Noin 4-vuotias poikani näki IS:n kuvan, jossa äiti imetti n. 4v lastaan ja kyseli kovasti, että

onko tuo tyttö vielä vauva. Kun sanoin, että ei kun melkein samanikäinen kuin sinäkin niin ihmetteli, että miten se vielä "juo tissiä". Kerroin, että jotkut lapset juovat pidempään. Poika oli vähän huvittuneen oloinen :) Ei kuitenkaan pahalla tavalla. Kauan katseli kuvaa ja kysyi sitten, että saako hänkin tissimaitoa. Sanoin, että minulta se loppui jo vähän ennen kuin hän täytti 1v ja nyt on maitobaari suljettu :D

Kuva jäi kyllä askarruttamaan, sillä hän kävi vielä myöhemminkin muutamia kertoja hakemassa lehden ja katseli kuvaa :)
 
Mä olisin sanonut, että jotkut lapset saa rintaa paljon pidempään kuin toiset. Että myös vauvaiän ohittaneita lapsia imetetään, siinä missä taas joitain vauvojakaan ei imetetä vaan he saavat pullomaitoa.

Ehkäpä vielä jotenkin lisännyt sen, että se on jokaisen äidin ja lapsen ihan oma asia :)
 
Omat lapseni ovat olleet jonkin verran kiinnostuneita erään ystäväni imetyksestä (imettää 3-vuotiasta). Ovat kyselleet, milloin he viimeksi saivat tissiä ja olen kertonut ja nyt imettäessäni 3,5 kk:n ikäistä ovat pohtineet asiaa tyyliin "minäkin söin tissiä vauvana ja pienempänä". Molemmilta olen huvikseni kysynyt, haluaisivatko maistaa tissimaitoa ja ovat vähän tyrmistyneinä nauraneet ajatukselle, että söisivät tissiä. Sitten olen lypsänyt vähän lusikkaan ja antanut maistaa, ovat todenneet että "ihan hyväähän tämä, aika makeaa".

Hupaisia keskusteluja aiheesta on kyllä herännyt :)
 
.,.
Imetin kuopustanii melkein 3 vuotiaaksi saakka. Vielä joskuv 5 vuotiaana hän haikeasti muisteli kuinkn hyvää tissimaito oli. Kun naureskellen sanoin, että maistaisitko vieläkö maitoa tulisi, hänkin naureskellen, ettei enää, vaikka ehkä hieman epäröiden...:)
 
"niin"
Mä olisin varmaan vastannut tuohon, että tyttö ei ole enää vauva, mutta hänen äitinsä ei ole sitä huomannut... :whistle:
Lapsillehan ei voi opettaa, että ihmiset voivat olla erilaisia? Ja kun siinä ei oikeasti tapahdu mitään pahaa! Minusta kuva on liikuttava ja en näe siinä ainakaan mitään sairasta tai pedofiliaan viittaavaa! Kun maailmassa oikeasti tapahtuu todella kuvottavia asioita....
 

Yhteistyössä