Noin kolmekymppiset ekakertalaiset ELOKUUSSA

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset ELOKUUSSA


KIRJOITTELIJAT:
Piipi79 + Tyttö 1v 6kk, TURKU (F)
Hemuli79 + Poika 1v 3kk (F)
HPM + Joona 1v 1kk, YLÖJÄRVI (Tampere) (F)
Coke + Poika 1 v, TURKU
Nanna81 + poika 11kk, ROVANIEMI (F)
saikku79 + Saana 10kk, SIILINJÄRVI
Siilura + Poika 10kk (F)
Novelle78 + Eki 10kk (F)
Sasha80 + Niksu 8kk, RIIHIMÄKI (F)
kirtsikka + Onni 7kk, LOVIISA
Niiskunenä78 + Nuutti 7kk, RIIHIMÄKI (F)
Vetku + Emma 6kk
MemmuLiina + tyttö 6kk
Kvart Över + Helmi 6kk, HELSINKI (F)
Hazel + tyttö 5kk, LEMPÄÄLÄ
Myrna + poika 5kk, KOTKA (F)
Salmiakkitassu + poika 3kk
iiris-77 + poika 1kk

(F) = Facebook-profiili, yv:llä kaveritoiveet

+ satunnaiset (malttamattomat!) nyytin odottajat odotuspuolelta

TERVETULOA MUKAAN MYÖS UUDET KIRJOITTELIJAT!!!

Vol 1: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338213
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367981
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1399145
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425142
Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450809
 
Meillä opetellaan nyt maidon juomista nokkamukista, toistaiseksi huonolla menestyksellä. Imetyksestä ei vaan meinaa tulla enää mitään. Tai kyllä tuo EKi tykkää kovastkin herätä aamulla viiden aikaan tissille, ja sit taas voi ottaa parin tunnin päästä tissiä, kun herää kokonaan. Yritä siinä sitten luopua yösyötöistä! Tai se aamuyöllä syöminenhän loppui jo viime viikolla, mutta alkoi sitten uudestaan, kun päivätissittelyt on melkein kokonaan loppunu nyt (enkä raaskinu pysyä kovana, että syödään vasta kun herätään ).

Ostin sitten nania, mutta ei se meinaa kelvata. Ottaa kai se aikansa taas ennen kun tottuu juomaan mukista jotain muuta kuin vettä. Eikä sitä vettäkään koskaan niin hyvin ole menny. Onneksi on ens viikolla neuvola, niin voi sieltä kysellä apuja tai edes jotain lohdutusta. Huolettaa vaan, että menee liian vähän nestettä ja proteiineja.

Muuten meillä ei ole huolia =) Nautitaan kesästä vaan. Ja yöllä on nukuttu ihmeen hyvin ottaen huomioon, että kaksi yläetuhammasta pullottaa tosi selvästi jo ikenissä. Maha on vähän EKillä sekasin kyllä, johtuisko sitten noista hampaista tai sit se on vaan ehtinyt maasta pistää poskeensa hiekka ja ruohoa ym. ei-toivottua :D

Jee, löysin mustikoita. Kaikkea ihanaa on tullu leivottua, ja maha kasvaa...Syksyn tullen on vihdoin ryhdistäydyttävä!
 
Missäs kesämenoissa kaikki on? Vai joko joku on töihinkin ehtinyt palailla?

No mä täällä juttelen itekseni sitten meidän maitojuttuja :whistle:
Nyt alkaa jo vähän näyttää paremmalta. Ensiksi korvike alkoi kelvata tuttipullosta ja tänään meni jo vähän nokkiksestakin. Imetyksiä taitaa olla nyt sitten enää 1-2 päivässä ja muuten pitäis pärjätä korvikkeen kanssa. Vähän harmittaa vieläkin, että noin vähiin kävi imetyskerrat jo tässä vaiheessa. Mutta kun ei meidän yhteispeli tissittelyssä enää toimi niin ei toimi sitten, pakko vaan uskoa se vähitellen. Säästän itseni turhalta stressiltä, kun en liikaa yritä imetystä väkisin.

Niisku taisi olla flunssassa (kertoo FB ). Pikaista paranemista sinne suunnalle!

Tulkaa nyt joku vähän tänne jutteleen mulle kuulumisia :wave:
=)
 
Moi,

no mä tulen pikaisesti kuulumiset kertomaan :D Eka tietty Novellelle kommentoin, että hienoa, että Nan on ruvennut pojulle kelpaamaan. Meillähän ei neidille korvikkeet kelvannut lainkaan, sitten vasta suostui ruveta juomaan muuta ku tissimaitoa, ku sai tavallista maitoa. Ja itse asiassa sekin oli eka Hylaa, ku aateltiin paremmin kelpaavan, kun on makeampaa. Niin ja eihän neidin masulle ekaks edes maito sopinut, kesti ainakin pari kuukautta ennenku ei tullu enää masu kipeeks jne.

Mä meen huomenna TÖIHIN :eek: Me ollaan oltu tää viikko päiväkodissa tutustumassa ja ihan hyvin neiti on tuntunut viihtyvän. Silti hirvittää, kun onhan se ihan eri asia olla siellä sitten ilman äitiä huomisesta alkaen... Onneks miehellä on tiistaina vapaapäivä, niin on hiukan pehmeä aloitus kuitenkin.

Eli hyvästi loma ja ihanan leppoisat päivät typyn kanssa... :'( No, onneks pääsen töistä jo klo 15, niin meillä on mukavasti iltapäivisin ja iltaisin sitten aikaa touhuta =)
 
Mä nyt kopioin itseäni tuolta helmikuisten pinosta kun tuli kirjoitettua oikea romaani niin en jaksa ihan heti uudelleen. Ja anteeksipyyntö heti, että ihan omaa napaa vaan tiedossa, en ehdi kommentoimaan paljoa nyt. Palailen miehen lomien jälkeen taas kunnolla palstalle :)

Matka meni ihan superhyvin, ei tultu räjäytetyiksi (kun noita pommi-iskuja oli siellä meidän matkan kumminkin puolin) ja muutenkin kaikki meni mainiosti! Ainut takaisku oli, kun jouduttiin lääkärille näyttämään tyttöä kun maha ei toiminut neljään päivään (normisti vähintään yhdet satsit tulee joka päivä ) ja itki yksi ilta sitten niin ettei rauhoittunut. Lääkäri tarkisti korvat (olivat ok) ja antoi laktuloosia. Sekään ei toiminut joten viimein saatiin kakka ulos seuraavana päivänä jonkun tököttiperäpuikon jälkeen. Sitten olikin taas iloinen vauva seurana, joten itkut johtui tuosta masusta

Lämmitä riitti joka päivä yli 30 ja töitä sai kyllä tehdä tytön suojaamisesksi auringolta sekä kuumuudelta. Suosittelen mukaan harsoja sekä pyykkipoikia, toimivat mainiosti jalkojen suojana ettei päivä pääse niihin porottamaan ja on kuitenkin viileämpi kuin housut ja sukat. Masun toiminnan varmistamiseksi tajusin vasta liian myöhään juottaa lääkeruiskulla vettä kun pullosta olin kyllä kokeillut muttei tuo huoli sitä. Imetin normaalia useammin kyllä, (meilläkin muuten mennään vielä täysin tissillä, maisteltu on nyt ihan miniannoksia pari viikkoa mutta reissussa en juuri antanut muuta kun luumua kun toi masu meni niin kovalle) mutta silti tarvitsee ilmeisesti lisää nestettä noissa lämpötiloissa.

Lennot meni tosi hyvin, ei Helmi edes huomannut nousuja! Annoin tissiä nousuissa ja laskuissa, sinne laskeutuessa tuli ihan pieni itku, taisi ottaa pikkusen korviin kun mulla itselläkin tuntui. Meni nopeasti kuitenkin ohi ja saattoi olla vaan harmitusta paikoillaan olostakin. Paluumatkalla lauskeutuminenkin meni ihan huomaamatta. Menolennolla tyttö nukkui korissa 2 tuntia ja paluulennolla 2,5, yhteensä lento siis kesti 4 tuntia suuntaansa. Kummallakin lennolla sain rauhassa syödä kun tyyppi veteli sikeitä :) Suosittelen muuten, että maksaa sen lomalentojen paikkavarausmaksun niin saa varmasti paikan eturiviin ja vauvan koriin jos on yhtään pidempi lento. Mä en olisi ainakaan jaksanut koko aikaa sylissä pitää eikä varmaan olisi nukkunut yhtä hyvin.

Kentillä mulla oli tyttö liinassa, liinan sai pitää päällä turvatkastuksissakin. Vaippoja otin myös mukaan Suomesta sen verran kun laukkuun muiden kamojen päälle mahtui kun eihän ne paina paljoa. Osoittautuikin ihan fiksuksi vedoksi vaikka eka mietin että oonkohan ihan tyhmä kun alan sinne vaippoja roudaamaan että onhan sielläkin vauvoja.. Mutta meidän supermarketissa Pampersit maksoivat 13,99?/ 20kpl! Eli onneksi ei tarvinnut ostaa sieltä! Isosta marketista (pitkän kantomatkan päästä ) olisi saanut myös ja halvemmalla, mutta sit se olis ollut se 66 kappaleen paketti.. Meillä Suomesta vietyjä vaippoja tuli sit takaspäinkin kun ei tuon vatsa tosiaan toiminut niin pärjättiin vähillä....

Turhia vaatteita oli mukana paljon! Olin ottanut mekkojen kanssa pidettäviksi neljät sukkahousut! Joo ei tarvittu yksiäkään siellä kuumuudessa... Bodeja tuli myös takaspäin iso pino, mutta toisaalta jos olis ollut muutamat niskakakat reissussa niin olisivat tulleet tarpeeseen. Viikon reissuun ajattelin tulevaisuudessa pakata n. 8 bodya. Lyhythihaisia jos vaan on, meillä ei ole niitä kun muutama niin joutui olla pitkissä hihoissa. Toisaalta ne sitten suojasivat paremmin auringolta, mutta lämpöä varmasti riitti... Potkarit tuli myös kaikki takas, ei voinut kuvitellakaan. Aurinkolasit ja lierihattu on must! Ja köllöttelyalusta tuli myös tarpeeseen. Ja ens reissuun otan kyllä pienen pullon levolacia tai jotain vastaavaa myös varmuuden vuoksi mukaan.

Sen verran vielä tähän HPM:lle, että meillä oli siellä hotellissa ihan luksus pinnasänky Helmille. Eli tuskin tarvii omaa matkasänkyä ottaa, toi oli ihan keskiluokan hotla, mutta sänky oli hienompi kun tytöllä kotona.
 
Ai niin ja Novellelle kiitokset uudesta pinosta! :D

Musta sä oot tosi hienosti jaksanut yrittää imettää noinkin pitkälle, että älä yhtään itseäsi syyllistä jos nyt vähiin käy tai loppuu kokonaan. 10kk on jo tosi kauan ja ihan turhaan stressaat sitä herumista jos se kerta ei meinaa enää onnistua. Hyvin olet poikaa imettänyt! :heart: Toivottavasti Nanni alkaa maistumaan kunnolla.

Meillä on myös luultavasti korvikkeet kohtapuoliin kehissä, toivon että alkaa kelpaamaan. Mulla alkaa opiskelut reilun kuukauden päästä ja mummo hoitaa Helmiä muutaman kerran viikossa, saa nyt nähdä kuinka paljon tulee olemaan mummon kanssa että riittääkö pumpattu maito vai ostetaanko korvikkeita. Koitetaan tietty pumpatuilla pärjätä, mutta yritän olla ottamatta stressiä vaikka en saisikaan tarpeeksi varastoon. Tarpeeksi stressiä siitä perkeleen lopputyöstä, en saa millään motivaatiota kerättyä... :ashamed: Haluisin vaan olla Helmin kanssa kotona ja mennä puistoon, kerhoon, kavereille ym. Haluisin vaan olla äiti. Mutta pakko se on valmistua ja saada oikea työpaikka, ei tätä asuntolainaa yhden ihmisen tuloilla makseta :(
 
HPM
Noi on muuten noi lasten iät vaihtamatta tosta listasta.

Tänks Kvartti matkakokemuksista! Mä en yhäkään osaa päättää kumpi parempi; with or without... Toi lento on mulle yks suurimpia päänvaivoja. Millä ilveellä tommoselle keksii puuhaa, vaikka ottais kuinka lyhyn lennon? Kuitenkin sen 4-5h menee ainakin jos haluaa lämpöseen päästä. Mä en tykkäis kauheesti antaa juoksennella käytävillä a)turbulenssien b)muiden kanssamatkustajien takia. Ja jos ton muka pitäis paikallaan istua minuuttia kauempaa niin just, dream on!! Ja ton ikäselle ei tosiaan saa sitä omaa paikkaa vaan menee sylimatkustajana.

En mä tiä. Kyllä tossa tuli jo sekin ajatus päähän että voi niitä aikoja kun ei ollut mitään kiinni missään... Oli niin helppoo kun ei tarvinnut huolehtia kuin itsestään. Tai sit mun pitäs oppia elään vähän vähemmällä huolella. Menoks vaan ja kattellaan sit paikan päällä. Mut toisaalta se ei oo mun luonne enkä pysty ihan noin huolettomaan. Sit ois paljo helpompaa kun Jonsku on vähän isompi.

Nyt ei jaksa enempää - kuuma... Ja väsy.
 
Kiitti HPM, kun huomautit tosta ikä-jutusta. Nyt ne on vaihdettu. Enhän mä sellasta asiaa ollenkaan muistanut, kun laitoin uuden pinon pystyyn. Ne on nää vauva-aivot!

Kvartti, kiva kuulla ettei ton enempää mitään kommeluksia sattunut matkalla. Ja lennot on sitten sujunu tosi mainiosti!
Kiitti paljon lohdutuksesta imetysasiassa. Tiedän periaatteessa, että noinhan se on. Että ihan hienosti olen jo jaksanut, koska helppoa se ei ole ollut enää sieltä 3 kk iästä alkaen, jolloin heruminen alkoi tökkiä. Mutta joku siinä vaan on, etten haluais luopua vielä kokonaan imetyksestä. Katellaan nyt, miten menee jatkossa, kun tulee vielä se toinenkin etuhammas läpi. Josko se sitten taas vähän paremmin sujuisi - jos sitten enää on maitoa jäljellä. Pumpulla ei kyllä irtoa mulla oikein mitään, eli sen kanssa on turha alkaa pelata.

Nanni kelpaa kyllä jo mainiosti - tuttipullosta (ja siitähän varmaan neuvolantäti riemastuu, jos menen sen tunnustamaan). Ongelma vaan on se, että maha menee löysäksi siitä. Tutteli taas vie yöunet. Kokeillaan siis seuraavaksi sempiä.

Mulla on tota samaa vikaa kun HPM:llä. Olis niin vitsin hienoa, kun osais ottaa tän kaiken rennommin, eikä huolehtis niin kovasti kaikenmaailman asioista. Mä kans odotan, että poika on vähän isompi, ja sen kanssa voi enemmän kaikkea puuhailla, vaikkä sitten käydä kaikenmaailman puuhamaat yms. kiertämässä kesäisin :LOL: Vaikka niistä saa varmasti vielä niiiiin tarpeekseen jossain vaiheessa.
 
HPM, mun kaverit just lensi 8 tunnin lennot 1,5-vuotiaan kanssa. Oli mennyt tosi hyvin, jonkin aikaa oli pitänyt keksiä tekemistä, mutta sitten pieni nukahti ja oli nukkunut yli 6 tuntia. Eli kannattaa varmaan katella kanssa lentojen aikatauluja, että osuisivat jotenkin Josnkun nukkuma-aikoihin :)

Mulla on taas kurkku kipeä. Pliis ei sitä angiinaa taas, en halua niitä lääkkeitä mistä Helmillä menee maha kipeeksi! Tai sitten tää on nyt se possulunssa.. :whistle: En jaksaisi sairastaa, toivottavasti menis ohi.
 
Kiitos Novelle tästä uudesta pinosta. Pääsin nyt vasta tänne kirjoittelemaan, kun meillä on ollut kaikenlaista tapetilla. Oltiin E-Pohjanmaalla pari viikkoa auttelemassa äidin keittiörempassa. Oli siinä retkiolosuhteet. Keittiöön ei tullut vettäkään, mutta hauskaa oli. Miehen työpaikka meni konkurssiin ja tässä ollaan nyt odottavalla kannalla.

Niksulla ei edelleenkään ole hampaita. Kyllä niitä on tehty monta kuukautta jo :eek: Hirmuisesti poika touhuaa, ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. Sanoja matkii, yleisimmin tulee "ei" ja muutaman kerran "äiti" :heart: Eipä tässä mitään erityistä ole tapahtunut. Päiväunet on tuskallisen lyhyitä ja sit poika on niin väsyksissä koko ajan, kun ei nuku.

Novelle, hienostihan oot tosiaan saanut imetettyä. Tiedän tunteen, et ei viitisi imetyksestä luopua ollenkaan.

Hieno homma, että Kvartin matka meni niin hyvin. On se varmasti rankkaa ruveta nyt opiskelemaan. Onneksi kuitenkin opiskelu ei vie kaikkia päiviä viikossa. Ja toivottavasti tauti meni jo ohi.

Miten Piipin työt on lähtenyt käyntiin? Ja miten neiti on viihtynyt päiväkodissa?
 
Hei pitkästä aikaa. Kiva reissu oli teillä ollut . Täällä olis kanssa ollut kova hinku jonnekin pidempään reissuun vaikka ihan kotimaassa, mutta en halunnut lähteä kuitenkaan, kun meillä on toi yöllä nukkuminen niin vaikeaa :/ . Mummolassa kun oltiin, niin tytsy heräili noin tunnin välein ja ainoa konsti, millä saa takaisin uneen on tissittely. Kotonakin herätään 3-4 kertaa yössä syömään. Yritettiin vajaa viikko sellaista, että en antanut tissiä, jos tytsy heräs parin tunnin päästä nukkumaan menosta. Se tarkoitti sitten lopulta tunnin huutamista ennen nukahdusta eli mikään "tassuhoito" ei meillä toimi. En jaksanut tuota jatkaa, vaan yritän jaksaa olla "tuttina" vaan. Jos jollain on hyviä vihjeitä, miten saada unet pitenemään niin otetaan vastaan. Yöllä imettäminen ei olis ongelma, jos sais edes yhden 4 tunnin pätkän vaikka nukkua....

Meillä alkoi arki, kun mies lähti töihin. Ei tosin kovin hyvin, kun tulin itse flunssaan. Kurkku oli eilen tosi kipeä ja kuumetta ihan kiitettävästi. Oli pakko napsia Panadolia, kun en ois muuten jaksanut mitenkään olla vauvan kanssa. Oli kyllä pitkä päivä, kun odotettiin, että isä palais kotiin. Mutta ei toi onneks kauan kestänyt, kun kurkku tuntuu jo paljon paremmalta ja kuume nyt lähti niillä Panadoleilla (vaikka olis kai parempi antaa kuumeen laske itekseen). Toivottavasti sullakin on jo ohi.

Samaa mieltä olen, että kauanhan olet jo imettänyt Novelle, joten älä siitä huoli. Hyvä, että korvike kelpaa jo nokkiksesta. Meilläkin opetellaan sitä ja yllätyin, että tytsy osasi imeä nokkamukista (jossa venttiili), vaikka tuttipullosta ei osaa juoda.
 
Heippa!

Vai on se Niksu jo oppinut sanoja toistelemaan! Eki juttelee edelleen vaan ihan omaa vauvapuhettaan, kaikenlaista murinaa ja ärinää ja jotain mämmmäämmää ja täh-täh jne.

Toivottavasti Kvartin ja Hazelin flunssat alkaa jo parantua. Ei ole tosiaan kovin nautittavaa tämä vauvanhoito, jos on sairaana.

Juu, kyllä kivasti on alkanut Nanni maistua tuttipullosta. Nokkamukista sen sijaan ei mene kuin tosi harvoin, ja oikeestaan en sitä enää juurikaan tyrkytäkään. Katotaan sitten vaikka muutaman viikon päästä, miten alkaa muki kelvata. Nauttikoon nyt imuttelustaan :) Alkaa olla ihan hupaisaa jo välillä, kun Eki onkin nyt sitten niin ihastunut tuttipullomaitoon, ettei meinaa soseet enää kelvata ollenkaan!!!

Nyt sitten vielä on alkanut tulla sellasia ihania aikasia aamuherätyksiä. Siis viiden-kuuden aikaan poika herää ja vaatii ymmärtääkseni ruokaa. Annan rintamaitoa, ja poika vetäsee molemmat tissit tyhjäksi (ja tämä on ainoa jäljellä oleva imetyskerta/päivä ). Sen jälkeen yritän tarjota tuttia suuhun, että jatkettais unia, mutta siitä Eki vaan suuttuu. Huitoo tutin pois ja yrittää hamuta lisää tissiä. Ja tässä ei sitten auta muu kuin lähteä aamupuuron keittoon. Onpa ihana vaihe taas! Päivärytmit menee sitten näköjään taas kerran uusiksi. Puuron syötyään poika on nimittäin taas niin väsynyt, että menee jo klo 7 aikaan takasin nukkumaan ja herää ehkä yhdeksän maissa. Sen jälkeen nukutaankin enää vain yhdet päiväunet iltapäivällä. Ja päivisin poika konttaa perässä joka paikkaan ja roikkuu housunlahkeessa jatkuvasti. Onhan se ihan hellyttävää, mutta joskus ei niin kivaa, jos yrittää saada esim. ruokaa laitettua.

Kaikenlaista vaihetta sitä tuleekin vastaan. Onneksi ne taas vaihtuvat kohta johonkin uuteen - eipä ehdi kotiäiti liikaa rutinoitua :D
 
Novelle, kyllä mie vielä täällä olen. Lukemassa käyn kuulumisia päivittäin, mutta en oo taas saanut aikaseksi kirjoitella mitään...

Odotuksessa on kaikki mennyt hyvin, olot alkaa olla jo hyvät eikä sen suurempia vaivoja ole enää ollu. Hiukan selkä kiusaa, mutta sehän nyt ei mitään yllättävää ole ottaen huomioon sen minun viime raskauden ja sen jälkeisen ajan. Np-ultrassa käytiin viime viikolla ja sielä LA varmistui 21.2 kuten neuvolassa sanotaan, vaikka edelleen mie olen sitä mieltä että se on 26.2 kun tiedän millon oli ovis :D . Eli nyt siis menossa jo 13+0! Semmonen ero tässä on kyllä esikoisen odottamiseen että välillä mulla ei ole mitään hajua mikä päivä tai edes viikko raskaudessa on menossa. Kummallista, vaikka kuin laskee ja miettii että nyt muistan niin muutamien päivien päästä huomaa, että mikähän se nyt taas olikaan.

Me saatiin asunto myytyä. Eli siis se meidän muutto etelä-suomeen on koko aika lähempänä ja varmempi. Nyt muutetaan kyllä vielä tänne vuokralle ja ensi kesänä sitten olisi paikkakunnan vaihdos edessä.
 
HPM
Kuinkas Salmiksella menee poitsun kanssa?

Koska toi tavaroiden tunkeminen suuhun loppuu?!? Mä kastelen kaikki kohta sitruunalla tai greipillä... Yks päiväkin ökäs kolmeen otteeseen kun suussa oli ties mitä. Mä jo heivasin yhen pehmolelun veks kun siitä lähti niin paljon jouhia ja karvaa että ne oli aina kurkussa (ja hetken päästä lattialla).

Kiva että Nannalla sujuu odotus jo paremmin!! Kuinka oot jaksanut poitsun kanssa?

Missä Hemuli, Coke, saikku, kirtsikka, Vetku, Memmu?
 
Heips pitkästä aikaa! (kopioin suoraa toisesta tekstistä, kun laiska olen... )

Menipä kesä niin vauhdilla, etten ole kerennyt/jaksanut tännekään kirjoitella. Olen koittanut kuulumisia lukea sentään, mutta nekin on nyt vähän jääneet ja millään ei jaksa alkaa kahlata läpi kaikkea, kun tuo pikkuherra varmaan taas kohta herää :ashamed:

No joo, mutta meillä poika tosiaan täyttää sunnuntaina 7 kk ja jonkin verran liikkuu ja hyörii lattialla, ei kuitenkaan varsinaisesti ryömi vielä, mutta se taitaa olla ihan päivistä kiinni. Nyt pääsee liikkumaan jo sen verran, että vähän aikaa viihtyykin lattialla leikkien. Viimeinen kuukausi on ollut vähän sellainen, että koko ajan on saanut viihdyttää tai pikkumiehellä menee hermot. On kyllä kieltämättä aika lyhytpinnainen kaveri :whistle:

Terveenä on poika ollut ja sehän tässä on tärkeintä. Vaikka itsellä on ollut flunssaa yms. niin ei ole tarttunut. Mulla itsellä taas eilinen oli tosi p*#* päivä kun taas sain sellaisen rintakipukohtauksen mistä jo joskus aiemmin täälläkin kirjoittelin. Ambulanssilla pääsin terveyskeskukseen ja olin siellä pari tuntia tiputuksessa ja sitten kotiin. Oli onni onnettomuudessa, että mulla oli treffit naapurin kanssa ja hän sitten hoiti molempien poikia sen tunnin ajan itsekseen, kun mun mies pääsi tulemaan töistä kotiin. Nyt on jännittänyt ihan hirveästi, että mitä jos tuo kohtaus taas tulee ja mä olen kaksin pojan kanssa, et minne sen saan hoitoon. No, ens viikolla pääsen sentään labroihin ja lääkärille loppuviikosta, että jos niistä jotain vinkkiä saisi tähän tilaan.

Voi vitsit, nyt poika jo heräs... Koitan aktivoitua taas ja taas vähän enemmän kommentoidakin täällä. Mut hyvää viikonloppua joka tapauksessa kaikille!!
 
No voi harmi Niisku, että se kohtaus sitten tulikin uudestaan ja näinkin pian. Toivottavasti siellä labratutkimuksissa selviäisi jotain, jotta voisi apuja saada tai ainakin selvyyttä tilanteeseen. Kyllä sen voi kuvitella, että hirvittää sitten jo etukäteen mahdolliset tulevat uudet kohtaukset juuri silloin kun on kaksistaan vauvan kanssa.

Labroista tuli mieleen, että mun pitää mennä piakkoin sokerirasitustestiin. Pitää tsekkailla, että kaikki ok, eikä raskausajan diabetes ole jäänyt päälle. Toivottavasti ei mitään vikaan sokereissa olisi (toivoo pullahiiri! )
 
Voi ei Niisku :hug: Toivottavasti tutkimuksissa selviää syy moiseen! Ja minä voin tulla apuun, jos apua tarvitaan, ei pitkään mene meidän ovensuusta teille :)

Novelle, toivotttavasti sokerit ovat kunnossa. Tosi tympeää olis, jos jotain olisi jäänyt.

Ihanaa Nanna, kun sulla on raskaus mennyt hyvin :) Ja hienoa, kuin asunto meni kaupaksi.

Meillä on pottailtu nyt 3 päivää ja ollaan saalistettu jo 4 kakkaa ja melkein jokaiselta käynniltä pissat. Aika hauskaa tuo pottailu on Niksun mielestä. Harmi vaan, kun massu on hieman kovalla. Luumua olen antanut, mutta semmoiset papanat tuli taas illalla pottaan, että pitää lisätä soseen määrää. Varmaan se vaikuttaa, kun aamulla annetaan 4 viljan puuroa? Onko muilla kokemuksia?
 
Moikka! Meidän poitsu täyttää 6 viikkoa tänään ja äidillä on 32 vuotta ikää:D

Imetys on nyt jo ollut yhtä tuskien taivalta, eli Tyksissä heitettiin samantien kumi ja korvikemaitoa käteen ja sit vasta kotosalla on pikkuhiljaa opeteltu kunnes neuvolassa painokäyrä todettiin liian alhaiseksi ja käskettiin ruveta antaan NAN:nia joka syötön jälkeen. Nyt paino taas noussua ja tungetaan poitsun masu täyteen korviketta vain iltaisin joten äiti saakin nukkua jo neljään-viiteen. Tuttis vaihdettiin Ainusta Aventiin ja ostin vieläpä sähkökäyttöisen rintapumpun joten oon saanut nihkeää maidontuoantoa vähän lisättyä ja eväitä pakkaseenkin:)

Mies lähti maanantaina töihin ja viikko oli kyllä aika tuskaisaa minulle kaikkine yöheräämisineen ja vauvan hoitamisineen yksinään. Ei ollut ketään joka auttoi kun aamulla seitsemältä silmät ristissä yritin saada vauvaa vielä hetkeksi torkahtamaan ja päivät oli kyllä tosi sumuisia...kyllä siinä jo kova itku multa pääsi. Mutta tuo meidän poika on kyllä muuten maailman ihanin ja rauhallisin joten se on helpottanut toisesta päästä ettei turhaan kiukuttele.

Jumppaan lähdin aika pian, viikolla kävin jo pitkästä aikaa Pilates-tunnilla ja body balance-tunnilla. Selkähän on kantamisesta ja raskaudesta aika kovilla joten noi on nyt kyllä auttanut siihen...suosittelen:D

Hurjaa miten nopeasti aika menee, vastahan tuo syntyi ja nyt siitä on jo 6 viikkoa!
 
Moikka iiris! Tervetuloa palstalle! Lisäsin sut tuohon listaan kanssa.
Ikävää että sairaalasta et saanut haluamaasi apua imetyksen alkuun. Kuulostaa kuitenkin siltä, että homma on lähtenyt parempaan suuntaan kotona, hyvä juttu. Miehesi on siis ilmeisesti viikot poissa kotoa työn takia. Siinä onkin jaksamista, kun yksin joutuu olemaan päivin ja öin, varsinkin alkuun. Kiva että olet jumppaamaan päässyt kuitenkin :)
 
HPM
Tervetuloa Iiris!!

Sasha: paljonko sä annat sitä luumua? Kuulostaa siltä että voi antaa enemmänkin? Mun kokemusten mukaan se on aika tehokasta tavaraa ja tehoaakin suht nopeasti. Kuinkas teillä porkkana? Meillä sekin löystyttää vatsaa vaikkei heti uskois. Esim. porkkanavelli tai sit ihan soseena? Ootko koittanut?

Me ollaan muuten jo varmaan reilu viikko oltu kokonaan tavallisessa maidossa. Annan kevytmaitoa vaikka sitä rasvatonta niin käsketään... Mun mielestä on idioottimaista että karsitaan kaikki rasva ruokavaliosta pois ja sit käsketään antaa se ERILLISENÄ öljylisänä!?! Järki hoi?? Ja rasvaahan nuo muksun aivot tarttee kehittyäkseen. Tässä taas yks syy miksen oikein katso hyvällä virallisterveellistä ruokavaliota. Ja hassua on, että vaikka syötän muksuani vähemmän virallisterveellisesti, niin sen sopusuhtaisuutta aina kehutaan :) Ja menee niin nollakäyrällä kun vaan mennä voi...

Lueskelen vähän surullisin mielin teidän kuntoilujanne. En oo täällä mainostanut, kun olen kuitenkin erittäin tunnistettavassa muodossa, mutta olen jo pitkään ollut "osittain liikuntaesteinen" ja nyt siihen sitten etsitään syytä (melko varmalta alkaa kohta diagnoosit näyttää ) . Surettaa vaan kun on tuo pihalla olo todella vaikeeta pojan kanssa, joka viihtyisi siellä vaikka koko päivän. En pysty liikkumaan sen perässä, eli jos se vaikka päättää juosta autotielle niin en pääse sitä hakemaan.
 
Tervetuloa Iiris mukaan!

Sasha, Teilläpä on aikaisin pottailut aloitettu, mutta hyvä niin. Itselläni ei taida riittää energiaa vielä ihan hetkeen :) Ruusunmarja on vissiin muuten toinen, jonka pitäisi auttaa kovaan masuun. Meillä menee sitäkin aina noiden puurojen höysteenä. Ja kiitoksia avuntarjouksestasi, kiva kun on joku tässä lähellä jos hätä tulee :)

Voi HPM, onpa kurja tuo liikkuminen. :hug: Onneks on tutkimukset loppusuoralla. Tää on tosiaan täällä palstalla vähän arkaa välillä kirjoitella, kun aina ei tiedä kuka lukee ja kaikkea kun ei halua jokaisen tietoon.

Novellelle
tsemppiä sokeritesteihin!!

Meillä alkaa Nuutin kanssa piakkoin muskari ja vauvajumppa. Oli pakko ottaa jotain järjestettyä toimintaa tälle syksylle, että tulee lähdettyä vähän ihmisten ilmoillekin. Ihan kiva on lähteä kokeilemaan moisia ja toivottavasti säilyy mielenkiinto pitkin syksyä. On vaan itsellä niin veto pois edelleenkin :/ Tänään kävin siellä labroissa ja perjantaina sitten lekurille kuulemaan tuloksia ja suunnittelemaan jatkotutkimuksia. Kaipa se tästä...

:wave:
 
Huh huh, pitkästä aikaa koitan saada jotain näppäiltyä tänne palstalle. Oon kyllä käyny nopsaan lukemassa teidän viestejä, mutta aika ei oo riittänyt enää omiin sepustuksiin. Kesä on kulunut kyllä ihan liian nopeasti. Nyt poika on päikyillä ja päätin jo aamulla, et tänään tulen palstalle ja jätän muut hommat sikseen. Asiat tärkeysjärjestykseen! :)

HPM, Ikävä juttu toi liikkumisrajoitteisuus. Hankaloittaa varmasti pojan vahtimista. Samaa mieltä oon sun kanssa tosta rasvaton maito/rasvalisäasiasta. Neuvolassa -ainakin meille- sanottiin, että pitää "totuttaa terveellisiin makuihin"?! Oon kyllä kokeillut rasvatonta maitoa antaa (koska itsekin sitä juomme hyla-versiona), mutta poika ei tykkää maidosta oikein ollenkaan. Vieläkin joudun antamaan Nannia, että joisi edes pari desiä päivässä (tosin sekoitan siihen nykyään jo puolet tavismaitoa, että oppisi makuun). Maitoa ei muutenkaan mene alas kuin aamuisin ja iltaisin yhteensä pari desiä ja sekin pitää antaa pullosta!! Piimää hörppii ruuan kanssa nokkamuksista, mutta ne määrät on tosi pieniä. Rasvalisää ei oo tullut annettua, koska mennään vielä lähes kokonaan valmis purkkiruuilla, poika ei suostu omia pöperöitä syömään juuri ollenkaan. Mites muuten HPM, nukutaanko teillä yhet päikkärit ja miten pitkään teillä poika nukkuu päikkäreitä? Entäs yöt? Oon kiinnostunu aina näistä vähän samanikäisten unista, kun meitin poika ei oikein koskaan oo kovin hyvin nukkunut...

Onnea Nanna odotukseen. Ja hyvä, että tänne eteläänkin saadaan lisää kolmekymppisiä ekakertalaisia ja varsinkin eka kolmekymppinen tokakertalainen. :)

Harmillista Niisku ne rintakipukohtaukset. Toivottavasti asia nyt selviää pian ja saat vaivan hoitoon.

Onpas hienosti lähtenyt Sasha teillä pottailut käyntiin!! Me ollaan vieläkin vähän laiskasti pottailtu. Poika ei kovin kauan siinä malta istua. Kauan sitten tokalla pottakerralla saalistettiin kakat, mutta eipä poika yhtään tajunnut mitä varten siinä iloitsin ja annoin aplodeja. Muuten on saaliit jääny aika olemattomiksi. :) Just ku saan puhtaan vaipan päälle (joskus hyvinkin työteliään ja pitkän yrittämisen ja maanittelun jälkeen) niin siihenhän useinmiten sit on kiva pöräyttää kakat. :)

Niin ja tervetuloa Iiris! Tsemppiä imetykseen!! Mäkään en TYKSistä juuri apua imetykseen saanut. Poika ei suostunut alussa syömään toisesta rinnasta ollenkaan, tyksin lohdutus asiaan oli, että "onhan niitä yksirintaisiakin naisia ja sitenkin voi imettää täysipainoisesti". :eek: No mukavalta neuvolatädiltä sain sitten apua, pariinkin kertaan katsottiin yhdessä imetystä ja sitkeydellä se siitä lähti. Moneen kertaan olin jo heittämässä hanskoja tiskiin, mutta sitten vaan vielä piti yrittää.

Ähh, täällä herättiin. Tulee taas piiiiiitkä ilta, ku ei poika nukkunut tän enempää...
 

Yhteistyössä