Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA

HPM
Noin kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA

KIRJOITTELIJAT:
Piipi79 + Tyttö 2v, TURKU (F)
Hemuli79 + Poika 1v 9kk (F)
HPM + Joona 1v 7kk, YLÖJÄRVI (Tampere) (F)
Coke + Poika 1v 6kk , TURKU
Nanna81 + poika 1v 4kk, ROVANIEMI (F)
Saikku79 + Saana 1v 4kk, SIILINJÄRVI
Siilura + Poika 1v 4kk (F)
Novelle78 + Eki 1v 4kk (F)
Sasha80 + Niksu 1v 2kk, RIIHIMÄKI (F)
Kirtsikka + Onni 1v 1kk, LOVIISA
Niiskunenä78 + Nuutti 1v 1kk, RIIHIMÄKI (F)
Vetku + Emma 1v
Kvart Över + Helmi 1v, HELSINKI (F)
Naspi + tyttö 1v
Hazel + tyttö 11kk, LEMPÄÄLÄ
Myrna + poika 11kk, KOTKA (F)
Hansupirre + tyttö 10kk
Iiris-77 + poika 7kk, KAARINA (F)
Kaie + tyttö 7kk
Rosehip + tyttö 5kk (F)
Citrus + tyttö 5kk
Piki80 + tyttö 4kk
La Mer + tyttö 3kk
Ada + poika 2kk
Delfis + poika 2kk VAASA (F)

(F) = Facebook-profiili, yv:llä kaveritoiveet
Facebookissa oma ryhmä

+ satunnaiset (malttamattomat!) nyytin odottajat odotuspuolelta

TERVETULOA MUKAAN MYÖS UUDET KIRJOITTELIJAT!!!

Vol 1, 2009: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338213
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367981
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1399145
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425142
Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450809
Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1480301
Syyskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1506523
Lokakuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531397
Marraskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1559180
Joulukuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1587510
Tammikuu 2010: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1612967
 
HPM
No voi, aikas hiljaseks on käynyt täällä tämä meno. Itsellä ainakin ihan suoraan syynä on se, että tuolla Facebookissa voi keskustella muiden urkkimatta. Ois ehkä kannata jo heti alkujaan laittaa itsensä vähän vähemmän tunnistettavaan muotoon täällä.

Mutta päivitelkää nyt ainakin teidän kuulumisia :) Pidetään elossa tää, niin löytävät nuo uudet vauvautuvatkin!

Tarkastakaa onko muuten noi iät oikein tossa listassa. Etteivät ole muuttuneet matkan varrella :)
 
Moi ja kiitos uudesta listasta! Harmillisen hiljaiseksi tosiaan on mennyt. Taidankin liittyä myös FB-ryhmään vihdoin. Kenelle yksityisviesti pitikään lähettää?

Ja joo, ikä on ainakin meidän kohdalla oikein ja sepä aiheuttaakin äidissä väristyksiä :) Tasan vuosi! Kyllä tuo on vauvasta taaperoitumassa, enkä voi tajuta, mihin aika kuluu. Pitäisi palata töihin ainakin toviksi muutaman kuukauden kuluttua, kun mies jää hoitamaan lasta, mutta miten muka raaskin? Ja kypsä kun olen, olen myös kateellinen miehelle, joka saa viettää lapsen kanssa ihania kesäpäiviä mun saadessa nämä talvihaalarinpukemiset ja pimeän.

Hermoilen yksvuotissynttäreiden järjestämistä, vaikka paikalle vain lähimmät tulevatkin. Inhoan juhlia, inhoan kokkausta... Ja mitä tuollaisilla kekkereillä sitten tarjotaan, kertokaa!? Jos jollain on tuoreessa muistissa jonkinlainen menu omista juhlista, se otettaisiin nöyrin kiitoksin vastaan.

Levollista viikonloppua!
 
Joo, kai se sitten on viimeinkin pyrittävä sinne teidän, tai siis meidän facebook-ryhmään... taidan laittaa Kvartille yksäriä, kun oot jo valmiiks vähän tutumpi ;)

Meillä on viimein alkanut elämä rauhoittumaan. Aluksi tuntui usein siltä, että tämmöseenkö liemeen piti itsensä laittaa... ja kuitenkin ollaan oltu onnellisempia kuin koskaan ennen, tai no kyllähän te tiedätte :D . Just eilen loppui viimeisin lääkitys itsellä, uskokaa vaan niin miulla on ollu marraskuusta asti koko ajan jonkinlainen tulehdus sekä kohdussa, että emättimen puolella :x . Vauvakuumekin vaivaa, mutta eipä tässä ole paljoa tilaisuuksia ollut vauvan alulle laittamiseen :/ . Ei ole kyllä menkkojakaan kuulunut.

Aloitettiin nyt 3kk neuvolan jälkeen ihan varsinaisesti kiinteät; en jaksanut enää pumpata Suville lisämaitoa iltaa varten. Suoraan tissistä tyttö ei enää malta imeä tarpeeksi, tai maitoa ei vain tule iltaisin riittävästi. Kuukauden ajan pumppasin pari kertaa melkein joka päivä... silti painokäyrä oli edelleen tasaisen loivasti alaviistossa. Ihan normaalin rajoissa -1käyrällä kumminkin. Reiluhkoon syntymäpainoon ja omiin kasvukäyriin verrattuna kasvu voisi olla nopeampaakin, nyt siis painoa tullut alle 2 kiloa reilussa kolmessa kuukaudessa. Tyttö on tainnut keskittyä taitojen kartuttamiseen :heart:

Viikonloppuja kaikille!

Piki ja Suvi n. 3kk1vk
 
HPM
naspi: älä suotta vielä stressaa noista juhlista. Ei tosiaan tartte olla mitään erikoista, kun ei itse juhlakalukaan vielä ymmärrä juhlien päälle. Jos sä haluat ite kuitenkin leipoo kakun ni mä ostin ekaa kertaa semmosia syötäviä kakkukuvia. Sillä sai kakkuun tosi helposti näköä ja meillä oli pojalle kiva Peter Pan. Periaatteessa mikä pakko sitä on olla kauheesti erilaista tarjottavaa? Kakku ja jotain suolasta. Eikä juhliakaan tartte kauaa, kun ei se pieni vielä jaksa montaa tuntia (siinä on hyvä syy ajaa vieraat pois 2-3h jälkeen...;) )
Valmiinahan saa paljon kaikkea kivaa, jos haluaa niin tehdä (eli laittaa rahaa meneen). Kinkku-juustopasteijoita, pizza/taco-sticksejä... Herkkujakin saa, ja jos tuntuu siltä ettei "kehtaa" pelkkää valmista niin tuunaa vähän itte. Ei se kukaan tiedä. Kääretorttuun vaikka kermavaahtoo ja jotain strösseliä päälle ja "juu, itse leivoin" :) Mä oon oppinu tässä sodassa että kaikki keinot on sallittuja ja hätä ei lue lakia :D

Pikille hatunnosto! Vanhat taisteluvammat vielä tuoreina ja uutta jo toivotaan :D
 
Ada
Moikka :heart: ,
mua harmittaa, etten ehdi kirjoittamaan tänne ollenkaan. Olisi niin kiva vaihtaa kuulumisia ihan kaikkien kanssa. Mäkin olen tuolla fb:n puolella kirjoitellut sen mitä on tässä vauva-arjessa ehtinyt.
Kiva HPM, että pidät listaa täällä yllä, niin uudet ja ehkä vanhemmatkin ketjulaiset tulevat tuonne fb:n puolelle.

:heart::lla Ada ja poika 2 kk
 
Mulla on nyt vähän sama kun Adallakin, ei vaan tunnu ehtimään kaikkea! Fb:ssä tulee jonkin verran kirjoiteltua, mutta nyt tän uuden raskauden (ja väsymyksen!) myötä oon sielläkin käynyt lähinnä meidän sivut kattomassa. Ja täällä käyn kyllä lukemassa tämän ja tuon helmikuisten pinon, mutta juttua on nyt tullut vaan tuonne odotuspinoon :ashamed:

Kun tää karmiva lamauttava väsymys loppuu niin sit lupaan taas kirjoitella tännekin! Jos täällä vaan on ketään enää kirjoittamassa takas ;)

:heart: Kvartti, Helmi ja mini 6+5
 
Heips kaikki!

Onpa täällä tosi hiljaista. Sinänsä ihan hyvä tällä kertaa, kun mä en oo kerenny käydä töissäkäynnin aloittamisen jälkeen tammikuun jälkeen edes lukemassa teidän kuulumisia. Tavallaan nyt pääsin helpolla, kun viestejä ei ollut paljon...

Mutta mutta, mitä ihmettä!!?? Onneksi olkoon Kvartti vauvauutisista!! :heart: Hyvää vointia ja
toivottavasti väsymys pian helppaa.

Älkää kuitenkaan ihan kokonaan unohtako tätä ketjua, kun mä en oo vieläkään siellä fb:ssä niin etten putoa ihan kelkasta... :)

Nyt on pakko mennä koisii, et jaksaa aamulla taas töihin. Mukavaa viikkoa kaikille!

 
Pitkästä aikaa lisää tekstiä, kiva! Onnea Kvartti hyvistä uutisista. Saattaa olla että meitä on sitten kaksi melko lailla samassa tahdissa. Itsellä nt-ultra reilun puolentoista viikon päästä, sitä ennen en kyllä uskalla vielä juhlia. Aina yhtä paniikissa tässä alussa... :ashamed:
Coke Miten sulla on menny töissä? Tuntuuko illat rankalta? Musta tuntuu ettei ehdi just mitään ikinä iltaisin, ja ysin aikaan kun saa tytön nukkumaan, on jo ihan valmis itsekin kaatumaan petiin.
Siirrettiin lapsukainen omaan huoneeseen edellisenä yönä. Ihan kivasti on menny muuten paitsi, että ite nukkuu huonommin, kun jännittää, että herääkö mies itkuun. Ihan hullua, mutta minkäs teet.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Kerrankin olen täällä lukemassa juttuja Piiitkästä aikaa.

Onnea Kvartille tätäkin kautta! Varsinaisesti huomasin vauvauutisen tuolta odotus-puolelta, jossa ensi kävin kurkkimassa kuulumisia.

Olen ihan tippunut kärryiltä. Kukas täällä se kolmas tokakertalainen on? Siis Nanna on ¨tiedossa kyllä Kvartin lisäksi, mutta vielä siis joku kolmaskin?

Töissä olen käynyt nyt vuoden alusta lähtien. On tässä vähän totuttelemista ollut. Ja aikaa menee tietysti hirveästi töissä käymiseen sekä työmatkoihin.. Illalla sitten käyn pikasesti yleensä facebookissa etusivulla, mutta en oikein siellä 2+ ryhmässä kovin usein. Pojat pärjää hyvin kotona. Vähän olen kateellinenkin, kun tuo Eki alkaa selvästi pitää isää tärkeämpänä kuin mua. Selvästi se on nyt enemmän isän perään, kun viettävät aikaa paljon yhdessä. Tykkäsi se kovasti isästä jo ennenkin, mutta nyt tuntuu voimistuneen selvästi se yhteys. Hienoahan se on. Ja pitää kai muistaa, että äiti on aina äiti kuitenkin loppujen lopuksi, vaikka tässä vaiheessa nyt onkin tällanen kausi meneillään. Kyllä se Eki vielä äitistäkin tykkää. Yritän sitten viikonloppuisin tietysti ehtiä enemmän hoitaa poikaa. Onneksi saan tehdä etätöitäkin päivä/vko kotona. Olen sitten vähän enemmän läsnä sillon kun muuten työpäivisin.
 
kaie
Hei onko täällä kellään kokemuksia kävely-apu-tuoli (tai mikä lie se hökötys onkaan nimeltään?) käytöstä? Iiris taisi sada saman välineen jostain joululahjaksi, mekin saimme sellaisen anopilta. Tyttö viihtyy siinä ajoittain aika hyvin (pakko myöntää vaikka lahjan saadessani olin kauhuissani), mutta nyt neuvolatäti oli sitä mieltä että 'vain äärimmäisissä tilanteissa' pitäis käyttää, että lasta ei sais pitää siinä kun ei kuulemma sitten opi liikkumaan itse.

Mä olen estänyt tuolilla liikkumisen (siis pyörät ei liiku), se siis vaan istuskelee siinä ja leikkii niillä härpättimillä. Mutta onko tosiaan nyt niin että tuoli joutuu pannaan?

Tyttä on siis kohta 8kk, eikä kyllä juurikaan liiku vielä. En tosin pidä sitä tuossa tuolissa kuin ihan pieniä pätkiä ja pari kertaa päivässä, että en sen nyt vielä usko vaikuttaneen liikkeellelähtöön. Mutta pitäiskö sen käyttö nyt lopettaa kokonaan? Onko kellään kokemuksia?
 
HPM
kaie: Toi kävelytuolista varottelu johtuu varmaan siitä, että nykyään uskotaan sen aikaansaavan "varvastamista" kävellessä kun oppii siinä liikkumaan varpaillaan. Mutta mä voin ainakin sanoa, että meillä poika käytti sitä, käveli ilman tukea 11kk ikäisenä eikä varvastamisesta tietoakaan. Että meillä ainakin joutaa romukoppaan kaikki ennakkovaroittelut. Tosin meillä kans poika käytti sitä lähinnä seisoskeluun ja edestakaiseen liikkeeseen, koska ei osannut kääntää häkkyrää ja meillä on aika sokkeloista :) että ei se käyttö ollut mitenkään hirveen aktiivista. Varmasti pitää kyllä paikkansa että voi hidastaa omaa kävelyä kun tuolilla on niin helppo. Esmes mun systeri meni tuolilla tosi pitkään ennenkuin viitsi itse yrittää. Että pitäisin kai käytön kuitenkin suht kohtuullisena.

Musta tuntuu että nykyään varoitellaan kaikesta kauheesti. Mikään ei oo hyvä ja tekee hallaa lapsen liikkumiselle/kehitykselle/anatomialle/fysiologialle/psyykkeelle/ties millon millekkin. Suosin semmoista omaa maalaisjärkeä ja (kaikkea) kohtuudella -tyyppistä ajattelusuuntaa. Ja kun herkästi seuraa ja lukee lasta niin ei kauheen paljon voi pieleen edes mennä. Joku voi olla eri mieltä ja saa ollakin ihan vapaasti. Tää oli mun henkilökohtainen mielipide :)
 
HPM Ihan samoilla linjoilla, ottaa päähän kaikki ihme varoittelut ja kauhukuvat, ihan kuin kukaan ei osais käyttää omaa järkeä ollenkaan! Meillä on kanssa menty periaattella "kohtuus kaikessa", ja jätetty suurin piirtein kaikki muut kuin turvallisuusvinkit suosiolla omaan arvoonsa. Ja lapsi on tosi tyytyväinen ja terve yksivuotias. =) Mut tietty kukin tekee just niinku parhaaksi näkee.

Omaa napaa: Käytiin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Siellä se ihana pieni viisisenttinen potkiskeli ja teki vanhempansa niin kovin onnelliseksi. Tämän kakkosen laskettu aika on siis 8.9. ja ikäeroa lapsosille tulee n. 1 v 7 kk. Nyt vaan massua kasvattelemaan! Aika iso tuo kyllä jo onkin viikkoihin nähden.

Vetku, Emma 1v ja toukka 12+0

 
Hemulille ja Kvartille sekä Vetkulle kovasti onnea :heart: Ihanaa kun alkaa niitä kakkosiakin kohta tulemaan... Mikähän muuten mahtaa olla Nannan tilanne?

Joo-o, olen kyllä ollut luokattoman laiska kirjoittelemaan mitään, siis täällä ja FB:ssä. FB:ta seuraan kännykällä aika tiuhaan, mut siellä ei oikein pääse lukemaan ryhmien kuulumisia, joten se on jäänyt vähän vähemmälle. Mut kuten feissarissa jo lupasin, nyt alan skarpata tän kirjoittelun kanssa!

Meille ei kuulu mitään erikoisempaa tänne. Olen siis edelleen Nuutin kanssa kotona ja töihin en palaa ainakaan ennen syyskuuta. Ja siis vauvakuume on ainakin mulla jo, että toivottavasti ei ihan hetkeen tarvikaan mennä sinne töihin ;) Mun tapauksessa on järjetön mennä töihin välissä, pitäis siis jäädä äitiyslomalle suoraan hoitovapaalta. Meillä on nimittäin töissä "vähän" leikattu palkoista pois, ja jos siis menisin välissä töihin, saisin vain osan siitä mitä Nuutista sain. Näin itsekästä ja laskelmoivaa ajattelua meillä, mutta näin kotihoidontuella täytyy jo miettiä tarkemmin taloutta ja toki mä haluankin olla kotona tuon iki-ihanan riiviötaaperon kanssa :heart: :LOL:

Mutta tuon pikkukakkosen kanssa on täytynyt odotella, kun olen menossa sinne leikkaukseen reilu viikon päästä ja sitten toipumiset jne. Leikkaushan piti olla jo syksyllä, mutta niin vain se jono kiireellisessäkin tapauksessa oli puoli vuotta. No toisaalta, nyt sitä voi sitten paremmalla mielellä jo lopetellakin tuon Nuutin imettämisen, johan se on 1v1kk.

Jep, mut näin omanapaista tällä kertaa, mut koitan taas päästä vähän paremmin kärryille :whistle:
 
HPM
Moi Fem, FB-ryhmä on tarkoitettu täällä ja odotuspuolella kirjoitteleville. On salainen ryhmä. Ei hyväksytä mukaan ihmisiä jotka eivät oo täällä kirjoitelleet, koska halutaan jutella vapautuneesti, asioiden oikeilla nimillä siellä. Eli mukaan liittymiseen vaaditaan aktiivisuus näissä kahdessa ryhmässä täällä ensin. :)
 
Niiskunenä Nannalla taitaa olla jo nyytti sylissä, kun ei ole näkynyt muutamaan päivään odotus -pinossa, ja viimeisissä kirjoituksissa tuli suppareita jo kohtuu tiheään. Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin, ja kohta saadaan päivitellä eka kakkonen listaan. ;)

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Hei! Kirjoitan nyt vielä tänne vaikka uusikin ryhmä on, kopsaan tän sit sinnekin.

Eli meillä ei ole normaali "kävelytuki" vaan tämmönen bellinon lelu
http://kuvat.huuto.net/a/0d/8ebb3ad361b0e264ec9c88b32e976-medium.jpg

Toinen pää pysyy paikallaan ja toinen kiertää ympäri ämpäri. Ja vilkkuu ja soi joka suuntaan:)
 

Yhteistyössä