Noista raskauskiloista

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko kellään tippunut esim imetyksen myötä paino alemmas kuin mitä oli ennen raskautta? Mietin tässä vaan, kun itselläni paino ennen raskautta oli jo hieman ylipainon puolella, että olisikohan mitenkään mahdollista hyödyntää imetystä että saisi painoa vielä alemmas? En tietenkään aio ruveta millekkään älyttömälle dieetille, mutta kuinka paljon normaali liikunta ja ruokavalio auttaa tuossa, "hyödyntäen" imetystä?

Kyllä luulen niin, että onnistuu. Minulla on sellainen tilanne, että tässä raskaudessa kiloja ei yksinkertaisesti tule. Olin dieetillä ennen raskautta ja nyt rv 32 olen aika tiukalla ruokavaliolla, koska sokereissa oli häikkää, painoni ei nouse ja diabeteshoitaja sekä lääkäri ennustelivat minun elimistöni jatkavan laihtumista vielä synnytyksen jälkeenkin jos vain jaksan pitää tämän ruokavalion. =)

ap
Kiitoksia! Täytyy nyt tosissaan yrittää olla syömättä liikaa herkkuja. Aiemman kanssa kävi myös niin ettei paino päässyt tippumaan kun mässäilin kaikki illat :( Mutta jospa nyt sais pidettyä.

Esikoisen aikaan paino tippui, koska allergiaepälyjen takia oma ruokavalio oli välillä aivan liiankin tiukka.
Mut noilta muilta ei oo kyllä kilot tippunu, enemminkin päinvastoin...on ehkä liikaa tullu luotettua imetyksen laihduttavaan voimaan ja syötyä aika huolettomasti :ashamed:

Kyllä
Mulla oli tuota aloituspainoa ihan kiitettävästi.Raskausaikana paino tippui -2kg ja imetys vei kuukaudessa -9kg !!! Imetyksen päätyttyä kilot hiipi takaisin :ashamed:

Esikoista ennen painoin 51kg, 7kk esikoisen jälkeen 47kg. Imetin 5kk ja sen jälkeenkin paino oli laskusuunnassa. Mitään en asian eteen tosin tehnyt, ei vaan jotenkin ollut muka aikaa syödä.

Tokan jälkeen painoin 55kg, eikä siitä ehtinyt oikein kiloakaan lähteä, kun olinkin alle vuoden kuluttua jo uudestaan raskaana.

Nyt kolmannen jälkeen (vauva 3kk) painan enemmän kuin esikoisen jälkeen, mutten niin paljon kuin toisen jälkeen. Nyt mennään varmaan jossain 53kg tienoilla. Edelleenkään en asialle mitään tee, kilomääristä voi kai päätellä etten mikään valtava ihminen ole ollut isoimmillanikaan.

Nyt varmaan vaikuttaa tää maallemuuttokin, tulee liikuttua paljon enemmän kun tarttee touhuta pihalla, metsässä ja elukoiden kanssa koko ajan.

Mutta kyllä mulla on pääsääntöisesti paino tippunut synnytysten jälkeen.

Painoin ennen esikoista 54kg mikä oli silloin kuulemma siinä normaalin ja alipainon rajalla.Kolme ihanaa lasta synnyttänyt,yhtäkään en valitettavasti pystynyt imettämään.Liikunta ei oo ikinä kuulunut mun elämään,eli en siis tehnyt laihtuakseni yhtään mitään.Kuopuksen loppu raskaudessa painoin enemmän kuin ikinä eli 61kg.Nyt kun kuopuskin on jo 4v,on mulla painoa enää 45kg.Mitään en oo tehny,päin vastoin yritän joka päivä väkisin syödä edes sen pari leipää etten ihan kokonaan kuihdu.Ei vaan oo nälkä. :(

kuluttaa imetys
Imetys kuluttaa jo itsessään, jos syö samalla tavoin kuin ennen ja esim. vielä käy vaunulenkkejä niin varmasti laihtuu ellei sitten syö kahta kauheammin. Ei se sen kummempaa matematiikkaa ole, kuin kulutuksen ja syömisen suhde tasapainossa.

Yhteistyössä