Noin 6v. puheet

alkaa olla sitä, että pippeli/pimppi vilahtaa sanoissa.
Mikä on ihan normaalia tuossa iässä,vaan ei oo eräiden "putkinäköisten" sukulaisten mielestä, kakkakin on kuulemma niin ruma sana että...
HYI äitiä, mitä lapselleen opettaa. :kieh:

Siis olen tälläistä paheksuntaa saanut osakseni.
Ja kaikenl. uhkailut kaupan päälle. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mursuliini:
Siis olen tälläistä paheksuntaa saanut osakseni.
Ja kaikenl. uhkailut kaupan päälle. :/
Kiinnostaisi tietää enemmän millaista uhkailija olet saanut? Kuulostaa kyllä jo pikkasen miten sen nyt sanoisi... vanhanaikaiselta. Onhan se nyt parempi, että asioista puhutaan niiden nimellä ja jos lapsena noista sanoista tulee tabu, niin voi vaan päätellä mitä se voi aiheuttaa vanhempana. Voihan lapselle tietenkin opettaa ja sopia, että missä tilanteissa noita sanoja saa käyttää ja millonka niitä ei käytetä, mutta ton ikäinen lapsi unohtaa aika helposti tuollaiset sopimukset.
 
No oh-hoh. Mä kyllä vetäisi tosta niin pahasti herneen menään, että välit poikki tolasen sukulaisen kanssa, oli kuka tahansa, oma äiti tai kummitädin eno. Kaikkea ei tartte sietää ja ainakin täällä Hesassa julkisilla kulkiessa lapsilla pitäisi melkein olla kuulokkeet korvilla, etteivät kuulisi mitä kanssamatkustajat puhuvat. Jaksamista sulle!
 
Argh... ei taida sillä sukulaisella olla lapsia tai sitten ihan hitleri meininkiä. Kyllä nuo sanat jossain vaiheessa tulee ja eiphän ole kuitenkaan pahimmasta päästä vaan ihan luonnollisia. Jaksamisia.
 
on kuulemma "henkisesti sairasta" kun pyllisti isälleen tänään sairaalassa.
Kyllä teki sanoa mun vaikka mitä, mut en sanonut kaikista pahiten kuitenkaa.
Tämän totes taas naimaton/lapseton sukulais mies. :/

Viivin, ei oo omia lapsia näillä sukulaisilla, jotka näitä arviointeja antaa.
 
:LOL: :LOL: mikähän mein tyttö sitten on .... usein tanssii hetkutta pyllyään ja kyllä se pyllistellynkin taitaa ja kielen näytön (ollaanhan sanottu, mutta ei sitä koko ajan viitsi hokea ja eihän hänkään koko ajan noin tee). Naurattaahan nuo koittaa pyllistelyillään.

Jotenkin pystyi aavistamaan että sanojalla ei ole omia lapsia, joten hänen sanansa saisi mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
 
Niinpä. Kuitenkin erittäin loukkaavana koin tuon mieheni veljen sanomisen.
Mä oon käytännössä yksinhuoltajana ollu jo useamman vuoden ja nyt ns.virallisesti.
Olen huono äiti kaikin puolin, mieheni suvun mielestä ja mua on vuosien ajan suurennus lasin kans katsottu, kun enhän mä osaa mitään tehdä oikein heidän mielestään. :/
 
Tuota voisi olla hyvä opettaa tytölle, että niitä vessasanojen käyttöä tulisi rajoittaa muiden ihmisten seurassa. En minä ainakaan pitäisi siitä että minun lapseni tai vieraat lapset tulisivat "huutelemaan" kakkaa, pimppiä tai pippelia vieraiden läsnäollessa.
 
Voin sanoa että täysin normaalia tuon ikäisen käytöstä. Mun mielestä siihen asti aivan normaalia kunhan ei ala tyyliin kaupoissa tai no jossain missä pitää osata vähän käyttäytyä huutelemaan. :) Ja on kyllä tosiaan todella sulkeutunut maailmankuva näillä ihmisillä jotka jyrkästi tuomitsevat 6 vuotiaan lapsen kielenkäytöstä!
 
Ja viellä tohon, että mun vanhempi lapsi (5 vuotias poika) luulee, että sorkkarauta on todella paha kirosana ja mielummin annan hänen näin luulla, että sitä huutelee kuin vaikka kakkaa tai pissaa. Sitten aina kun hän sorkkarauta sanoo yritän olla vähän sellain, että "hyi hyi ei saa sanoa" yms.
 
Nooh kun seurakunna kerhoissa kuuntelee muksuja niin aikapaljon siellä viljellään lasten kesken kakkapeppu, -pää yms. juttuja ja sitten kikatetaan kuorossa. Eipähän noita juttuja voi välttää kuin linnottautumalla tyystin kotiin ja pitämällä telkut ja radiot kiinni. Meillä tyttö on jo niin iso että ymmärtää missä saa puhua mitäkin ja sanoo jos joku aikuinen sanoo tuhman sanan.... osaa syyllistää aikuiset mainiosti. TOsin "voi" häneltä tulla kanssa kakkajuttuja kavereitten kanssa. Meillä on kotona täysi kielto kiroilussa ja meillä TUHMA sana on voihan vitalis :LOL: Mutta en epäile yhtään etteikö kirosanojakin oppisi ... koulussa viimeistään ellei ole jostain noukkinut jo ennen sitä.
 
Kuulostaa siltä, ettei oikeastaan ole väliä miten lapsi käyttäytyy, aina tulisi sanomista. Taitaa olla pelkkä väline siihen, että saa sinua arvostella ja mollata. Jos lapsi ei sanoisi mitään, siitäkin voisi vetää vaikka mitkä johtopäätökset.
 

Yhteistyössä