tekemään sitä hommaa. Palkka-armeija olisi hyvä vaihtoehto tässä mielessä.

Eikä pidä unohtaa PV:n antamaa virka-apuakaan, joka heikentää nyt lakkautettavien varuskunta-alueiden väestön turvallisuutta ja avunsaantia.
 
"vieras"
Mikä on USA:n intressi hyökätä Suomeen. Ja onhan tuossa rajan takana ydinaseita oikein kasapäin rakkaalla ystävällämme Venäjällä. Mutta kasarmirakennus ei estä hyökkäystä tulee se sitten mistä suunnasta tahansa.
 
Totta on se, että taistelukenttä on muuttunut suuresti perinteisestä jalkaväkimeiningistä teknologian kehittyessä eikä mun mielestä siksi tarvitse suurta reserviä ylläpitää ja kouluttaa. Mutta sen porukan, joka jää jäljelle pitäisi olla osaavaa, motivoitunutta ja halukasta tekemään sitä hommaa. Palkka-armeija olisi hyvä vaihtoehto tässä mielessä.
Mielestäni tätä teknologisen kehityksen aiheuttamia muutoksia sodankäyntiin on tietyin osin liioiteltu. Ei sodankäynnin tai puolustamisen strategia / idea ole merkittävästi II maailmansodasta muuttunut. Edelleenkin jälkäväki merkittävässä osassa ja rajat pitää pystyä sumputtamaan, niin kuin strategisesti ensisijaista. Ilmavoimien ja puolustuksen merkitys noussut ja ilmapuolustukseen Suomen pitääkin tulevaisuudessa panostaa.
 

Yhteistyössä