Noista rattaista tuli mieleen...

Täällä kaksplussan palstoilla näkee usein ku kesellään että kummat on paremmat Emmaljungan Softyt vai Brion Ponyt...

Mä ostinkin sit ihan kotimaiset Ora Mallat
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/matkarattaat/ora_rattaat.html

Tuli toi kuomu samaan hintaan!

Et mä vastaan: Orat on parhaat..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2005 klo 17:44 vieras kirjoitti:
Kivan ja kätevän näköiset rattaat, mutta meneekö noissa selkänoja alas asti eli nukkuma-asentoon? Entä noissa muissa rattaissa, jotka mainitsit?
Selkänoja menee vain lepoasentoon, eli ei lähellekkään makuuasentoon.
Muut mainitsemani on ihan saman tyyliset.

ei mene selkänoja makuuasentoon käsittääkseni missään avorattaissa. ei ponyissä eikä softeissakaan.

meillä omn molemmat nuo ponyt ja softyt ja kummassakaan ei valittamista. yhtä hyvät.

hauska tuo maininta että pphden kestosuosikki.. en ole ennen oran noita nähnytkäänn.. vai tarkoittiko lause ihan vaan tuota avoratas mallia jok on tosi kätevä.

kesähuumaa
ostettiin chico graco matkarattaat,niissä menee selkänoja
makuuasentoon ja on muutenkin 5 eri asentoa.
kuomu on hyvä päällä,jalkasuoja kuuluu samaan rahaan,
menee ihan kasaan pieneen tilaan ja on jämäkät
eikä huteat kuten monet nuo halvemmat mallit.

yksi vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 13:07 kesähuumaa kirjoitti:
ostettiin chico graco matkarattaat,niissä menee selkänoja
makuuasentoon ja on muutenkin 5 eri asentoa.
kuomu on hyvä päällä,jalkasuoja kuuluu samaan rahaan,
menee ihan kasaan pieneen tilaan ja on jämäkät
eikä huteat kuten monet nuo halvemmat mallit.
en tiedä mitä tarkoitat halvimmilla rattailla? =)

nyt onkin kyse avorattaista ei matkarattaista.

matkarattaan ja avorattaan ero on että avorattaat ovat huimasti kevyemmät, jolloin ne jaksaa kasattuna kantaa vaikka olkapäällä. ja paketin levein kohta on renkaat. eli paktissa avot ovat muualta kohdin kapeammat mutta renkaiden leveys on sama kuin paketin levein kohta.

avorattaissa on myöskin vain isot yksösrenkaat edessä kun useimmissa matkarattaissa on kääntyvät tuplarenkaat, ja eroa niissä on talvella se että isot yksösrenkaat kulkevat huimasti kevyemmin jopa nilkan korkuisessa hangessa.

avorattaissa lapsi myös istuu matalammalla kuin matkiksissa. etu se että isompi lapsi pääsee itse kiipeämään kyytiin ja pois, eli äidin selkä ei rasitu nostelusta.

avorattaiden mekanismi on mahdollisimman pelkistetty jolloin siinä ei ole oikein mitään osia jotka menevät rikki. esimm meillä on yhdet vanhat emmaljungan avot joissa olen aikanaan itse matkustanut! olen 30v. kankaat ovat toki8 jo loppu kun ovat oleet kokoajan jollain käytössä, eli ne on uusittu kokonaan. mutta runko toimii vielä.

avorattaiden runko on täyttä metallia kun matkiksissa on usein alumiinia yms kevyempää. matkiksissa rungossa on useamnpia osia kun taas matkarattaiden runko on tosiaan aivan pelkistetty. ja ollut likimain sama ainakin viimeiset 30 vuotta.

avoissa voi kuljettaa laste usein paljon kauemmin kuin matkiksissa koska istumatila on isompi ja painorajat isommat.

muitakin eroja on. en jaksa luetella.

eli avorattaita käyttävät paljon perhepäivähoitajat kjoska ne ovat niin suuressa käytössä ja kestävimmät.
eli ei matkiksissa ole vikaa, sitä en tarkoita.

eli matkiksia ja avoja ei siinä mielessä oikein voi edes verrata. molemmissa on eri tilanteissa omat hyötynsä, ja norm kotikäytössä molemmat kestävät useammankin lapsen =) =) =) =) =) =) =) =) ei niissä matkiksissa siis vikaa ole sitä en tarkoita. vaan lähinnä että näitä ratasmalleja ei oikein voi verrata

yksi vaan
ja vielä piti. esim emmaljungansofteja ja brion ponyjä tukevampia rattaita ei ole. mitkään matkikset eivät pärjää käytössä noille. teräsrunko on niin vahva ja pelkistetty ettei se vuosienkaan käytössä nitise eikä natise eikä ole mitenkään hutera. ehkä ulkonäkö pettää?

3 tytön äiti
meillä käytössä emma sportit ihan hyvät ja tukevat rattaat avomallia joissa myös kuomu jonka saa irti. Lisäksi nuo rattaa menevät makuuasentoon. Niissä on myös ihanan isot ilmakumirenkaat.

Nuo Mallathan on näppärät. Olen ajatellut vaihtaa tavalliset rattaat noihin kevyempiin. Lapsi on kohta 2 v eikä nuku enää rattaissa. Ne on muutenkin hankala kasata autoon ja olen ajatellut Poneja, mutta voisin päätyä Malloihin. Luulin että Ora meni konkkaan?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 22:26 3 tytön äiti kirjoitti:
meillä käytössä emma sportit ihan hyvät ja tukevat rattaat avomallia joissa myös kuomu jonka saa irti. Lisäksi nuo rattaa menevät makuuasentoon. Niissä on myös ihanan isot ilmakumirenkaat.
Näähän kiinnostais muakin! Mistä ostit? En löytänyt vauvatalo johannan enkä lastentarvikkeen sivuilta näitä...

Estu82
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kenenkään mieltä tahallani pahoittaen, että minkälaiset vaunut teillä sitten on, koska rattaat hankitte? Itse oon ihan ajatellut pärjääväni näillä yhdistelmävaunuilla,jotka olen erittäin hyväksi todennut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 20:17 Estu82 kirjoitti:
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kenenkään mieltä tahallani pahoittaen, että minkälaiset vaunut teillä sitten on, koska rattaat hankitte? Itse oon ihan ajatellut pärjääväni näillä yhdistelmävaunuilla,jotka olen erittäin hyväksi todennut.
Ihan yhdistelmävaunujen rattaat on käytössä. Liikumme paljon autolla ja ne ovat hankala kasata. Muutenkin lapsi on jo 2 v eikä nuku rattaissa enää eli voisi ostaa Oran Malla tai Brion Pony tyyliset perusrattaat, jotka on kevyet, kuomua ei tarvi ja ei tarvi selkänoja mennä makuuasentoon. Ovat paremmat kuin tavalliset matkarattaat joissa on pienet pyörät. Siksi olen harkkinnut että myyn yhdistelmät ja ostan perusrattaat.

3 tytön äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 12:56 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 22:26 3 tytön äiti kirjoitti:
Näähän kiinnostais muakin! Mistä ostit? En löytänyt vauvatalo johannan enkä lastentarvikkeen sivuilta näitä...
ostin ne huutonetin kautta vähän käytettyinä joten en ole varma mistä ne on ostanut edellinen käyttäjä mutta olen ollut niihin todella tyytyväinen.

DIESELmom harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 20:17 Estu82 kirjoitti:
kyllä varmasti yhditelmilläkin pärjää. mutta moni alkaa kaivat pieniä näppäriä ja kevyitä rattaita. tuola oli äskön pitkä lista noiden avorattaiden eduista.

esim meillä on kyllä kätevät matkarattaatkin mutta noita avokkeja tulee paljon enenpi käytettyä kun niihin lapsi kiipeää itse. ne ovat tod4ella kevyet työntää ja kun kuljen joskus linja autossa niin ne saa näppärästi ihan kasaan ja tosiaan olkapäälle? eli niissä on yhditetty tukevien rattaiden ja niiden onnettomien sateenvarjorattaiden hyvät puolet.

nuo esim mahtuvat henkilöauton jalkatilaan pystyyn ja tavaratila autosta jöää muille tavaroille esim reissunpäällä.

Yhteistyössä