Noin 50 kg painavat verta luovuttaneet hoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen miettinyt, että voisin mennä luovuttamaan verta mutta vähän tuo pieni koko mietityttää. Painan 51-52 kg ja näin ollen ylitän kyllä verenluovutuksen painorajan, mutta kuinkakohan heikoksi se vetää tällaisen pienen ihmisen? Kun sama määrähän sitä verta otetaan tällaiseltä pieneltä naiselta kuin 100-kiloiselta karjultakin. Onko kellään kokemusta? Kestääkö kauan palautua?

En mä ainakaan huomannu mitään muuta kuin sillon ekana päivänä vaan oli vähän "kevyt" olo ja piti pitää enempi huoli siitä että söi tarpeeksi usein. En sitten tiedä kuinka vaikuttaa jos urheilee paljon tms..

Painoin 51kg, kun kävin ensimmäisen ja ainoan kerran luovuttamassa verta.

Join luovutuksen jälkeen todella paljon nestettä ja söin hyvin, mutta seuraavana päivänä olo oli aivan kamala. Taju meinasi lähteä useaan otteeseen enkä olisi pystynyt tekemään pienintäkään fyysistä ponnistelua.

Jäi tuosta kerrasta pieni kammo, vaikka mielelläni luovuttaisin jatkossakin.

mä painoin 54kg ja kaksi kertaa kävin luovuttamassa. Molemmilla kerroilla olin ihan tötteröö ja täti sanoi, että olisi parempi, jos en enää luovuttaisi verta. :(

Minä painan 52 kg ja olen pari kertaa käynyt luovuttamassa. Pari seuraavaa päivää olen ollut tavallista hengästyneempi pyöräillessäni töihin, mutta muuten olen voinut mainiosti. Pitää vain muistaa juoda paljon.

Pari-kolme päivää oli sellaista, että esim kertsin rappuja noustessa meinasi jalat mennä hapoille. Tai ylämäkeen kävellessä. Ei siis tosiaankaan mitään urheilua pitkään aikaan olisi voinut kuvitellakaan. Istumatyössä myös olin, silloin jos pitkään istui yhtämittaa niin alkoi tulla huippausta.

Viimeisen kerran jälkeen olin niin valkoinen ettei ne päästäneet mua lähteen varttiin.
En oo enää käyny :D

Minulla paino on ollut siinä 50-52kg, mutta hemoglobiini taas siellä 150 paikkeilla enkä luovutusten jälkeen ollut mitenkään erikoisemmassa kunnossa. Toki ohjeita noudattelin ja jätin turhat rehkimiset siltä illalta pois ja sitä rataa.

Yhteistyössä